اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

از توزیع بسته‌های معیشتی تا کاهش آمار کرونایی‌ها در طرح شهید سلیمانی

در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری، به ‌منظور قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا در کشور، طرح مشترک بسیج و وزارت بهداشت به ‌نام شهید حاج قاسم سلیمانی در سراسر کشور در حال اجراست.

از توزیع بسته‌های معیشتی تا کاهش آمار کرونایی‌ها در طرح شهید سلیمانی

​خبرگزاری فارس-سردبیری استانها: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر «بهره گیری از کمک نیروهای بسیج و داوطلب مردمی، کمک بزرگی به رهایی کشور از این عارضه (ویروس کرونا) همه‌گیر خواهد کرد»‌، دستورات فرماندهی‌ کل سپاه و پیرو تفاهم‌‌نامه سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت، مقرر شد به‌منظور قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا در کشور، طرح مشترکی به‌نام شهید بزرگوار، حاج قاسم سلیمانی اجرا شود.

طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» با همکاری مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین از دوم آذر ماه و آغازین روز از هفته بسیج در سراسر کشور به اجرا درآمده است.

مردم ایران اسلامی با همکاری و همدلی خود گام های مؤثری در به ثمر رسیدن این طرح برداشته اند. در ذیل نمونه‌هایی از طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در سراسر کشور اجرا شده و توسط خبرنگاران خبرگزاری فارس پوشش داده‌اند را ببینید.

 

برگزاری رزمایش کمک مؤمنانه در آستانه سالگرد شهادت سردار سلیمانی

محمدرسول رضایی امروز در ارتباط با کمک‌های مومنانه که به یاد سردار دل‌ها تهیه و توزیع شد، اظهار داشت: با همکاری و برنامه‌ریزی صورت گرفته به ‌مناسبت سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، ۶۰۰ بسته کمک معیشتی  کالا در اختیار نیازمندان قرار گیرد.

وی با اشاره به برگزاری رزمایش کمک مومنانه به نیابت از سردار سلیمانی در شهرستان فیروزآباد، افزود: این اقدام توسط خیران، امام جمعه، نماینده مردم شهرستانهای فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند،  و کمک‌های مردمی صورت گرفت.

فرمانده سپاه ناحیه فیروزآباد تصریح کرد: این رزمایش سومین مرحله رزمایشی است که در مجموع با ۲۰۰ میلیون تومان در دستور کار قرار گرفته است.

رضایی خاطرنشان کرد: ارزش هر بسته کمک مومنانه در مرحله سوم رزمایش در فیروزآباد بیش از ۳۳۰ هزار تومان می‌باشد.

مهربانی و همدلی توسط هیات‌های مذهبی، پایگاه های بسیج، بسیج سازندگی و خیران در شهرستان فیروزآباد همچنان ادامه دارد، از خدمات عمرانی گرفته تا توزیع نان صلواتی، اطعام‌دهی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

 

شور لشکر سلیمانی‌ها در ممسنی طنین‌انداز شد

فرمانده سپاه ناحیه ممسنی اظهار داشت: سردار دلها، عزیز همه مردم ایران بود و در شهادت شهید سلیمانی جلوه‌های کم‌نظیری از عشق مردم به شخصیت والای ایشان نمایان شد.

حسین حیاتی با بیان اینکه وظیفه ما ادامه دادن راه شهید سلیمانی است، گفت: از همه ظرفیت‌های شهرستان برای برگزاری مراسم سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی استفاده خواهد شد و لازم است فضا‌سازی متناسب با ایام پیش رو در سطح شهر و روستاها انجام شود.

وی افزود: سردار سلیمانی در زمان حیاتش، عامل وحدت بود و بعد از شهادت هم عامل وحدت شد و شهیدانی مانند سلیمانی و فخری زاده، باعث افتخار مردم ایران اسلامی هستند.

ادامه رزمایش همدلی وکمک مومنانه، اجرای طرح شهید سلیمانی (همیار سلامت) و خدمت رسانی گروه‌های جهادی در عرصه‌های مختلف از دیگر برنامه‌های سپاه است

فرمانده سپاه ناحیه ممسنی بیان کرد: برنامه های پیش‌بینی شده را برشمرد و گفت: ادامه رزمایش همدلی وکمک مومنانه، اجرای طرح شهید سلیمانی (همیار سلامت) و خدمت رسانی گروه‌های جهادی در عرصه‌های مختلف، برپایی ایستگاه‌های سلامت و توزیع پک‌های بهداشتی، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، تولید و انتشار عکس نوشته و کلیپ، برگزاری مسابقات فرهنگی در فضای مجازی، برنامه عصر شعر دانشجویی با موضوع سردار دل‌ها، غبار روبی قبور مطهر شهدا، رژه موتوری بسیجیان، برگزاری نشست‌های بصیرتی در فضای مجازی از برنامه‌هایی است که در مناطق مختلف شهرستان برگزار خواهد شد.

حیاتی گفت: از جمله برنامه‌های در حال اجرا، طرح حاج قاسم سلیمانی است و تاکنون اقدامات خوبی در قالب آن انجام شده است؛ این طرح با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به صورت محله محور تلاش دارد با خانواده محوری، مراقبت‌های لازم در هر محله انجام شود.

وی افزود: برگزاری جشنواره تئاتر مکتب سلیمانی برنامه دیگری است که با مشارکت معاونت فرهنگی سپاه فجر استان و مرکز آفرینش‌های بسیج، در دست انجام است.

فیلم| خدمت به مردم کردستان تحت لوای طرح «شهید سلیمانی»

طرح شهید «حاج قاسم سلیمانی» از اول آذرماه امسال در کردستان با هدف بیماریابی سریع، پیشگیری از شیوع کرونا و کمک به بهبود بیماران و آگاه‌سازی در خصوص این بیماری در کردستان آغاز شد.

 

 

کاهش آمار کرونا در کرمانشاه با طرح «شهید سلیمانی»

امیر کرمی اظهار داشت: خوشبختانه از هفته گذشته در کشور و استان به دلیل اعمال یک سری محدودیت‌ها و همکاری خوب مردم شیب ابتلا به بیماری و همچنین موارد فوت ناشی از بیماری کرونا سیر نزولی به خود گرفته است.

وی ادامه داد: این نتیجه همراهی مشارکت مردم و تلاش مدافعان سلامت در بحث نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن تجمعی و مراکز مختلف است.

مدیر گروه سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: این وضعیت عبور از موج سوم خیلی شکننده است و با سهل‌انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دی‌ماه و بهمن‌ماه وارد موج چهارم خواهیم شد.

وی به مشارکت بیش از ۳۰۰ بازرس و کارشناس سلامت محیط و حرفه‌ای در طرح شهید قاسم سلیمانی در سطح استان اشاره کرد و افزود: ۴۰۰ نفر از داوطلبان بسیج و هلال احمر در این طرح در قالب ۱۱۸ تیم دو و سه نفره با همکاری بازرسان و کارشناسان بر مراکز و امکان محله به محله نظارت دارند.

بیش از ۳۰۰ بازرس و کارشناس سلامت محیط و حرفه‌ای در طرح شهید قاسم سلیمانی در سطح استان کرمانشاه فعالیت می‌کنند

امیری ادامه داد: هدف اصلی این طرح تمرکز روی حاشیه‌نشینی و روستاها است تا با کمک سه کمیته نظارتی، مراقبتی و حمایتی افراد مبتلا را شناسایی و از انتقال و ورودآن‌ها به مرکز شهرها جلوگیری شود.

وی یکی از دلایل کاهش ابتلا به بیماری کرونا را نتیجه طرح ارزشمند شهید حاج قاسم سلیمانی دانست و گفت: این طرح از اول آذرماه شروع شده دستاوردهای بسیار بسیار خوبی داشته و نتیجه این طرح موجب شده ظریب استفاده از ماسک در متصدیان مراکز و اماکن عمومی در نتیجه آموزش ارتقا پیدا کند و آمار مبتلایان کاهش یاید.

 

لزوم استفاده از قرارگاه طرح شهید‌سلیمانی برای شناسایی افراد بیسواد

سید محمد رستگاری با بیان این‌که پیشگیری از بی‌سوادی باید در اولویت اجرایی دست‌اندرکاران مرتبط قرار گیرد، اظهار کرد: حتی یک نفر بی سواد برای جامعه ما زیاد است.

وی حمایت از برنامه‌های سوادآموزی را در حقیقت حمایت از تلاش همه جانبه جامعه کنونی دانست و افزود: بحث ارتباط گیری با والدین و دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل باید به صورت جدی دنبال شود و همه دستگاه‌ها باید در این حوزه نقش آفرینی کنند.

فرماندار یزد با اشاره به این‌که شیوع کرونا موجب شده تا یک سری از خانواده‌ها برای ثبت‌نام فرزند خود اقدام نکنند، گفت: استفاده از ظرفیت مشاورین تحصیلی در دستور کار قرار گیرد.

رستگاری استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای شناسایی افراد بی‌سواد و همچنین ساماندهی برنامه‌های تدوین شده را از دیگر الزامات اجرایی در این خصوص دانست و بیان کرد: قرارگاه عملیاتی طرح شهید سلیمانی که به منظور مقابله با کرونا ایجاد شده از جمله ظرفیت‌های مناسب و مطمئن است که می‌توان از آن برای شناسایی افراد بی‌سواد در مناطق مختلف استفاده کرد.

وی در پایان تقویت همکاری بین بخشی در بحث پشتیبانی از سواد آموزی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: کسب دستاوردهای بزرگ در حوزه سواد آموزی مستلزم همکاری تمام عناصر مدیریتی است.

گزارش از مصطفی رضایی

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول