اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

حمایت از طرح‌های آینده‌نگری در یزد

استاندار یزد با اشاره به اینکه نبود طرح‌های آینده‌نگری یکی از ضعف‌های کشور است گفت: ما در استان یزد از طرح‌های پژوهشی آینده‌نگر قوی حمایت می‌کنیم.

حمایت از طرح‌های آینده‌نگری در یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدعلی طالبی صبح امروز در کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناور‌ی و نوآوری استان اظهار داشت: جهت‌گیری خوبی در طرح‌های آینده‌نگری پژوهشی وجود دارد، مورد تاکید و تایید همه است که مقداری از فضای کارهای پژوهشی که در قفسه‌ها قرار می‌گیرد و اجرا نمی‌شود فاصله بگیریم.

طالبی گفت: طرح‌های آینده‌نگری نشان دهنده این است که می‌توانیم بر موضوعات متمرکز شویم، هم بخشی از چالش‌ها را برطرف کنیم و هم در حوزه ایجاد ارزش افزود اقتصادی موثر، جهت‌گیری‌های آینده را مشخص کنیم، متاسفانه نبود طرح‌های آینده‌نگری و آینده‌پژوهی از ضعف‌های حوزه پژوهش کشور است.

وی افزود: اگر بتوانیم آینده‌پژوهی مناسبی بر اساس اولویت و نیازهای استان داشته باشیم، باید پژوهش‌ها را کاربردی کنیم، اجرای طرح نقطعه شروع کار باشد نه پایان، باید هماهنگی و تعامل مناسبی بین پژوهشگران و دستگاه‌های اجرایی مختلف برقرار شود.

استاندار یزد ادامه داد: هرگاه نگاه کاربردی به پژوهش داریم، باید آن را به عنوان سند در نظام اجرایی دنبال کنیم و در آسیب‌شناسی توسعه صنعتی استان ارتباط را بیشتر کنیم، برای رسیدن به اهداف طرح، نیازمند جهت‌گیری یکسان، هماهنگی و تعامل بین دستگاه‌ها هستیم.

طالبی تصریح کرد: زمانی نظام مدیران و نظام اداری با پژوهش سروکار نداشت و حتی حالت تقابلی با یکدیگر داشتند که خوشبختانه از آن نظام فاصله گرفتیم، امیدوارم تعامل کامل و جامع توسط دستگاه‌ها برای توسعه صنعتی منطبق بر پژوهش ایجاد شود.

وی افزود: گاه چالش‌هایی وجود دارد اگر جهت‌گیری‌ها یکسان نباشد، کارها خنثی می‌شود، در نتیجه به افق و اهداف طرح بلند مدت خلل وارد می‌شود.

استاندار یزد با اشاره به اینکه طرح آسیب‌شناسی توسعه صنعتی استان یزد در افق 50 ساله، طرح جامع و بسیار خوبی است اظهار داشت: همه دستگاه‌هایی که قرار است، برنامه‌های این طرح پژوهشی را دنبال کنند، لازم است به تفاهم منطقی و تعامل کامل برسند و بدون هماهنگی، نظارت و خلاف تفاهم‌نامه عمل نکنند.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول