اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

امام‌جمعه اردکان:

رسیدگی به نیازمندان، وظیفه و تکلیف ماست

امام‌جمعه اردکان با اشاره به آثار و برکات گره‌گشایی از مشکلات دیگران گفت: رسیدگی به نیازمندان، وظیفه و تکلیف ماست.

رسیدگی به نیازمندان، وظیفه و تکلیف ماست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، صبح امروز و به مناسبت روز احسان و نیکوکاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در دیدار با رئیس و کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اردکان ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس این نهاد مقدس به‌فرمان بنیان‌گذار نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: خدمت در این عرصه ازجمله توفیقات الهی است که نصیب شما شده است و باید سپاسگزار خداوند متعال باشید.

وی از خدمات کمیته امداد در رسیدگی به محرومان تشکر و قدردانی کرد و گفت: باید کارها را برای خدا و با اخلاص انجام داد. ایمان به خدا و نفع رساندن به بندگان خدا بالاترین خصلت است. هرچه بندگان خدا نیازمندتر باشند و ایمان آن‌ها نیز قوی‌تر باشد نفع رساندن به آن‌ها اثر و پاداش بیشتری دارد.

امام‌جمعه اردکان اظهار داشت: یکی از اقشاری که به گردن ما حق‌دارند و ما باید جوابگو باشیم نیازمندان جامعه هستند و ما باید تلاش کنیم که در حد توان خود این حق را ادا کنیم. باید در برابر نیازمندان احساس تکلیف و وظیفه داشته باشیم.

وی افزود: خدمت به خلق بخصوص نیازمندان و انفاق کردن و صدقه دادن به‌شرط داشتن اخلاص، انفاق از مال حلال و رسیدگی به محتاج نیازمند در عمر و روزی انسان و خانواده تأثیر داد و موجب دفع بلا و پاداش می‌شود. انسان با خدمت به مردم مشمول دعای خیر دیگران می‌شود. گره‌گشایی از کار مردم بزرگ‌ترین عبادت است.

شاکر گفت: جایگاه کمیته امداد بسیار خوب است و نیازمندان زیادی را تحت پوشش قرار داده است. این نهاد انصافاً خدمات زیادی را درراه رفع مشکلات نیازمندان انجام داده است که قابل‌تقدیر و تشکر است.

وی در پایان با اشاره به مهاجرپذیر بودن شهرستان اردکان گفت: این پدیده بر روی امنیت، فقر، بهداشت، آموزش و فرهنگ شهر ما اثر می‌گذارد. اکثریت مهاجرین از اقشار محروم و نیازمند هستند که تبعاتی را به دنبال داشته است. باید از ظرفیت شهرستان درراه خدمت به نیازمندان استفاده کنیم.

در ابتدای این دیدار، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اردکان گزارشی از فعالیت‌های این نهاد در راستای خدمات‌رسانی به نیازمندان و افراد تحت پوشش را ارائه کرد.

 

انتهای پیام/ 90010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول