اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

چمران: مسیر دسترسی به حرم عبدالعظیم باید تسهیل شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای سهولت در پیاده روی باید آستانه‌ای ایجاد شود تا زائران، مسیر دسترسی به حرم حضرت عبدالعظیم(ع) را به راحتی طی کنند.

چمران: مسیر دسترسی به حرم عبدالعظیم باید تسهیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جلسه بررسی سه موضوع احداث پارکینگ ضلع جنوبی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع)، بازپیرایی میدان اصلی شهرری و پیاده رو بلوار شهید مدرس اظهار کرد: شهرری می‌تواند یکی از جایگاه‌های مذهبی و گردشگری بسیار خوب تهران باشد که از این جهت بسیار فقیر است.

وی گفت: آپارتمان سازی در این منطقه یقینا سود و فایده چندانی برای مالکان نخواهد داشت و ما از ابتدا با احداث ساختمان‌های دارای بیش از سه طبقه در این منطقه موافق نبودیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: تلاش‌های بسیاری صورت گرفت تا شهرری از تهران جدا نشود، برای این منظور حتی تصمیم گرفتیم تا جلسات شورا را در این منطقه برگزار کنیم و تلاش‌های بسیاری برای تصویب این طرح در مجلس انجام شد چرا که به صلاح مردم منطقه هم نبود، شهرری همواره برای مردم خاطره انگیز بوده است.

چمران در ادامه با تاکید بر توجه به پیاده راه‌ها برای جلوگیری از ازدحام جمعیتی خاطرنشان کرد: باید تمهیداتی اندیشیده شود که در پیاده‌روهای منتهی به حرم توقف خودرو نباشد و یا به حداقل برسد. برای سهولت در پیاده روی باید آستانه‌ای ایجاد شود تا زائران مسیر دسترسی به حرم را به راحتی طی کنند.

وی در خصوص امکان دسترسی به مترو گفت: این تصور پیش نیاید که با ورود مترو دیگر نیازی به اتوبوس نیست، مترو و اتوبوس کارکرد مکملی دارند. چرا که در همه نقاط شهر امکان دسترسی به مترو وجود ندارد و این فواصل با اتوبوس پر می‌شود. مسئله مهم زمان و برنامه ریزی سرعت عمل است که پیشنهاد تسریع در صدور پروانه، ایده بسیار مناسبی است و باید هر چه زودتر عملیاتی شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول