اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

افزایش فرهنگ عمومی ناهنجاری‌ها را کمتر می‌کند/ مشخص شدن وظایف ۱۲ کارگروه شورای فرهنگ عمومی استان تهران

استاندار تهران گفت: با نگاه عمیق و توجه عملی و کارشناسی و با بهره گیری از آموزه‌های دینی تقریباً در قالب ۱۲ کارگروه، وظایفشان تبیین شده است که فرمانداران ۱۶ گانه استان تهران مکلف به همراه سازی و اغناء سازی و جلب مشارکت مردم در راستای اثربخشی این کارگروه‌ها هستند.

افزایش فرهنگ عمومی ناهنجاری‌ها را کمتر می‌کند/ مشخص شدن وظایف ۱۲ کارگروه شورای فرهنگ عمومی استان تهران

گزارش خبرگزاری فارس از تهران، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران عصر سه شنبه در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: مهم‌ترین و با اهمیت‌ترین دستور کار که یک کار کارشناسی و عمیقی ذیل وظایف شورای فرهنگ عمومی مطرح بوده تبیین وظایف کارگروه‌های تخصصی بود که حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن ابوترابی زحمت کشیدند با نگاه عمیق و توجه عملی و کارشناسی و با بهره گیری از آموزه‌های دینی تقریباً در قالب ۱۲ کارگروه، وظایفشان تبیین شده است.

وی گفت: اگر در مسئله فرهنگ به آن چیزی که آموزه‌های دینی توصیه و راهنمایی کرده توجه شود و آنها را عملیاتی کنیم شاید مشکلاتی از قبیل مسائل اخلاقی، نحوه مصرف آب، برق ،گاز و دیگر موارد که امروز شاهدش هستیم حداقل شود.

استاندار تهران بیان کرد: بهره‌مندی از اماکن متبرکه و مقدس و همچنین توجه ویژه به نقش مساجد، توجه ویژه به مسائل زیست محیطی که امروز همه کارشناسان حوزه سلامت اعتقاد دارند که اگر مسائل زیست محیطی را کنترل کنیم بسیاری از بیماری‌های ارثی کمتر می‌شود.

محسنی بندپی افزود: همه این شرح وظایف و کارگروه‌ها مشخص شده است در کنار این کارگروه‌ها همه باید کمک کنند چرا که در مسائل فرهنگی، همراه سازی و اغناء سازی و جلب مشارکت مردم، مهم‌ترین و اثر بخش‌ترین کاری است که می‌توانیم در دستور کار داشته باشیم.

وی ادامه داد: در این اثر بخشی حتماً فرمانداران شهرستان ۱۶ گانه استان تهران مکلف و موظف هستند که همکاری کنند، حجت الاسلام ابوترابی هم درخصوص ائمه جمعه دستوری خواهند داد که آنها هم در این زمینه نقش فعال‌تری را بر عهده بگیرند.

استاندار تهران با اشاره به اینکه صدا و سیما نقش یک دانشگاه را می‌تواند ایفا کند و در تغییر نگاه آحاد جامعه رسانه‌ای است که اثر بخشی بسیار بالایی دارد خاطر نشان کرد: صدا و سیما در موضوع کرونا خوب عمل کرد و در همراهی مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنین فاصله‌گذاری اجتماعی نقش ویژه‌ای داشت که انتظار است در مسائل فرهنگی این همراهی را داشته باشد چرا که مهم‌ترین چیزی که می‌تواند ناهنجاری‌ها را کمتر بکند افزایش فرهنگ عمومی است.

انتهای پیام/۶۷۰۷۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول