اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

برخورد جدی با هنجارشکنان چهارشنبه آخر سال

رئیس کلانتری ۱۲۴ قلهک گفت: تجربه تلخ خانواده‌ها در رفتارهای غیرقانونی و ناهنجار برخی از افراد که مخل نظم و امنیت جامعه می‌شوند، اراده نیروی انتظامی را در برخورد با هنجارشکنان تصویت کرده است لذا تأکید می‌شود با خرید و فروش مواد خطرآفرین، انفجاری و احتراقی متخلفان، مطابق قانون برخود شدید انجام خواهد گرفت.

برخورد جدی با هنجارشکنان چهارشنبه آخر سال

عباس جمشیدی رئیس کلانتری ۱۲۴ قلهک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تهران اظهار کرد: هر ساله با نزدیک شدن عید نوروز و چهارشنبه آخر سال، شوری آمیخته با هراس در میان خانواده‌ها پدید می‌آید. 

وی گفت: حوادث بسیاری همچون آتش‌سوزی، قطع عضو و ویرانی برخی اماکن به سبب غفلت و عدم آگاهی برخی نوجوانان و جوانان برای بدست آوردن لحظه‌ای شادی کاذب، بدون در نظر گرفتن عواقب آن رخ می‌دهد و آرامش و سلامت عده‌ای را به خطر می‌اندازند.

رئیس کلانتری ۱۲۴ قلهک خاطرنشان کرد: لذا نیروی انتظامی مانند همیشه برای اجرای مأموریت‌ها و تأمین آسایش شهروندان عزیز و برای پیشگیری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های غیرقابل جبران از طریق کنترل منطقی، عقلایی و تعاملی، ضمن ایمن سازی از بروز رفتارهای هیجانی و حادثه آفرین، مانند همیشه به وظیفه ذاتی و سازمانی خود متعهد است.

جمشیدی با بیان اینکه بلوغ فرهنگی و اجتماعی مردم قانون مند ایران اسلامی در سال‌های اخیر به کاهش چشمگیر خسارات، لطمات جانی و مالی ناشی از حوادث چهارشنبه آخر سال منتج شده است، افزود: این امر بیانگر افزایش همدلی و همراهی صمیمانه تمامی اقشار جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان با نیروی انتظامی و توجه به آموزش‌های ارائه شده از سوی پلیس، سازمان‌های همکار و رسانه‌ها است.

وی ادامه داد: استفاده از مواد محترقه، همیشه خطر انفجار و ایجاد خسارات فراوان جانی و مالی را به دنبال خواهد داشت، همان‌طور که آلودگی‌های شدید صوتی، اضطراب و تشنج‌های روحی نقض حقوق شهروندی، نتایح منفی برگزاری نامتعارف و غیراصولی این مراسم است.

رئیس کلانتری ۱۲۴ قلهک بیان کرد: در این راستا قطعاً برخی از الگوهای نامناسب موجود نیز توسط مردم به واسطه بکارگیری توصیه‌های پرسنل خدوم نیروی انتظامی از بین خواهد رفت.

جمشیدی اضافه کرد: برپایی آتش در معابر باریک و نزدیک به پست‌های برق یا ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز و پارکینگ‌های عمومی از جمله الگوهای خطرزا است.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه اغلب مصدومان چهارشنبه آخر سال، نوجونان و جوانان هستند، از خانواده‌ها درخواست می‌شود مراقب فرزندان خود باشند و از تهیه و ساخت وسایل آتش بازی دستی توسط فرزندان خود جلوگیری کنند.

رئیس کلانتری ۱۲۴ قلهک تصریح کرد: بدیهی است که چهارشنبه آخر سال با حضور والدین در کنار فرزندان سپری شود تا از بروز حوادث ناگوار جلوگیری شود. 

جمشیدی یادآور شد: تجربه تلخ خانواده‌ها در رفتارهای غیرقانونی و ناهنجار برخی از افراد که مخل نظم و امنیت جامعه می‌شوند، اراده نیروی انتظامی را در برخورد با هنجارشکنان تصویت کرده است لذا تأکید می‌شود با خرید و فروش مواد خطرآفرین، انفجاری و احتراقی متخلفان، مطابق قانون برخود شدید انجام خواهد گرفت. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال نیز همچون سال‌های گذشته با همکاری و همیاری شهروندان با پلیس و در سایه امنیت و آرامش، روزهای پایانی سال را با کمترین حوادث پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول