اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

کاهش جوجه ریزی در قطب پرورش مرغ استان

رئیس شرکت تعاونی مرغ داران شهرستان تفت گفت: جوجه ریزی واحدهای مرغداری این شهرستان از ماهیانه 700 هزار به 396 هراز در اردیبهشت ماه رسیده است.

کاهش جوجه ریزی در قطب پرورش مرغ استان

به گزارش خبرگزاری فارس از تفت، مصطفی امینی در نشست ستاد تنظیم بازار شهرستان تفت با بیان اینکه تفت با تولید ماهیانه 1500 تن قطب تولید مرغ استان است، گفت: بیش از 80 درصد تولیدات مرغ در شهرستان تفت به خارج از استان صادر می شود.

رئیس شرکت تعاونی مرغ داران شهرستان تفت با اشاره به اینکه 150 مرغداری در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند، افزود: جوجه ریزی ماهیانه در شهرستان تفت 700 هزار بوده که این آمار در اردیبهشت ماه به 396 هزار رسیده است.

وی عمده ترین دلیل کاهش جوجه ریزی را شیوع ویروس کرونا، کمبود و گرانی نهاده های دامی عنوان کرد و افزود: با این روال صنعت مرغداری در شهرستان تفت رو به نابودی است.

امینی عمده مشکل شرکت تعاونی مرغداران در شهرستان تفت را نبود مرکزی جهت عرضه و فروش عنوان کرد و گفت: چنانچه مرکزی برای فروش در استان یا شهرستان ایجاد شود بخشی از مشکل سرمایه در گردش این صنعت رفع می شود.

در این نشست همچنین از مغازه داران منصف شهرستان تفت که محصولات خود را با قیمت مناسب و با برچسب گذاری ارائه کردند، تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول