اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

فارس من| درخواست مخاطبان برای جلوگیری از تخریب پارک جنگلی زیباشهر قرچک

مخاطبان فارس با ثبت پویشی درخواست جلوگیری از تخریب درختان پارک جنگلی زیباشهر قرچک دارند.

فارس من| درخواست مخاطبان برای جلوگیری از تخریب پارک جنگلی زیباشهر قرچک

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، مخاطبان فارس پویشی تحت عنوان «جلوگیری از تخریب درختان کهنسال پارک جنگلی زیباشهر» در سامانه فارس من ثبت کرده و خواستار جلوگیری از تخریب درختان این پارک جنگلی شده‌اند.

در این پویش آمده است: متاسفانه تعداد زیادی سودجو در شهرستان قرچک مشغول تخریب گسترده‌ی یکی از بزرگترین پارک‌های جنگلی‌ جنوب شرق استان تهران می‌باشند. با توجه به اینکه در نزدیکی این پارک جنگلی، ایستگاه قطار حومه‌ای شهری در حال ساخت می‌باشد، زمین خواران به این پارک هجوم آورده و با خشک‌سازی عمدی درختان بزرگسال این پارک جنگلی، بشدت مشغول ساخت و ساز هستند.

در این راستا ثبت‌کننده پویش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تهران بیان‌کرد: با اتمام ساخت ایستگاه قطار حومه‌ای شهری، قیمت زمین و خانه در این منطقه افزایش خواهد یافت، به همین علت ساخت‌و سازها آرام آرام در حریم پارک جنگلی انجام که منجر به تخریب پوشش گیاهی این منطقه می‌شود.

وی گفت: تاکنون اتفاقات مشکوکی در پارک رخ داده است. مانند آتش‌سوزی های گاه و بی‌گاه، خشک شدن، قطع درختان و مواردی از این قبیل که طبق مشاهدات میدانی تاکنون بیش از ۵۰ اصله درخت کهنسال خشک شده‌ و بیش از ۱۰۰ اصله دیگر نیز در حال خشک شدن است. عدم هرس به‌موقع، آبیاری ضعیف، روشنایی غیراصولی، عدم وجود نگهبان برای تامین امنیت پارک و تخلیه نخاله در حریم پارک از جمله مشکلات موجود در این پارک جنگلی می‌باشد.

ثبت‌کننده پویش اظهار کرد: از مسئولان درخواست رسیدگی به موضوع را داریم چرا که نابودی پوشش گیاهی این منطقه، به محیط زیست آسیب وارد می کند.

به گزارش فارس، پارک جنگلی زیباشهر به وسعت ۳۷.۵ هکتار در شهرستان قرچک واقع شده است که از جمله بزرگترین فضاهای سبز شهرستان های جنوب شرق استان تهران می‌باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول