اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

شهیدی که با آیه قرآن امر به معروف می‌کرد

شهید «سیدعلی محمودیان» از شهدای والامقام دوران دفاع مقدس، همزمان با جنگیدن با دشمن قرآن تلاوت می‌کرد و در عملیات کربلای 8 منطقه شلمچه هنگام نبرد و خواندن قرآن به شهادت رسید.

شهیدی که با آیه قرآن امر به معروف می‌کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرقدس، شهید «سیدعلی محمودیان» از شهدای والامقامی است که در ۲۹ شهریور سال ۱۳۴۷ در خانواده‌ای متدین و مذهبی در تهران متولد شد و همزمان با دوران تحصیل فعالیت مستمر در انجمن‌های اسلامی مدارس داشت و علاوه بر برگزاری مسابقات قرآنی و خوشنویسی، خود نیز در سال‌های مختلف، از مقام‌آوران این مسابقات بود.

به مناسبت یادمان سالگرد شهادت شهید «سیدعلی محمودیان» جمعی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران، نوجوانان و جوانان و مسوولان شهری با همکاری هیئت روضه الشهدا و کانون خدمت رضوی ایثار و شهادت شهرقدس در معیت پرچم متبرک امام رضا علیه السلام با خانواده این شهید قرآنی در روزهای ماه مبارک رمضان دیدار کردند و ضمن اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و گفت‌و‌گو با خانواده شهید، با اهدای هدایا و تبرکات از مقام شامخ این شهید والامقام تجلیل کردند.  

 

با آیه قرآن امر به معروف می‌کرد

مادر شهید محمودیان در خصوص ویژگی‌های بارز این شهید قرآنی اظهار کرد: سید علی جوانی مهربان، صادق، مقید به نماز و احکام بود و آیات قرآن را با عمل اثبات می‌کرد و در دوره زندگی خود با قرآن انس گرفته بود و همیشه سفارش می‌کرد که امام(ره) را تنها نگذارید.

وی ادامه داد: قبل از آنکه سیدعلی به خانه بیاید زنگ می‌زد و وقتی می‌پرسیدم کیه آیه قرآنی می‌خواند و من هم می‌گفتم قرآنم آمد. 

مادر شهید افزود: پسرم هروقت امر به معروف می‌کرد فقط یک آیه قرآن مرتبط با آن موضوع می‌خواند و وصیت نامه‌اش را به شکل رساله‌ای نوشته است. سیدعلی باوجود مجروحیت صورت باز هم قرآن می‌خواند.

هنگام تلاوت قرآن به شهادت رسید

سید امیر محمودیان برادر شهید در ادامه گفت: خلق و خوی قرآنی با تمام وجود برادرم آمیخته شده و از آیات اخلاقی قرآن تاثیر گرفته بود به طوریکه در رفتارش می‌توانستیم مشاهده کنیم. 

وی با بیان اینکه برادرم وقتی که در گردان زهیر بود در چادر‌های مختلف نیز قرآن تلاوت می‌کرد و به قاری گردان معروف بود افزود: برادرم در ماه‌های اول حضور در جبهه از ناحیه صورت مجروح شد و با وجود مجروحیت بازهم قرآن تلاوت می‌کرد.

برادر شهید عنوان کرد: سیدعلی با اینکه مجروح شده بوده اما باز به مناطق جنگی رفت و زمان عملیات نیز قرآن می‌خواند و همزمان با دشمن می‌جنگید تا اینکه در عملیات کربلای 8 در منطقه شلمچه در 18 فروردین 1366، هنگام تلاوت قرآن و در حال جنگیدن ترکشی با حنجره‌اش برخورد کرد و به مقام شهادت نائل آمد.

 

فرازی از وصیت‌نامه شهید سیدعلی محمودیان

«خواهران من، مسئله حجاب را همان‌طور که تا به حال به خوبی اجرا کرده‌اید از این به بعد هم اجرا کنید و به دهان یاوه‌گویان خارجی و داخلی نگاه نکنید. 
الگوی خود را حضرت فاطمه زهرا(س) قرار دهید و فاطمه‌وار زندگی کنید، به فرزندان خود قرآن بیاموزید و بگذارید در کلاس‌های قرآن شرکت کنند تا از این ندای ملکوتی که ملائک را به گوش دادن مجذوب می‌کنند آشنا شوند.
پیام من به آنها این است که اسلام به امید شما عزیزان است و یاری‌اش کنید. با این کار هم دیگران بهره‌مند خواهند شد و هم خودتان از خاک بر افلاک خواهید نشست و با قرآن کریم به جنگ با مشکلات و مصائب بروید». 

پایان پیام/ 67075

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول