اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

مهم‌ترین پروژه عمرانی استان یزد نیازمند اعتبار 800 میلیاردی

فرماندار ابرکوه گفت: هم‌زمان با هفته دولت 90 پروژه در شهرستان ابرکوه بااعتباری بالغ‌بر 37 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد که 61 فرصت شغلی نیز ایجاد خواهد کرد.

مهم‌ترین پروژه عمرانی استان یزد نیازمند اعتبار 800 میلیاردی

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، ساعتی قبل محمد کاظمی نسب در جمع اصحاب رسانه شهرستان به مناسبت هفته دولت به ارائه گزارش اقدامات دستگاه‌های اجرایی در یک سال اخیر پرداخت و گفت: در هفته دولت بیش از 90 پروژه بااعتباری بالغ‌بر 37 میلیارد تومان و ایجاد 61 فرصت شغلی، به بهره‌برداری می‌رسد.

تأمین اعتبار 450 میلیارد تومانی برای مهم‌ترین پروژه عمرانی استان

کاظمی نسب تصریح کرد: راه‌آهن یزد اقلید مهم‌ترین پروژه عمرانی استان یزد محسوب می‌شود که در مجموع نیازمند 800 میلیارد تومان اعتبار است که در اوایل امسال مبلغ 450 میلیارد تومان توسط رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور به این پروژه ملی اختصاص داده شد تا مشکلات آن رفع و در سال 99 به بهره‌برداری برسد.

وی به پروژه باند دوم کمربندی ابرکوه به طول 14 کیلومتر اشاره کرد و افزود: پروژه نامبرده که نیازمند 8 میلیارد تومان اعتبار است، با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام بوده و پس از احداث دو تقاطع غیر هم‌سطح ورودی و خروجی که هم‌اکنون نقشه‌های آن تهیه شده است، به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرماندار ابرکوه همچنین از آغاز آسفالت جاده ابرکوه صفاشهر به طول 19 کیلومتر (در محدوده استان یزد) اشاره کرد و گفت: اگر این جاده به بهره‌برداری برسد مسیر ابرکوه تا صفاشهر 45 کیلومتر کوتاه‌تر خواهد شد.

تزریق 15 میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها

کاظمی نسب به تأمین اعتبار ارتقا جاده هارونی چاهگیر به طول 19 کیلومتر به مبلغ 2 و نیم میلیارد تومان خبر داد و عنوان کرد: در حوزه بازآفرینی شهری بیش از 3 میلیارد تومان به شهرداری ابرکوه جهت انجام پروژه‌های مختلف ازجمله طرح امامزاده احمد، خندق‌های سنگی و ... تعلق گرفته است.

مقام ارشد دولت در ابرکوه، ابراز کرد: سال گذشته اعتباری بالغ‌بر 4 میلیارد تومان در اختیار شهرداری‌های ابرکوه و مهردشت گذاشته شد تا بتوانند پروژه‌های شهری را اجرایی کنند. ضمن اینکه در همان سال مبلغ 15 میلیارد تومان از محل اعتبارات مالیات بر ارزش‌افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تزریق شد.

وی از اجرایی شدن 17 مرحله از 30 مرحله پروژه فاضلاب شهری خبر داد و افزود: به زودی تصفیه‌خانه فاضلاب شهری با 2 کیلومتر خط انتقال احداث می‌شود.

سرمایه‌گذاری 150 میلیون تومانی بخش خصوصی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری

کاظمی نسب عنوان کرد: چندین پروژه اقامتگاه سنتی در حوزه میراث فرهنگی با سرمایه‌گذاری 150 میلیون تومانی بخش خصوصی اجرا و به مرحله بهره‌برداری رسیده است. ضمن اینکه در رابطه با دو مجتمع بین‌راهی امام و سبحان نیز زیرساخت‌هایی توسط دولت به مبلغ 475 میلیون تومان انجام شده است.

فرماندار ابرکوه به تغییر مالکیت شرکت‌های کاشی کوثر، آبنوس و اعلا اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی کامل کاشی کوثر و آبنوس قریب به هزار و 250 فرصت شغلی در شهرستان ایجاد می‌شود.

وی برق‌رسانی مجتمع‌های دام مهردشت و هارونی، گازرسانی مجتمع دام هروک، پروژه گندزدایی آب با اعتبار 300 میلیون تومانی، تصویب تسهیلات 60 میلیارد تومانی جهت راه‌اندازی کارخانه سیمان‌سفید صدف، پرداخت تسهیلات 18 میلیاردی اشتغال پایدار روستایی، 5 میلیاردی اشتغال فراگیر و 2 میلیاردی مشاغل خانگی را از دیگر اقدامات دولت برشمرد.

کاظمی نسب همچنین از تأمین اعتبار کنگره ملی شعر کویر ابرکوه خبر داد و افزود: رادیو ابرکوه نیز با اعتبار 800 میلیارد تومانی که 400 میلیارد آن تأمین اعتبار شده به زودی راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/90027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول