اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

رأی‌گیری در 722 شعبه اخذ رأی در استان یزد آغاز شد

هم‌زمان با شروع زمان قانونی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، مردم انقلابی استان یزد با حضور در بیش از 700 شعبه اخذ رأی، با عزمی راسخ و نگاه به آینده با شناسنامه‌هایی در دست حاضر شدند تا بار دیگر دشمنان اسلام و انقلاب را مأیوس کنند.

رأی‌گیری در 722 شعبه اخذ رأی در استان یزد آغاز شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در یزد، هم‌زمان با اعلام رسمی آغاز رأی‌گیری دوم اسفند 98 برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان یزد 112 نامزد در چهار حوزه انتخابی در سطح استان یزد به رقابت می‌پردازند.

هم استانی‌های عزیز در هنگام مراجعه به شعبه اخذ رأی شناسنامه و کارت ملی به همراه داشته باشند و اگر کارت ملی به همراه ندارند، شماره ملی با توجه به روند ثبت‌نام با دستگاه احراز هویت به همراه داشته باشند تا روند ثبت‌نام سریع‌تر انجام  شود.

در این دوره دستگاه‌های جدید احراز هویت که مورد تأیید هیأت‌های اجرایی و نظارت و شورای نگهبان است، در همه شعبه‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد تا احیاناً از رأی تکراری و هرگونه تخلف احتمالی پیشگیری شود.

*تعداد نامزدها و کرسی‌های مجلس سهم استان یزد

147 نفر از سوی شورای نگهبان در سطح استان یزد برای این دوره از انتخابات تأیید صلاحیت شدند که پس از انصراف جمعی از نامزد‌های انتخابات در روز‌های گذشته، ۱۱۲ نفر برای رسیدن به مجلس شورای اسلامی رقابت می‌کنند.

بر این اساس، ۶۵ نفر در حوزه انتخابیه یزد و اشکذر برای یک کرسی، ۲۰ نفر در حوزه انتخابیه مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد و خاتم برای یک کرسی مجلس، ۱۶ نفر در حوزه انتخابیه تفت و میبد برای یک کرسی و ۱۱ نفر هم در حوزه انتخابیه اردکان برای نشستن روی یک کرسی مجلس به رقابت می‌پردازند که درمجموع سهم استان یزد از کرسی‌های بهارستان چهار نماینده خواهد بود.

*تعداد شعبات اخذ رأی

۷۷۲ شعبه اخذ رأی در استان یزد مشخص‌شده است که از این تعداد ۱۷۲ شعبه سیار و ۶۰۰ شعبه ثابت است.
شعب اخذ رأی امروز جمعه دوم اسفند از ساعت هشت صبح آغاز به کار می‌کنند و رأی‌گیری تا ساعت شش عصر ادامه خواهد داشت و تمدید زمان رأی‌گیری بر عهده وزیر کشور است.
متولدین قبل از دوم اسفند ۱۳۸۰ می‌توانند در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کنند.

*واجدان شرایط رأی دادن در استان یزد

واجدین شرایط شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان را ۷۲۲ هزار و ۵۵۷ نفر اعلام‌شده است که از این تعداد ۳۷۰ هزار و ۴۸۹ نفر ‌را مردان و ۳۵۲ هزار و ۶۸ نفر را زنان تشکیل می‌دهند.
آمار واجدین به تفکیک شهرستان‌های استان در شهرستان ابرکوه ۳۴ هزار و ۶۵۵ ‌نفر، اردکان ۶۱ ‌هزار و ۴۴۵ نفر، اشکذر ۲۱ هزار و ۱۳۳ نفر، با‌فق ۳۰ هزار و ۸۲۷ نفر، بهاباد ‌١٠ هزار و ۹۷۷ نفر، شهرستان تفت ۳۰ هزار و ۶۸ نفر، خاتم ۲۳ هزار و ۵۸۷ نفر، مهریز ۳۳ هزار و ۱۴۹ نفر،‌ میبد ۶۱ هزار و ۶۶۲ نفر و شهرستان یزد ۴۱۵ هزار و ۵۵ نفراست.
آمار رأی اولی‌های استان یزد ۳۹ ‌هزار و ۹۱۶ نفر است که از این تعداد ۲۰ هزار و ۴۱۹ نفر دختر و ۱۹ هزار و ۴۹۷ نفر پسر هستند.

شاه‌حسینی دبیرستاد انتخابات استان یزد در خصوص افرادی که نمی‌توانند در روز انتخابات برای رأی دادن به شعب اخذ رأی مراجعه کنند گفت: درصورتی‌که این افراد با فرمانداری‌ها تماس بگیرند می‌توانند از شعب اخذ رأی سیار برای رأی دادن استفاده کنند.

وی از مردم خواست تا زمان رأی دادن را به ساعات پایانی رأی‌گیری موکول نکنند تا با مشکل ازدحام جمعیت برای رأی دادن مواجه نشویم.

*عوامل اجرایی انتخابات در مرکز استان یزد

درحالی‌که بیش از 15 هزار نفر در سطح استان یزد در برگزاری انتخابات مشارکت دارند در شهرستان یزد هفت هزار نفر عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی، انتظامی، ستادی و سایرین در امر انتخابات دخیل بوده که از مدت‌ها پیش‌بر اساس فرآیند زمان‌بندی انتخابات کار خود را آغاز کرده‌اند.

فرمانداری شهرستان یزد به‌عنوان مرکز حوزه انتخابیه یزد، اشکذر و بخش ندوشن با برنامه‌ریزی دقیق آمادگی کامل برای برگزاری انتخاباتی قانونی و مشارکت حداکثری مردم را دارد.

در شهرستان یزد شامل شهر یزد، بخش زارچ و بخش مرکزی ۳۲۴ شعبه اخذ رأی پیش بینی شده که از این تعداد ۳۰۶ شعبه ثابت  و ۱۸ شعبه سیار است .

*اختصاص شعب رأی ویژه بانوان و شعب رأی ویژه زرتشتیان

هفت شعبه به زرتشتیان استان یزد اختصاص داده‌شده است که از شعب اختصاص‌یافته به این اقلیت دینی چهار شعبه در شهرستان یزد، سه شعبه در شهرستان‌های اردکان، تفت و میبد مستقرشده‌اند.

در شهرستان یزد ۳۳ شعبه ویژه بانوان شامل شهر‌های یزد، زارچ، بخش مرکزی و شاهدیه و حمیدیا در نظر گرفته‌شده است.

انتهای پیام/90030

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول