اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

محدودیت جدی در گردنه قوچک اعمال شود

امام جمعه لواسانات با توجه به تعطیلات سراسری اعلامی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، خواستار جلوگیری از ورودی مسافران و اتراق گردشگران شد.

محدودیت  جدی در گردنه قوچک اعمال  شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شمیرانات، حجت الاسلام سید سعید لواسانی امام جمعه لواسانات در نامه‌ای خطاب به سید مهدی ساداتی فرماندار و رئیس محترم شورای تامین شمیرانات نوشت: با توجه به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی سراسری از ۲۵ تا ۳۰ مرداد، مستدعی‌ است تدبیری اتخاذ کنید تا در منطقه لواسانات و رودبار قصران نیز اعمال محدودیت تردد انجام گیرد‌.

وی در ادامه این نامه تاکید کرده است تا در تعطیلات مذکور از ورود مسافران از گردنه قوچک جلوگیری به عمل آید، دست‌فروشان این گردنه جمع‌آوری شوند، رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و مراکز خرید تعطیل شوند، از اتراق گردشگران در چادرهای تفریحی در سطح منطقه جلوگیری شود و کنترل جدی برای اعمال این محدودیت‌ها از سوی نیروهای مسؤول انجام گیرد.

امام جمعه لواسانات همچنین از آمادگی کامل شهروندان برای همکاری و مشارکت در این زمینه نیز خبر داده است.

حجت الاسلام لواسانی همچنین در صفحه شخصی خود نوشت: تاکنون تعطیلی‌هایی که برای کرونا اعلام شده است موفق نبوده و این‌بار هم موفق نخواهد بود، مگر این‌که همه دستگاه‌های مسؤول پای کار بیایند و اهمال نکنند و مردم نیز در طرح مشارکت داده شوند.

وی افزود: اما یک مشکل کم‌تر دیده شده برای مردم مناطق خوش آب و هوای تهران چون لواسان - شهر و روستاهای لواسانات - است که مسافران و گردش‌گران به آن هجوم می‌آورند و با بی‌مبالاتی ویروس را در منطقه اشاعه می‌دهند.

امام جمعه لواسانات ابراز کرد: مردم لواسان همواره با مهمان‌نوازی از مسافران استقبال کرده‌اند و توقع دارند که آنان نیز در اوقات اضطراری چون چنین‌روزهایی رعایت حال آنان را کنند.

وی همچنین با اشاره از بستن گردنه قوچک و ممانعت از ورود ماشین‌ها، موتورها و دوچرخه‌ها به لواسان کوچک و بزرگ با مشارکت داوطلبانه مردم محل برای کمک به نیروی انتظامی و شناسایی ساکنان منطقه از مسافران به عنوان راه‌کارهای پیشنهادی برای تعطیلات اخیر و مبارزۀ جدی‌تر با کرونا اشاره کرد.

حجت الاسلام لواسانی افزود: تمام رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها و مراکز خرید باید تعطیل شوند و برخورد قاطع قانونی با متخلفان انجام گیرد. البته در این زمینه مشارکت شهرداری، دهیاری‌ها و بسیج به همراه پلیس اماکن و مردم لازم است.

امام جمعه لواسان ادامه داد: باید از اتراق گردش‌گران و برپایی چادرهای مسافرتی در سطح منطقه توسط نیروی انتظامی و بسیج با مشارکت مردم و توجیه مراجعه‌کنندگان با زبان لین و نرم جلوگیری به عمل آید.

وی همچنین بر برخورد قاطع و دور از اهمال‌کاری با دست‌فروشان که منظر بسیار نامناسبی در گردنه قوچک ایجاد کردند و تا نزدیک صبح هم از مسافران به طور غیرقانونی پذیرایی می‌کنند تاکید کرد و گفت: بخشداری و راهداری به همراه نیروی انتظامی و بسیج و مشارکت مردمی که توان مقابله با آن را خواهند داشت، وارد عمل شوند.

حجت الاسلام لواسانی با بیان اینکه این مسائل فقط برای لواسان نیست، بلکه رودبار و قصران را هم شامل می‌شود، خاطرنشان کرد: مردم منطقه در سلامت اجتماعی آماده مشارکت هستند و فقط باید فراخوانده شوند.

وی تاکید کرد: روش‌های مذکور به منزله مُسکن هستند، و راه اساسی واکسیناسیون و رعایت همه مردم است. لازم است مراکز واکسیناسیون در لواسانات اضافه شود، ما هم آماده کمک هستیم.

به گزارش فارس؛ لواسانات و رودبار قصران از توابع شهرستان شمیرانات به دلیل آب و هوای مناسب، طبیعت بکر، قله‌های مرتفع، عبور روخانه جاجرود و سد لتیان همچنین وجود مراکز خدماتی رفاهی متعدد، پیست‌های اسکی و غیره در تمامی روزهای هفته به ویژه تعطیلات مورد استقبال شدید مسافران، ورزشکاران و گردشگران قرار می‌گیرد که این وضعیت در شرایط بحرانی کرونا موجب نارضایتی شهروندان این منطقه شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول