اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

انسانی که به رشد عقلی رسیده باشد، گرد گناه نمی‌گردد

کارشناس مذهبی برنامه تلویزیونی سمت خدا در جمع دانش آموزان مهریزی گفت: انسان کرامت نفس دارد و ذاتاً از گناه بیزار است و با رشد عقلی از خواسته‌های کوچک و سطحی و از گناه فاصله می‌گیرد.

انسانی که به رشد عقلی رسیده باشد، گرد گناه نمی‌گردد

به گزارش خبرگزاری فارس در مهریز، حجت‌الاسلام محمد سعیدی آریا در هنرستان شهید بهشتی شهرستان مهریز ضمن توصیه دانش آموزان به مراقبت نفس از گناه و معصیت  اظهار داشت: انسان‌ها باید همواره مراقبت کنند تا زندگی که مهم‌ترین نعمت خداوند است را در خواب و غفلت سپری نکنند.

کارشناس مذهبی برنامه تلویزیونی سمت خدا تأکید کرد: هنگامی‌که انسان در دوران کودکی به سر می‌برد به دلیل این‌که ازلحاظ عقلی به رشد کافی نرسیده است به خاطر مسائل کوچکی مانند یک شکلات شخصیت خود را خرد و کوچک می‌کند اما وقتی به رشد عقلی می‌رسند دیگر حاضر به‌تحقیر خود نیستند.

وی افزود: کفتارها از سخیف‌ترین حیوانات هستند، این جانوران، لاشه‌های مردار متعفن را با ولع می‌خورند، چیزی که انسان به‌طور طبیعی از آن فراری است. گناه و معصیت نیز بوی تعفن و نامطلوب دارد اما نفس با خو گرفتن با گناه، بوی تعفن آن را استشمام نمی‌کند.

سعیدی آریا تأکید کرد: انسان‌ها موجوداتی خاص و آفریده‌های ویژه خداوند هستند و ازآنجایی‌که کرامت نفس دارند ذاتاً از بدی‌ها فاصله می‌گیرند ولی اگر در منجلاب گناه گرفتار شوند و عمر خود را در غفلت و خواب سپری کنند، از این دنیا با دست‌خالی و با خسارت بسیار رهسپار آخرت می‌شوند.

در این مراسم، نماز جماعت به امامت حجت‌الاسلام محی‌الدینی، امام‌جمعه مهریز و با حضور حجت‌الاسلام سعیدی آریا و جمعی از مسئولان مهریز اقامه شد.

انتهای پیام/90028

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول