منبع آگاه: در حال حاضر تبادل پیامی با آمریکا انجام نمی‌شود

در حالی که برخی رسانه‌ها و مقام‌های غربی تلاش می‌کنند روند تبادل پیام بین ایران و آمریکا را عادی جلوه دهند، اطلاعاتی که خبرنگار فارس کسب کرده، گویای واقعیاتی متفاوت است.
گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ یک منبع آگاه می‌گوید که تبادل پیام بین ایران و ایالات متحده برای آنچه دست‌یابی به یادداشت تفاهم اولیه بین تهران و واشنگتن خوانده می‌شود، دست‌کم چند روز است که متوقف شده است. در حالی که شب گذشته، رئیس‌جمهور ایالات متحده مدعی شده بود که گفت‌وگوها با ایران با سرعت بالایی در جریان است، این منبع آگاه تصریح کرد که آخرین پیام جمهوری اسلامی ایران به واشنگتن، پیامی آشکار در خصوص لبنان بود که بازتاب گسترده بین‌المللی یافت. جمهوری اسلامی ایران روز گذشته تاکید کرد که تجاوز به بیروت از سوی اسرائیل، نقض آتش‌بس تلقی خواهد شد و با پاسخ ایران مواجه می‌شود. پس از آن بود که گفت‌وگویی تلفنی بین دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی انجام شد؛ گفت‌وگویی که آکسیوس آن را پرتنش توصیف کرده است. ترامپ‌ پس از این گفت‌وگو در پیامی در شبکه اجتماعی تروث سوشال، آن را سازنده توصیف و اعلام کرد نیروهای اسرائیلی عازم بیروت نمی‌شوند.رسانه‌های صهیونیستی هم گزارش دادند که حمله به بیروت به حالت تعلیق درآمده است. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز گذشته دستور حملات هوایی به ضاحیه در حومه بیروت را صادر کرده بود.آنچه تبادل پیام بین ایران و آمریکا از طریق میانجی پاکستانی خوانده می‌شود، روندی با هدف پایان جنگ است که پنجره فرصتی را برای گفت‌وگوهای هسته‌ای باز خواهد کرد. سی‌ان‌ان دو روز پیش گزارش داده بود که ترامپ بار دیگر شرایط سخت‌تری را برای حصول یادداشت تفاهم وضع کرده است. ایران همواره تاکید دارد که زیاده‌خواهی‌های طرف آمریکایی، مانع روند دیپلماتیک است.
16:29 - 12 خرداد 1405
سیاست خارجی
بین‌الملل
آمریکا و اروپا

7 بازنشر10 واکنش
49٫3k بازدید



14 پاسخ

@Alirezarezaei1212 خرداد 1405
برای امنیت ایرانو جلوگیری از جنگ مجددلبنان و جزییات آتش بس، بسیار امر سرنوشت سازی استتمرکز تیم مذاکره کننده باید به همه جزئیات باشد و برای همین نیاز است که تیم های مختلف، جداگانه، در موضوع تحریم و پول ها، تنگه، لبنان و هسته ای کار تخصصی کنند.

@user137312 خرداد 1405
در پاسخ به
اگه تسنیم به عنوان رسانه نزدیک به قالیباف چین چیزی رو تایید کنه خبر موثقه. اینجا بیشتر آرزوهای پایدارچی‌ها رو جای خبر منتشر میکنند.

تصویر نمایه‌ی ‌Hamideh‌
@Ala281112 خرداد 1405
در پاسخ به
خبرمراسم رهبرکبیرانقلاب وامام شهیدم خون بدلم کرد.لعنت برسازشگرانی ک هنوزانتقام پدررانگرفته،سرمیزمذاکره باقاتل پدر،درحال ردوبدل کردن پول هستند.ننگ برهمه شما......

@user170910006336675733012 خرداد 1405
در پاسخ به
مهمترین سنگر مقاومت یعنی حزب الله داره سقوط میکنه ، مردمش آواره و شهید میشن خبرگزاری کشور دنبال اینه ک پیام ردوبدل میشه یا ن ، ک اگر ن اینو دستاورد نشون بده ! آقایون ته این مسیر نابودیه کل مقاومتو ماست ، اون از تنگه ، این از حزب الله ، این از جنوب کشور ، این از محاصره

@user17769426764712 خرداد 1405
در پاسخ به
این ترامپ بی‌شرف دیشب گفته که آمریکا و‌ ایران در حال مذاکره با سرعت بالا هستند. این مزخرفات رو میگه که مثلا بقیه دنیا فکر کنن اگه مذاکرات متوقف شده، تقصیر ماست. ولی نمیدونه که ۸ میلیارد نفر ازش متنفرن و حرفش دیگه هیچ جا خریدار نداره.

@hoseinb12 خرداد 1405
سه ماه گذشت، پس #نفت ۱۵۰ دلاری و ۲۰۰ دلاری که همه کارشناسا #صداوسیما میگفتن چی شد!؟ حالا که #مذاکره نمیکنید و پیامی رد و بدل نمیشه حداقل محاصره دریایی امریکا بشکنین هر روزی که از محاصره دریایی میگذره جنسا روزانه بالا میرن#جنگ‌

تصویر نمایه‌ی ‌یار آشنا‌
@tabnak12 خرداد 1405
در پاسخ به
چرا می‌ترسه نامش آورده شود و می‌گه از منبع آگاه استفاده کنید.

تصویر نمایه‌ی ‌9**2691‌
@Mahashemi12 خرداد 1405
شما جنگو ادامه بدید خودشون دو دستی امتیازاتو میارن تقدیم میکنن فراموش نکنین تحریم نفتی ایران وسط جنگ برداشته شد نه مذاکره !

تصویر نمایه‌ی ‌امیر‌
@Airani12 خرداد 1405
در پاسخ به
تصویر نمایه‌ی ‌امیر‌
امیر

@Airani  •  12 خرداد 1405

نقشی که ترامپ به دنبال آن است!

#ترامپ به دنبال تداوم وضعیت«نه جنگ نه صلح»است تاازطریق فرسایش اقتصادی، ایران را تحت فشار قرار دهد. او قصد دارد با ایجاد بحران های نمایشی، خود را به عنوان منجی آن بحران معرفی کندواین گونه برخی ها را در ایران نسبت به مذاکره خوش بین کند،کسانی که برداشتشان ازپایان این بحران ها تفاوت آمریکا و اسرائیل است

نمایش گزارش


@user17555006266412 خرداد 1405
در پاسخ به
با مذاکره نکردن مقطعی می‌توانیم نبطیه و صور را هم مثل ضاحیه از بمباران نجات دهیم. سخت مقاومت کنیم بدون شک نتیجه شیرینی خواهد داشت... قابل توجه تیم مذاکره و سایر تصمیمگیران

@Power_Progress_Pride12 خرداد 1405
وقتتان را تلف نکنید، حق فقط در میدان بدست میاید نه با مذاکره با Moloch پرستانِ کودک کشهر چه زودتر هسته ای + قاره پیمااستعمار و شیاطین فقط به قدرت احترام میگذارند و دیگر هیچ

@user170909999370884932912 خرداد 1405
در پاسخ به
چی بگیم به شماما مردم پای کاریمپشت شماییمهر هزینه ای هم باشه میدیمفقط ترسو نباشید و حمله رو بصورت غافلگیرانه و وسیع شروع کنیداگر اعتقاد دارید خدا با ماست جواب حملات دشمن رو بدید

تصویر نمایه‌ی ‌رسول سعیدنژاد‌
@RasoolSaeedNejad12 خرداد 1405
در پاسخ به
برای بار 478954512145748945 آمریکا دروغ گفت و یک عده باور کردن!