اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

آیت الله خاتمی: قصه شهید سلیمانی، قصه احیای یک خط، مکتب و راه است

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انقلابی‌گری خط قرمز شهید سلیمانی بود و او نه تنها بر شیعیان و مسلمانان بلکه بر سایر کشورها و مذاهب نیز حق دارد، گفت: قصه شهید سلیمانی، قصه احیای یک خط، مکتب و یک راه است.

آیت الله خاتمی: قصه شهید سلیمانی، قصه احیای یک خط، مکتب و راه است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرقدس، آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری شامگاه پنجشنبه در مراسم محوری بصیرت به مناسبت دهه فاطمیه و بصیرت همچنین گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی و چهلمین روز شهادت شهید محسن فخری زاده در سالن فرهنگ و هنر باغ ملی شهرستان قدس، اظهار کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهان شهیدش خانه خود را به بیت الزهرا تبدیل کردند و محبت حضرت فاطمه(س) کیمیا است.

وی با اشاره به میزگرد رادیویی برگزار شده در دو دهه قبل، گفت: روز عاشورا سیدالشهداء(ع) ۸ مرتبه خطبه خواندند و این خطبه‌ها در دل‌های مؤثر عملی شد و تأثیر آن حُر شدن حُر بود چرا که جناب حُربن ریاحی سرمایه محبت حضرت زهرا(س) را در دل داشت؛ اما این خطبه‌ها در شمر و یزید به دلیل اینکه این سرمایه را در دل‌هایشان نداشتند، اثری نکرد.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به اهمیت برپایی روضه‌های فاطمی در منازل، ابراز کرد: حضرت زهرا(س) با تمام وجود خود را فدائی ولایت کرد و آموخت جایی که ولایت در خطر است، جان را باید فدا کرد؛ بصیرت فاطمی همان بود که در حماسه ۹ دی اتفاق افتاد.

آیت الله خاتمی بیان کرد: در حماسه ۹ دی مردم منتظر ابراز نفرت از ولایت ستیزان بودند و در این روز بصیرت فاطمه جلوه‌گر شد و شعار «ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند» عملی شد و به نمایش درآمد.

وی افزود: فتنه ۸۸ عمیق بود و امیدوار بودند انقلاب‌های مخملی که در کشورهای آسیای میانه راه انداخته بودند به نظام جمهوری اسلامی ایران نیز صدمه بزند و ولی فقیه را تنها گذاشته تا به اهدافشان برسند که دو جبهه شامل جبهه ولایی‌ها، متدینان و پاسداران انقلاب اسلامی و جبهه دیگر جبهه اوبا و رژیم صهیونیستی، سلطنت طلب‌های منفور، گروه‌های ضدخدا و منافقین آدم‌کش بود.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: جبهه معاند، ولایت را هدف قرارداده بود؛ البته این جبهه از انتخابات ۸۸ پیدا نشد و از ۱۲ بهمن ۵۷ پیش از پیروزی انقلاب آن را شکل داده شده بود و این عقده از سال ۷۸ سرباز کرد و رئیس جمهور آمریکا از سران فتنه حمایت کرد و در سال‌های ۸۸ و ۹۶ و ۹۸ این عقده چرکین سرباز کرد و این‌ها حلقه‌های یک سلسله هستند.

آیت الله خاتمی تأکید کرد: انقلاب اسلامی در برابر حلقه‌های فتنه ایستاد چرا که به حضرت فاطمه(س) اقتدا کرده است و امام زمان(عج) نیز به حضرت زهرا(س) اقتدا کرده و این امت اسلامی نیز امام زمانی هستند. بنابراین حماسه ۹ دی امسال با فاطمیه گره خورده است و انشاءالله برکات فاطمیه شامل حالش می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳ دهه با شهید سلیمانی معاشرت داشته و با دعوت ایشان به کرمان رفتم که بعد تبدیل به نمایندگی خبرگان شد، در ارتباط با ویژگی‌های شهید سلیمانی بیان کرد: شهید سلیمانی نه تنها بر شیعیان و مسلمانان بلکه بر دیگر مذاهب و کشورهای دیگر و بر انسانیت حق دارد.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه خاطرنشان کرد: دولت داعش اگر تشکیل می‌شد ما باید با داعش در خیابان‌های تهران و شهرهای بزرگ می‌جنگیدیم؛ شهید سلیمانی با صلابت گفت: «تا ۳ ماه دیگر اسمی از دولت داعش نیست» و کمتر از ۳ ماه داعشی‌ها به مدیریت و فرماندهی سردار سلیمانی زمین‌گیر شدند و این شهید بزرگوار بر همه حق دارد و تشییع شهید سلیمانی در عراق، کربلا، نجف، بغداد، تهران، قم، مشهد و کرمان ماندگار شد.

آیت الله خاتمی عنوان کرد: در یک سال گذشته، مقام معظم رهبری شهید سلیمانی را با ۶۰ صفت ستوده و یک صفت حداقل ۳ بار در تجلیل‌های رهبری آمده و آن انقلابی بودن حاج قاسم است و انقلاب و انقلابی‌گری خط قرمز او بود و به شدت پای‌بند انقلاب و خط مبارک امام راحل(ره) بود و در راه جهاد فی سبیل الله از هیچ چیز پروا نداشت و در همه میدان خستگی و سرما و گرما برای او معنا نداشت و به دهان خطر می‌رفت، نه از دشمن پروا داشت و نه از حرف این و آن و به شدت انقلابی بود؛ و این‌ها بخشی از فرمایشاتی است که مقام معظم رهبری از این صفت سردار گفته‌اند که این همان مکتب سلیمانی است.

وی با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌ایم اما وصف مقام معظم رهبری از شهید سلیمانی ویژه بود و اوج ابراز علاقه خود را در تعظیم به شهید سلیمانی پس از شهادت ابراز کردند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: امام خمینی(ره) نیز از بسیاری از شهدا تجلیل می‌کردند اما از شهید مطهری تجلیل بسیار داشتند و کتاب‌های شهید مطهری بود که این اسلامی را معرفی می‌کرد و قصه شهید سلیمانی نیز همین است و قصه احیای یک خط، مکتب و یک راه است.

آیت الله خاتمی با اشاره به سه ویژگی برجسته انقلابی‌گری حاج قاسم، یادآور شد: شهید سلیمانی عاشق نظام اسلامی و حدود ۴۰ سال لباس رزم پوشید و از خود جدا نکرد و هر جا نظام در داخل و خارج به او احتیاج داشت وارد میدان می‌شد و مانند شیر میدان حاضر بود یعنی سرباز مخلص نظام بود و انقلاب اسلامی را امانتی از پیامبر، امامان و شهدا می‌دانست و امانت‌داری کرد و مخلصانه وارد میدان شد.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی بصیرت حاج قاسم و دشمن شناسی و اقدام به موقع در برابر دشمن، افزود: ولایت‌مداری و همراهی با ولایت ویژگی سوم شهید سلیمانی بود و این مجلس برای این است که بگوئیم حاج قاسم انقلابی بود و انشاءالله انقلابی بمانیم.

در پایان مراسم از همسر سردار شهید اسداللهی، خانواده شهید مدافع حرم محمدتقی ارغوانی، پدر شهید مرادی علمداری سرباز مدافع وطن، وحید شاهرخی جانباز مدافع حرم، بشیری جانباز مدافع وطن از پرسنل نیروی انتظامی و همچنین از آیت الله سیداحمد خاتمی به عنوان عمار انقلاب اسلامی تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول