اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

تحصیل 2900 طلبه خواهر در استان یزد

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد بابیان اینکه در سال تحصیلی جاری 500 نفر طلبه جدید پذیرفته‌شده‌اند، گفت: در حال حاضر تعداد 2900 نفر طلبه خواهر در مدارس علمیه استان تحصیل می‌کنند.

تحصیل 2900 طلبه خواهر در استان یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، حجت‌الاسلام محمد کارگر در جمع طلاب پایه اول حوزه‌های علمیه خواهران استان یزد از طلبه‌ها به‌عنوان سربازان و خادمان درگاه اهل‌بیت نام برد و گفت: خداوند به انسان کرامت داده است و هرکسی می‌خواهد بزرگ شود و بزرگ بماند بداند که انسان در پرتو تقوا بزرگ می‌شود و در سایه تقوا، راه‌های برون‌رفت از مشکلات باز می‌شود.

وی بابیان اینکه یکی از الطاف الهی به بندگان، رزق و روزی حلال، پاکیزه و معنوی است افزود: رزق طیب، همان علم مفید است که برای رسیدن به این رزق طیب و مفید باید تلاش کرد و یکی از راه‌های رسیدن به آن رزق طیب این است که انسان اهل حساب‌وکتاب باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد خطاب به طلاب گفت: کسی که در این مسیر قدم گذاشته است باید فقط برای خدا و با اخلاص باشد و در کنار آموزش باید به خودسازی نیز اهمیت داده شود و طلبه‌ها باید سیره و روش بزرگان و علما را سرمشق خود قرار دهند و به این بزرگان افتخار کنند.

وی اظهار داشت: طلاب خواهر باید در کنار تحصیل مهارت‌های لازم برای بیان احکام، بیان تفسیر، زبان‌های خارجی موردنیاز، مهارت‌های زندگی، خانه‌داری و همسرداری نیز بیاموزند.

کارگر در پایان با اشاره به اینکه در سال جاری 766 نفر متقاضی تحصیل در حوزه علمیه خواهران استان یزد در سطوح دو، سه و چهار داشتیم، گفت: از این افراد 500 نفر در این سه سطح پذیرش شدند و در حال حاضر در استان یزد تعداد 2900 طلبه خواهر مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد، 2441 نفر در سطح دو، 392 نفر در سطح سه و 57 نفر در سطح چهار تحصیل می‌کنند و 1758 نفر نیز تاکنون با مدرک حوزه علمیه خواهران استان یزد فارغ‌التحصیلان شده‌اند.

انتهای پیام/ 90010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول