اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

سرانه مطالعه کتاب در دماوند غیرقابل قبول است

امام جمعه دماوند با بیان اینکه سرانه مطالعه کتاب در دماوند غیرقابل قبول است، گفت: مسؤولان دماوند در پشتیبانی از کتابخانه‌ها کوتاهی نکنند.

سرانه مطالعه کتاب در دماوند غیرقابل قبول است

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، حجت‌الاسلام کاظم فتاح‌دماوندی امام جمعه دماوند در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند اظهار کرد: ۲۴ آبان روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار است و این روز را گرامی می‌داریم و از همه تلاشگران عرصه کتاب تشکر می‌کنیم.

وی افزود: جوانان و نوجوانان و همه اقشار جامعه باید خود را با خواندن و بالا بردن آگاهی‌های مفید انس دهند و برای مطالعه شوق داشته باشند؛ کسب دانش و کتابخوانی می‌تواند ما را در زمینه‌های گوناگون فرهنگی، اقتصادی و سیاسی بالا ببرد و دین و دنیای ما را آباد کند.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: ما اگر بخواهیم استقلال پیدا کنیم و خودکفا بشویم، باید مراکز علمی و تحقیقاتی و پژوهشی را تقویت کنیم و خواندن کتاب مقدمه پیشرفت و رشد ماست‌؛ بسیاری از معضلات اجتماعی و وجود برخی بزهکاری‌ها به خاطر ندانستن چگونه زیستن و آشنا نبودن با روش صحیح زندگی است.

فتاح‌دماوندی خاطرنشان کرد: زوج‌های جوان باید کتاب‌هایی در مورد همسرداری و فرزندآوری و پرورش فرزند بخوانند تا زندگی شیرین‌تری داشته باشند؛ متاسفانه سرانه مطالعه کتاب در شهرستان دماوند بسیار کم و غیرقابل قبول است و همه برای کتابخوانی و توسعه فرهنگ مطالعه باید تلاش کنیم.

وی تاکید کرد: کتابخانه‌های مدارس و مساجد و دانشگاه‌ها باید آباد باشد و مسئولان در مورد پشتیبانی از کتابخانه‌ها کوتاهی نکنند؛ کتابخانه پیمان دماوند سال‌هاست نیمه کاره مانده، از استاندار و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و اداره کل راه و شهرسازی تقاضا داریم با اختصاص اعتبار این کتابخانه را تکمیل و راه‌اندازی کنند.

امام جمعه دماوند افزود: از شهرداران و دهیارانی که از نویسندگان و از چاپ و نشر کتاب پشتیبانی مالی می‌کنند، سپاسگزاری می‌کنیم.

فتاح‌دماوندی بیان کرد: فضای بصری شهرها و روستاها باید همراه با انتقال مفاهیم ارزشی و محتوای آموزنده باشد و تبلیغ برای کتاب و کتابخوانی از مصادیق آن است؛ برگزاری مسابقات کتابخوانی در آموزش و پرورش در طول سال و تشویق دانش آموزان به کتاب خواندن، از راه‌های مفید ترویج کتابخوانی است.

وی تاکید کرد: باید کتابخوانی را در قالب‌های هنری، شعر و خط و نقاشی و سرود و تئاتر و عکس و فیلم بیشتر ترویج کنیم و در این زمینه منتظر تولید محتوایی هنرمندان دماوندی هستیم و وقف کتاب و وقف برای کتابخانه و ساختن کتابخانه و پشتیبانی مالی از آن از قدیم الایام در فرهنگ عمومی ما ایرانی‌ها از کارهای عام المنفعه و مفید محسوب می‌شد که باید ادامه پیدا کند.

پایان پیام/۶۷۰۱۵/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول