اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا در اسلامشهر

بمناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر ،مزارشهدای شهرستان اسلامشهر عطر افشانی و گلباران شد.

غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا در اسلامشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، در دومین روز از دهه مبارک فجر عصر امروز با حضور امام جمعه، فرماندار و مسئولان شهرستان اسلامشهر و خانواده های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم، مزار مطهر شهدای این شهرستان در آستان مقدس امامزاده عقیل(ع) غبار روبی، عطرافشانی و گلباران شد.

حجت الاسلام محمدباقر برقراری امام جمعه شهرستان اسلامشهر، در آیین گلباران مزار شهدای شهرستان اسلامشهر، اظهار کرد: عزت، شرف و قدرت امروز کشور را در پرتو رشادت، شهامت، ایثارگری ایثارگران و شهیدان دفاع مقدس بدست آورده ایم، راه عزت را شهدای عزیز به ما یاد داده اند، این راه پرافتخار است.

امام جمعه اسلامشهر، افزود: راه شهدا، مسیر سعادت و خوشبختی و عزت و مسیر تشابه به اولیاء خداوند و ائمه هدی است، همه اولیاء و صالحین جزء در راه خدا شهید شدند.
وی بیان کرد: به تعبیر بنیاگذار جمهوری اسلامی ایران، ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد، بخاطر اینکه خداوند متعال برای شهدا سفره ای ویژه  پهن کرده و شهدا از مائده آسمانی بهره مند می شوند.

حجت الاسلام برقراری، گفت: خون مطهر شهدای دوران دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و مدافعان امنیت و دیگر شهدای این سرزمین نظام مقدس جمهوری اسلامی را بیمه کرده است و ما همواره باید قدردان خون این عزیز که الگو و اسوه هستند، باشیم و راه آنها را ادامه دهیم.

سخنران مراسم عطر افشانی مزار شهدای شهرستان اسلامشهر، خاطرنشان کرد: در ایام الله دهه مبارک فجر این خیل عظیم رهروان شهدا در جوار حرم منور امامزاده عقیل (ع) و قبور مطهر شهدا دور هم جمع شده اند تا بار دیگر عهد و پیمان ببندند که با قدرت و با بصیرت ادامه دهنده راه پرخیر و برکت شهدا باشند و در مقابل همه فتنه گران با قدرت و اقتدار ایستادگی کنند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، در حاشیه آیین معنوی غبار روبی، عطرافشانی و گلباران مزار شهدا، کتاب زندگینامه شهدای دوران انقلاب اسلامی شهرستان اسلامشهر، رونمایی شد و در ادامه حاضرین مزار مطهر شهدا را در گلزار شهدای امامزداه عقیل (ع) را با گلاب ناب شستشو داده و با شاخه های گل، گلباران کرده و با نثار فاتحه یاد و خاطره شهدارا گرامی داشتند.

پایان پیام/۶۷۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول