اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

استیجاری بودن ادارات شهر قدس زیبنده نیست

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با اشاره به وجود زیرساخت‌های اقتصادی، نزدیکی به پایتخت و تراکم جمعیتی در شهرستان قدس، گفت: استیجاری بودن و نداشتن برخی فضاهای اداری زیبنده این شهر نیست و نیاز به کمک و توجه ویژه دارد.

استیجاری بودن ادارات شهر قدس زیبنده نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرقدس، مسعود شفیعی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران ظهر امروز در سومین جلسه کمیته برنامه‌ریزی و اقتصاد مقاومتی شهرستان قدس در سالن جلسات باقرالعلوم(ع)، اظهار کرد: مقوله توسعه، مقوله‌ای پویا، فعال و همه‌جانبه است و کمیته‌های برنامه‌ریزی‌ ظرفیت‌های مناسبی برای مشارکت حداکثری ذی‌نفعان در امر برنامه‌ریزی و توسعه کشور هستند.

وی گفت: نحوه توزیع اعتبارات تملک دارایی در سطح شهرستان قدس از محل اعتبارات سرمایه استان و اعتبارات متوازن است که با توجه به محدودیت‌هایی مانند سقف اعتبارات ابلاغی به استان، فصول هزینه‌ای نیز در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران بیان کرد: در بخش متوازن شاخص‌های در سطح کشوری در نظر گرفته شده و اگر وضعیت یک شهرستان به نسبت جمعیت با شاخص‌ها توازن نداشته باشد، نمی‌توان در آن حوزه بودجه‌ای در نظر گرفت و این مؤلفه‌ها کارشناسی شده است.

شفیعی ادامه داد: اگر پروژه‌ای در قالب بخش خصوصی معرفی شود، طبق چهارچوب با کمک شهرداری‌ها می‌توان پروژه‌های نیمه کاره‌ای که برای عموم مردم قابل استفاده و دارای توجیح اقتصادی باشد، آمادگی واگذاری پروژه و تخصیص اعتبار را داریم که در زمان کوتاه‌تری به بهره‌برداری برسد.

وی در ارتباط با فضاهای اداری استیجاری در شهرستان قدس، گفت: راهکار قطعی برای این موضوع استفاده از ظرفیت مولدسازی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران ادامه داد: با توجه به زیرساخت‌های اقتصادی موجود و تراکم جمعیتی در شهرستان قدس، استیجاری بودن و نداشتن برخی فضاهای اداری زیبنده این شهر نیست.

شفیعی افزود: بیمارستان شهرستان قدس در حال نهایی شدن، فرآیند تکمیل و تحویل بوده که بودجه آن از منابع ملی تأمین شده است.

وی تأکید کرد: دستگاه‌های مختلف باید نقش فعال‌تری داشته تا بتوانند سهم بیشتری از منابع ملی برای بخش خود دریافت کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در ارتباط با تخصیص اعتبار در بخش آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: این بودجه از سال گذشته در اختیار سازمان اجتماعی وزارت کشور قرار گرفته که نحوه توزیع آن در سطح استان نیاز به بررسی دارد.

شفیعی با اشاره به اینکه مسائل شهرستان قدس در چند بخش قابل دسته‌بندی است، گفت: با توجه به حجم جمعیت و مهاجرت‌هایی که به این شهر انجام می‌شود، حوزه آب‌وفاضلاب، آموزش‌وپرورش، فضای اداری، بهداشت‌ودرمان، آسیب‌های اجتماعی و مسائل امنیتی و انتظامی از مسائل شاخص در منطقه است که در دو سطح شهرستان و استان قرار دارد.

وی بیان کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نسبت به وضعیت زیرساخت‌ها و چالش‌های اساسی شهرستان‌های تازه تأسیس مانند قدس نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد که لازم است مسائل به شکل مجزا بر اساس اطلاعات میدانی کارشناسی شده و رسیدگی شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران تصریح کرد: شهرستان قدس به دلیل تراکم جمعیتی، قرارگرفتن در مسیرهای مهم مواصلاتی و تبادلاتی و نزدیکی به شهر تهران، دارای مؤلفه‌هایی است که می‌تواند با توجه و کمک در نظام توسعه استان و کشور جایگاه خود را به درستی پیدا کند. 

انتهای پیام/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول