اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

هشدار دادستان پردیس به توزیع کنندگان مواد محترقه

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس گفت: خط قرمز دادستانی شهرستان پردیس امنیت و آسایش شهروندان در چهارشنبه آخر سال است.

هشدار دادستان پردیس به توزیع کنندگان مواد محترقه

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس محمد شیخ آرانی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس، بعدازظهر امروز طی نشستی خبری اظهار کرد: در سال‌های اخیر به اشتباه استفاده از مواد محترقه در چهارشنبه آخر سال اضافه شده است، امنیت و آسایش شهروندان، خط قرمز دادستانی در چهارشنبه آخر سال است.

وی با بیان اینکه به هیچ وجه مخالف شادی کردن مردم به نحو اصولی و با رعایت تمام جوانب در چهارشنبه آخر سال نیستیم، گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و سنت دیرینه چهارشنبه سوری با هرگونه اقدام  در جهت اخلال در نظم و امنیت مردم  به هر طریق اعم از توزیع  و استفاده از مواد محترقه غیر مجاز برخورد قاطع و بدون اغماض با متخلفان صورت خواهد گرفت.

شیخ‌آرانی افزود: توزیع، فروش، حمل، نگهداری و استفاده از اقلام و مواد محترقه غیراستاندارد و غیر مجاز به هرنحو دارای وصف مجرمانه بوده و متعاقب شناسایی مجرمان در اسرع وقت  نسبت به تعقیب کیفری اقدام خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس ادامه داد: در راستای پیشگیری و در مرحله بعد برخورد با موارد احتمالی دستورات لازم به مرجع امنیتی و انتظامی مبنی بر افزایش گشت اختصاصی و مشترک در جهت شناسایی افراد فعال در این حوزه داده شده است. 

وی اضافه کرد: کشف وضبط اقلام غیر مجاز و پلمب واحدهای صنفی بی توجه به هشدارهای داده شده نسبت به عرضه اقلام غیر مجاز به ویژه در سطح عمده ،شناسایی و اخطار به افرادی که در سال‌های گذشته مشکلاتی ایجاد کردند داده شده است.

وی تصریح کرد: از شهروندان درخواست و انتظار داریم که در جهت کمک، همراهی و تعامل مطلوب با مراجع قضایی و امنیتی همکاری لازم را داشته باشند.
شیخ آرانی افزود: با توجه به حوادث تلخی که سال‌های گذشته اتفاق افتاده در کنار همه تدابیر و تمهیدات، نقش والدین در پیشگیری از حوادث ناگوار انکار ناپذیر است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس ادامه داد: از خانواده‌ها درخواست و انتظار داریم که فرزندان خود به ویژه نوجوانان و جوانان را که بیشتر در معرض خطر هستند از خطرات احتمالی که بعضا تا آخر عمر گریبانگیر فرد می شود را آگاه کنند.

وی تاکید کرد: به تمامی خانواده‌ها توصیه می‌شود که در جهت جلوگیری از حوادث جبران ناپذیر نظارت کنترل بیشتری بررفتار و اعمال فرزندان خود به ویژه در شب چهارشنبه سوری داشته باشند و در صورت ملاحظه و یا مشاهده و یا اطلاع از عرضه مواد محترقه غیر مجاز در اسرع وقت مراتب را به عوامل امنیتی و انتظامی اطلاع بدهند.

پایان پیام/۶۷۰۱۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول