اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

جامعه بدون امر به‌ معروف و نهی از منکر به تباهی کشیده می‌شود

امام‌ جمعه یزد با اشاره به اینکه احیاء فریضه الهی امربه‌ معروف و نهی از منکر از آرمان‌های قیام امام حسین (ع) است، افزود: جامعه بدون امربه‌معروف و نهی از منکر جامعه‌ای مرده است و به تباهی کشیده می‌شود.

جامعه بدون امر به‌ معروف و نهی از منکر به تباهی کشیده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر یزد، با تسلیت ایام سوگواری شهادت اباعبدالله الحسین (ع) ویاران باوفایش و با تأکید بر ضرورت بازخوانی و توجه به ابعاد حماسه عظیم و بی‌نظیر عاشورا اظهار داشت: یکی از درس‌های عاشورا این است که عاقبت دنیاطلبی و ریاست‌طلبی جز ذلت و خسران نیست.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به این مهم که چه چیزی باعث شد تا نام سیدالشهدا و یاران ایشان برای همیشه در تاریخ ماندگار شود و این گروه سعادتمند شوند و از سوی دیگر چه عواملی باعث شقاوت و بدبختی کسانی شد که مقابل امام معصوم ایستادند، یادآور شد: عاشورا به ما این پیام را می‌دهد که اگر در مسیر حق ثابت‌قدم باشیم و خالصانه در مسیر ظلم‌ستیزی و عدالت و درستی قدم برداریم ،سعادت و رستگاری همراه ما خواهد بود.

امام‌جمعه یزد در ادامه با اشاره به اینکه این ایام به‌ عنوان هفته امربه‌معروف و نهی از منکر نام‌گذاری شده، این فریضه الهی را مورد تأکید قرآن کریم و ائمه معصوم خواند و اظهار داشت: این مهم از آرمان‌های قیام امام حسین (ع) نیز بود.

ناصری کمرنگ شدن امر به‌ معروف و نهی از منکر در جامعه را باعث تغییر ارزش‌ها و کم شدن اخلاق دانست و افزود: جامعه بدون امر به‌ معروف و نهی از منکر جامعه‌ای مرده است که به فساد و تباهی کشیده می‌شود.

لزوم توجه آحاد جامعه به احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر

خطیب نماز جمعه این هفته یزد بر ضرورت توجه آحاد جامعه و اقشار مختلف مردم به احیاء فریضه الهی امربه‌معروف و نهی از منکر تأکید کرد و افزود: همه باید برای ترویج خوبی‌ها، اخلاق اسلامی و احکام الهی و مقابله با بدی‌ها و فساد تلاش کنند.

وی با اشاره به حدیثی از امام حسین (ع) مبنی بر ضرورت چشم نبستن بر گناه و خطای دیگران، یادآور شد: اگر از کنار گناه و اشتباهات دیگران بی‌تفاوت بگذریم، به‌مرور ارزش‌ها و خوبی‌ها در جامعه کمرنگ شده و جامعه از مسیر خود خارج می‌شود و به سمت تباهی حرکت می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد فضای مجازی را یکی از عرصه‌هایی دانست که دشمنان برای به فساد کشیدن جوانان و خانواده‌های از آن استفاده می‌کنند و با تأکید بر نقش مسئولین برای مقابله با معضلات این عرصه، بیان داشت: والدین و خانواده‌ها نیز باید نسبت به این مهم هوشیار باشند.

توکل بر خدا و خودباوری، تنها راه عبور از تحریم‌ها

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دولت در برابر توطئه‌ها و بدعهدی‌های غربی‌ها و آمریکا در خصوص برجام گام سوم را برداشت، از این اقدام دولت ابراز خرسندی کرد و افزود: اروپایی‌ها نیز مثل آمریکا به تعهدات خود پایبند نبودند.

امام‌جمعه یزد با بیان اینکه نمی‌توان به اروپا و آمریکایی که به گفته خودشان دچار هم پاشیدگی هستند و معضلات فراوانی دارند تکیه و اعتماد کرد، یادآور شد: اگر باور کنیم برای پیشرفت و حل معضلات به غربی‌ها نیاز نداریم و به توان داخلی خود تکیه کنیم، می‌توانیم بر مشکلات غلبه و با سرعت بیشتری مسیر پیشرفت را طی کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد، توکل بر خدا و حرکت در مسیر الهی و خودباوری و اعتماد به ظرفیت‌های داخل کشور را تنها راه عبور از تحریم‌های دانست و افزود: شهید طهرانی مقدم پدر موشکی ایران نیز با همین رویه توانست علی‌رغم همه محدودیت‌ها و تحریم‌های کشورهای دیگر، موشک‌هایی بسازد که در دنیا بی‌نظیر است.

دعوت از عموم مردم یزد برای حضور در اجتماع بزرگ عاشورائیان

ناصری در پایان با اشاره به برگزاری اجتماع بزرگ عاشورائیان در عصر روز شنبه 16 شهریورماه و هم‌زمان با روز هفتم محرم در محل حسینیه امیر چخماق یزد از عموم مردم و هیئت‌های عزاداری یزد برای حضور در این اجتماع عظیم دعوت کرد.

تأکید بر ضرورت توجه خانواده‌ها به امر تربیت دینی و اخلاقی فرزندان و بیان فضائلی از امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان از دیگر نکات مطرح‌شده توسط آیت‌الله ناصری در نماز جمعه این هفته شهر یزد بود.

پایان پیام /90017/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول