اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

دانش بنیان باعث وابستگی منطقه به کشور می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با بیان این که مسؤولان دماوند را به میدان رقابت خدمت به مردم تبدیل کنند، گفت: ایجاد دانش بنیان باعث وابستگی منطقه به کشور می‌شود.

دانش بنیان باعث وابستگی منطقه به کشور می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، شامگاه امشب، اولین جلسه شورای اداری شهرستان دماوند به ریاست فرماندار شهرستان دماوند و با حضور نماینده‌ مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، ائمه جمعه و دیگر مسؤولان شهرستان دماوند برگزار شد.

علاالدین ازوجی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در این نشست اظهار کرد: در سال های گذشته موضوع اقتصادی در شعارهای سال موجود داشت اما تفاوت امسال با سال‌های دیگر و با درایت مقام معظم رهبری موضوع دانش بنیان و اشتغال زایی است و دانش بنیان باعث وابستگی منطقه به کشور می‌شود.

وی گفت: باید به فکر جذب فارغ‌التحصیلان باشیم و با حضور دانش بنیان بیکاری کمتر از گذشته خواهد شد.

ازوجی با اشاره به این که تمامی دستگاه ها باید برنامه کوتاه مدت داشته باشند، بیان کرد:  دستگاه ها تا پایان سال ۱۴۰۱ پروژه ها را محقق کنند؛ استاندار تهران نیز معتقد است که اختیارات لازم به شهرستان ها داده شود تا افزایش کارایی و خدمت رسانی مطلوب اتفاق بیفتد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اضافه کرد: در سال گذشته، ۹۱ پروژه در حوزه های مختلف مصوب شده است که  ۶۷ درصد  اعتبارات این پروژه ها تخصیص داده شده که باید تا پایان سال به انجام برسد و مردم  باید از مزایای آن بهره مند شوند.

ازوجی با اشاره به اینکه دماوند مهد سیب و عسل است و باید زیر ساخت ها بیشتر در این شهرستان باشد،، بیان کرد: در دو شهرستان دماوند و فیروزکوه، خدماتی همچون فاضلاب، به سازی راه های روستایی، آبخیزداری، خدمات عشایری، طرحهای هادی روستایی، تامین آب آشامیدنی، نوسازی مدارس روستایی و تاسیس خانه های بهداشت از مهم ترین اقدام است و  اعتبارات تخصیص یافته سال ۱۴۰۰ برای دماوند، چشمگیر بوده و در سال جاری نیز تعداد پروژه ها بیشتر خواهد شد.

زیر ساخت های فعلی شهرستان دماوند نیاز آینده را جبران نخواهد کرد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اظهار کرد: جمعیت شهرستان دماوند، دارای رشد مثبت  ۴ و‌ نیم درصدی است که زیر ساختهای فعلی پاسخگوی آینده نخواهد بود و مسؤولان از هم اکنون برنامه ریزی لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: تمامی مسؤولان باید بیش از گذشته تلاش کنند و در چارچوب های قانونی بودجه ها را مصرف کنند و شهرستان دماوند را به میدان رقابت برای خدمت به مردم تبدیل کنند.

انتهای پیام/۶۷۰۲۹/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول