اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

در توسعه گردشگری نباید دین و اخلاق دینی به حاشیه رانده شود

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد در شورای اداری استان، گفت: در مسأله گردشگری که ضرورت آن در استان یزد دیده‌شده است نباید دین و اخلاق دینی به حاشیه رانده شود و به ارزش‌های اسلامی صدمه وارد شود.

در توسعه گردشگری نباید دین و اخلاق دینی به حاشیه رانده شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی امشب در شورای اداری استان یزد که با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار شد لزوم پاسداری از حریم دیانت و اعتقادات را متذکر شد و اظهار کرد: بسیاری از افراد از دین خود برای اصلاح امور دنیا مایه می‌گذارند مگر این‌که به مشکل بدتر و بیشتری مواجه می‌شوند و برخی برای حل مسائل دنیایی و مادی از دین خود مایه می‌گذارند و از اعتقادات خود عقب‌نشینی می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد افزود: ما باید در ارتباط با پیشرفت امور مادی به شکلی حرکت کنیم که به عقاید دینی خود ضرر نرسانیم و از مسائل دینی به نفع دنیا عبور نکنیم و اگر برای مسائل مادی از دین خود کم گذاشتیم، حضرت امیر مؤمنان (ع) می‌فرماید ضرر خواهید کرد.

*توسعه گردشگری در استان یزد نباید به دین مردم لطمه بزند

ناصری یزدی به موضوع توسعه گردشگری در استان یزد اشاره کرد و اظهار داشت: در مسأله گردشگری که ضرورت آن در استان یزد دیده‌شده است نباید دین و اخلاق دینی به حاشیه رانده شود و به ارزش‌های اسلامی صدمه وارد شود.

وی تصریح کرد: در مسائل اقتصادی بعضی از احکام اسلامی زیر پا گذاشته می‌شود و برخی برنامه‌ها به‌عنوان ایجاد نشاط و شادی، دین و اعتقادات مردم را هدف قرار داده است که نباید یاد خدا را فراموش کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد با انتقاد از بی‌توجهی به تربیت دینی نوجوانان و جوانان از سوی معلمان مدارس و مدرسان دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: در یزد جوانان بااستعداد و موفقی هستند که قابلیت رشد هم ازنظر دینی و هم ازنظر علمی را دارا هستند اما این ظرفیت‌ها درراه تقویت دین استفاده نمی‌شوند و برخی از مدرسان در مدارس و دانشگاه‌ها فرزندان این دیار را به مهاجرت به خارج از کشور تشویق می‌کنند.

آیت‌الله ناصری یزدی به موضوع کمبود آب استان یزد و مخالفت با انتقال آب اصفهان به این استان اشاره و تأکید کرد: برخی از مخالفان، انتقال آب از اصفهان به یزد را مشکل شرعی می‌دانند و معتقد هستند آب زاینده‌رود مختص اصفهان است؛ درحالی‌که آب رودخانه کارون به زاینده‌رود و پس از تصفیه و قبل از ورود به اصفهان به یزد منتقل می‌شود و از جهت مسائل شرعی و قانونی مشکلی وجود ندارد و این مخالفت‌ها ازنظر مسائل همسایگی باید موردبررسی قرار گیرد.

وی در خصوص افزایش نرخ بیکاری در استان یزد پیشنهاد کرد: برای کاهش نرخ بیکاری در استان یزد و اشتغال‌زایی برای بانوان می‌توان آن‌ها را درزمینهٔ صنعت پوشاک فعال کرد.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول