اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

شهرداری به تنهایی نمی‌تواند میراث‌دار بناهای تاریخی باشد/شاهدیه پاسگاه انتظامی مستقل ندارد

شهردار شاهدیه با بیان این که تمام فرآیند مرمت و نگهداری بناهای تاریخی این شهر با نظارت مستمر کارشناسان میراث فرهنگی انجام می شود، گفت: از دیگر دستگاه ها انتظار داریم برای حراست از بناهای تاریخی شاهدیه پای کار بیایند، چون شهرداری به تنهایی نمی تواند میراث دار این مهم باشد.

شهرداری به تنهایی نمی‌تواند میراث‌دار بناهای تاریخی باشد/شاهدیه  پاسگاه انتظامی مستقل ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، سیدعلی میرنژاد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران حاضر و در خصوص ویژگی‌های شاهدیه و نیازهای توسعه‌ای این شهر اظهار کرد: شهر شاهدیه با مساحتی بالغ بر دو هزار و ۵۰ هکتار دارای ۱۸ هزار و ۳۵۰ نفر جمعیت است که در شمال غربی شهرمیراث جهانی یزد قرار گرفته است.

وی افزود: شهرداری شاهدیه طی چهار سال گذشته درآمدی بالغ بر هزار میلیارد ریال داشته که در طرح‌های مختلف توسعه شهری نظیر ساخت شش میدان، ساماندهی۲۶ ایستگاه اتوبوس شهری، ساخت بیش از ۶۰ هزار مترمربع پیاده رو، ساخت و نصب چهار المان شهری، اجرای بیش از ۳۸۰ هزار مترمربع عملیات آسفال در ۱۵۰ مورد معابر شهری و بهبود فضای سبز، هزینه شده است.

شهردار شاهدیه توجه به فضای سبز شهری را یکی از جدی‌ترین دغدغه‌های مدیریت شهری دانست و گفت: در حال حاضر با پیگیری‌های انجام شده سرانه فضای سبز شهری در شاهدیه به ازای هر نفر ۴۴ مترمربع تعین شده که از میانگین کشوری بالاتر است.

میرنژاد راه‌اندازی شش بوستان جدید را از جمله اقدامات در دستور کار شهرداری شاهدیه عنوان و تصریح کرد: توجه به افزایش فضای سبز در شاهدیه نقش مهمی در کاهش آلودگی برای شاهدیه و شهر میراث جهانی یزد ایفا می‌کند.

وی درخصوص تأمین منابع آبی فضای سبز شاهدیه خاطرنشان کرد: بخشی از آب مورد نیاز از منابع موجود شهری تأمین می‌شود و برای مابقی آن نیازمند تخصیص آب از منابع استانی هستیم.

شهردار شاهدیه با بیان این‌که تخصیص ۲۰ لیتر بر ثانیه آب مهمترین مطالبه مدیریت شهری برای تقویت سرانه فضای سبز است، گفت: افزایش سرانه فضای سبز در حقیقت ایجاد زیرساخت لازم برای تأمین سلامت عمومی مردم شهرهای شاهدیه و یزد است.

میرنژاد در بخش دیگری از سخنان خود ارتقای امنیت اجتماعی را از دیگر دغدغه‌های شهرداری شاهدیه دانست و بیان کرد: بعد از رایزنی‌های متعدد با فرمانده انتظامی استان یزد زمینی به مساحت دو هزار مترمربع همراه با یک دستگاه خودروی سواری و دو دستگاه موتورسیکلت ویژه پاسگاه انتظامی مستقل شاهدیه تأمین شده که امیدواریم با مساعدت سریع فرماندهی انتظامی هرچه سریعتر پاسگاه شاهدیه ساخته و افتتاح شود.

وی حراست از بافت تاریخی یکی دیگر از رویکردهای مدیریت شهری در شاهدیه عنوان کرد و افزود: با پیگیری‌های مستمر توسط شهرداری بلاخره بافت تاریخی شاهدیه در سال جاری با شماره ۳۰۰ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

شهردار شاهدیه راه‌اندازی طرح گردشگری و آغاز عملیات بهسازی و بازسازی قلعه ساسانی را از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار شهرداری در راستای حراست از بناهای تاریخی این شهر دانست و خاطرنشان کرد: ارتقای کمی و کیفی خدمات مدیریت شهری مهمترین اولویت اجرایی شورا و شهرداری شاهدیه است.

میرنژاد در پایان ایجاد زیرساخت‌های لازم برای خدمات غیرحضوری را از دیگر اولویت‌های شهرداری در شاهدیه عنوان کرد: شاهدیه اولین شهر استان یزد بود که از تاریخ ۹۹/۹/۹ بیش از ۳۰ خدمت خود را در به صورت الکترونیکی به شهروندان ارائه کرده است.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول