اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

تربیت نسلی انقلابی و دینی از ضرورت‌های گام دوم انقلاب است

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی، لزوم برخورد با اندیشه‌های ضد دینی در مدارس را یادآور شد و گفت: تربیت نسلی انقلابی و دینی ضرورت گام دوم انقلاب است.

تربیت نسلی انقلابی و دینی از ضرورت‌های گام دوم انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از مهریز، حجت‌الاسلام سید حمید روحانی، در همایش نقش خانواده در گام دوم انقلاب، به دوران سراسر ذلت رژیم پهلوی اشاره کرد و گفت: در آن دوران، جوانان ما بی‌هویت و منفعل بودند و به خاطر عدم رشد فکری نسبت به هدف خلقت، کرامت انسان و ارزش آزادی بی‌تفاوت بودند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی هم‌چنین به بیان وضعیت فرهنگی پس از انقلاب و تفاوت آن با قبل از آن پرداخت و افزود: حضرت امام (ره) فکر استعماری را از بین برد و با تشویق جوانان به خودباوری و دین‌باوری، در جامعه رشد ایجاد کرد، اما دوباره در سایه غفلت و بی‌توجهی‌ها این اتفاق دوباره در حال وقوع است.

وی ادامه داد: برخی می‌خواهند به جوانان ما بقبولانند که جز این‌که آلت دست باشند راه دیگری برای پیشرفت نیست. می‌خواهند اندیشه‌های بی‌غیرتی و زلت در کشور حاکم شود و ذهن پاک نوجوانان و جوانان ما را به غارت ببرند.

روحانی ضرورت گام دوم انقلاب و تربیت نسلی انقلابی و دینی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: در گام اول انقلاب، ما دچار افرادی شدیم که می‌خواستند فرهنگ منحط دوران ستم‌شاهی را دوباره در کشور رایج کنند و حیا و حجاب، فرهنگ جهاد و شهادت، ظلم‌ستیزی و دوری از فساد و گناه را از کتاب‌ها و سطح جامعه حذف کنند و سعی کردند کودکان و نوجوانان ما را غرب‌گرا کنند.

روحانی اضافه کرد: اما گام دوم انقلاب، موقعیت مناسبی برای ترویج و نهادینه کردن هر چه بیشتر فرهنگ اسلامی است و تا زمانی که مردم ما دین‌دار و اسلامی هستند این انقلاب هم که مورد تأیید بزرگان دین و کورسوی امید همه مظلومان جهان است ادامه خواهد داشت و بترسید از روزی که دین در مدارس و در خانواده‌ها کمرنگ و کمرنگ‌تر شود.

وی تصریح کرد: این حرکت‌های موذیانه خیانت به انقلابی است که در آستانه چهل و یکمین سالگرد آن هستیم و فرهنگیان و اولیاء دانش آموزان در این مقطع حساس باید هوشیار باشند و این خیانت‌ها را فریاد بزنند و برخورد با هرگونه توطئه‌ای را مطالبه عمومی کنند؛ زیرا سکوت در برابر دشمن به معنای رضایت از وضع موجود است.

روحانی خاطرنشان کرد: معلم‌ها که انسان‌های ارزشمندی هستند باید دست از محافظه‌کاری بردارند و هرگونه فساد و خیانتی را فریاد بزنند و  سعی کنند فرزندان مردم که امانتی در دست آن‌ها است را بیدار کنند. نباید اجازه دهید که خون شهدا پایمال شود و راه  و کلام امام خوبی‌ها در این آشفته‌بازار غرب پرستی گم شود.

انتهای پیام/90028/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول