اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

امنیت پایدار نباشد، معیشت پایدار هم نخواهد بود

خطیب نماز جمعه دماوند گفت: اگر امنیت پایدار نداشته باشیم، معیشت پایدار هم نخواهیم داشت؛ کارخانجات و سرمایه گذاران بدون امنیت نمی‌توانند تولید و شکوفایی اقتصاد را به ارمغان آورند.

امنیت پایدار نباشد، معیشت پایدار هم نخواهد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی امام جمعه شهرستان دماوند ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته که در مصلای نماز جمعه دماوند برگزار شد، اظهار کرد: در نیمه دوم دی ماه ایران و جهان شاهد رزمایش‌های متنوع ارتش و سپاه بودند.

وی گفت: بزرگترین رزمایش پهپادی غرب آسیا توسط ارتش انجام شد و در ادامه رونمایی از شهر موشکی حاشیه خلیج‌فارس، آرامش مردم ایران و اضطراب دشمنان را به دنبال آورد، بازدارندگی موشکی ایران حرکتی رو به جلو است که توقف و بازگشتی نخواهد داشت و این رزمایش‌ها جبهه مقاومت را دلگرم‌تر و مصمم‌تر کرد.

امام جمعه شهرستان دماوند افزود: اگر امنیت پایدار نداشته باشیم، معیشت پایدار هم نخواهیم داشت؛ کارخانجات و سرمایه گذاران بدون امنیت نمی‌توانند تولید و شکوفایی اقتصاد را به ارمغان آورند.

حجت الاسلام فتاح دماوندی در ادامه بیان کرد: عده‌ای وطن فروش قلم به دست با ابزار رسانه همواره در صدر ترویج فرهنگ «نمی‌توانیم» هستند در حالی که ما در عرصه نظامی و دفاعی می‌توانیم و توانستیم ناو و موشک تولید کنیم، در عرصه پزشکی اولین کشور در غرب آسیا هستیم که واکسن ایرانی کرونا را به مرحله تست انسانی رساندیم.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب و همه مسؤولان دلسوزانه و متعهدانه در پی ریشه‌کن کردن بیماری کرونا هستند، فقط جان مردم برای نظام اسلامی در درجه اول اهمیت قرار دارد، لذا به هر واکسنی اعتماد نداریم.

خطیب نماز جمعه دماوند خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب از باب قاعده دفع ضرر احتمالی که یک قاعده عقلی و شرعی است از ورود واکسن از کشور غیرقابل اعتماد آمریکا جلوگیری کردند، واکسن آمریکایی و انگلیسی هنوز امتحان خود را پس نداده است، هنوز بسیاری از کادر درمان آمریکا هم از زدن آن امتناع می‌کنند.

حجت الاسلام فتاح دماوندی ادامه داد: میراث ترامپ برای بایدن دو قطبی عوام گرایی و خاص گرایی و تشدید دوقطبی سیاه‌پوستان و سفیدپوستان است؛ بایدن با مشکل تجزیه طلبی و زلزله‌های سیاسی مواجه خواهد بود، تصرف موقت کنگره آمریکا ریشه در اختلاف شدید داخلی دارد و نشانه‌ای از فروپاشی از درون است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در این شهرستان ابراز کرد: در رابطه با بیماری کرونا در شهرستان دماوند باید بیشتر از قبل به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توجه شود و جان خود و دیگران را حفظ کرد و رعایت‌ها کم نشود.

امام جمعه دماوند با تقدیر تشکر از تلاش‌های کادر بهداشت و درمان، گروه‌های جهادی و داوطلب، سپاه و بسیج شهرستان در روند پیشگیری و درمان این بیماری گفت: اجرای طرح غربالگری شهید سلیمانی که خانه به خانه در حال اجرا است و کمک‌هایی که فرماندار و نماینده مجلس توانستند بودجه‌های دولتی را به شهرستان بیاورند بسیار در جلوگیری از پیش روی کرونا مؤثر بود.

انتهای خبر/۶۷۰۶۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول