اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

امام جمعه یزد: نظام آموزشی کشور نیازمند تغییر است

امام جمعه یزد با تاکید بر این‌که سیستم آموزشی و اداری آموزش و پرورش نیازمند تغییر است، گفت: می توان از فرصت کرونا برای ایجاد این تحول استفاده کرد.

امام جمعه یزد: نظام آموزشی کشور نیازمند تغییر است

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی صبح امروز در جریان دیدار با وزیر آموزش و پرورش با بیان این که کرونا شرایط جدیدی در کشور ایجاد کرد اما در حوزه آموزش و پرورش از آنجا که آموزش ها مجازی شده است، اظهار کرد: باید دقت بیشتری انجام شود و تدریس باید تقویت و ساماندهی شده و از کاستی ها و حواشی آن کاسته شود.

وی افزود: در این شرایط می شود به این فکر کرد که سبک آموزش و سبک اداری آموزش و پرورش را متحول کرد زیرا در سیستم قدیم آموزشی هم وقت معلم ها تلف می شود و هم دانش آموزان که این امر هزینه های بسیاری را نیز به دولت تحمیل می کند.

امام جمعه یزد گفت: اگر برنامه ریزی شود و تحولی ایجاد شود که سیستم تدریس معلمان مانند سیستم تدریس اساتید دانشگاه باشد و زمان اضافه را در اختیار خودشان باشند، هم معلمان به معیشت و مطالعه و زندگی خود رسیدگی می کنند و هم دولت در تمام طول سال به معلمان تعهد ندارد و هزینه های آن کاهش می یابد.

ناصری یزدی با بیا این که سیستمی جدید و کارآمد و پویا باید برای نظام آموزشی برنامه ریزی شود، تصریح کرد:  سیستم آموزش ما از 100 سال پیش به شیوه غربی‌ها بوده و به نظر می رسد که غربی‌ها در این سیستم به سمت آموزش های سطحی رفته اند و تدین و تعقل و تفکر را از آموزش ها حذف کرده اند.

ناصری تاکید کرد: اگر در آموزش تدین وجود داشته باشد، دانش آموز از ابتدا نسبت به درس و تحصیل خود و تعیین الگو تعهد پیدا می کند اما اگر تدین وجود نداشته باشد، الگو و خط مشی مطابق خواست غربی‌ها تعیین می شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: در مورد تعقل و تفکر نیز بیان کرد: وقتی این دو از سیستم آموزشی حذف شود، خلاقیت از بین می رود و نتیجه آن بیکاری هزاران فرد فارغ التحصیل است در حالی که هر دانشجو باید یک کارآفرین باشد اما از آنجا که تفکر از سیستم حذف شده، دانش آموز و دانشجو سطحی نگر بار آمده و به سیستم بخوان، حفظ کن و نمره بگیر عادت کرده است.
ناصری با تاکید بر اینکه در قرآن کریم بر تفکر و تعقل تاکید مکرر شده است، افزود: غربی ها این مهم را از سیستم ما حذف کرده اند و اکنون دیگر وقت آن رسیده که این سیستم را متحول کنیم.

ناصری همچنین با تاکید بر اهمیت دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: باید معلمانی در این دانشگاه تربیت شوند که نسبت به دین بچه ها احساس مسئولیت داشته باشند و با امانات الهی به نحوی رفتار کنند و به نحوی آنها را تربیت کنند که آینده خود و کشور را بسازند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول