اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

اولویت آموزش و پیشگیری برای ایمن سازی جامعه شهری/ از آتش‌نشانان بومهن قدردانی شد

فرماندار پردیس گفت: باید با آموزش، پیشگیری، ایمن سازی جامعه و سایر موارد بیشتر تلاش کنیم زیرا هرچه در ایمنی و آموزش هزینه شود، مهم نیست و سرمایه‌گذاری برای حفظ جان است.

اولویت آموزش و پیشگیری برای ایمن سازی جامعه شهری/ از آتش‌نشانان بومهن قدردانی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، پیش از ظهر امروز به مناسبت فرارسیدن روز آتش‌نشان پرسنل دو ایستگاه آتش‌نشانی بومهن با تجهیزات و خودروها ضمن رژه موتوری در سطح شهر به همراه شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر با حضور در مزار شهدای گمنام پارک برکت انقلاب این شهر با آرمان‌های شهدا و امام راحل تجدید میثاق کردند.

در ادامه این امام جمعه، فرماندار و سایر مسؤولان شهرستان پردیس با حضور در ایستگاه شماره یک آتش‌نشانی بومهن در مراسمی که به همین دلیل برگزار شده بود شرکت کردند.

بومهن شهری تاب‌آور در مواقع بحرانی

در ابتدای این مراسم حسین موسوی شهردار بومهن ضمن تبریک این روز به پرنسل آتش‌نشانی، اظهار کرد: در سال ۷۹ ستاد هماهنگی امور ایمنی و آتش‌نشانی کشور پیشنهاد نامگذاری هفتم مهرماه را با نام شهدا دادند و این موضوع در شورای عالی فرهنگی کشور مورد تصویب قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سه مورد در بحث خدمات ایمنی مورد تأکید قرار دارد، گفت: ترویج فرهنگ ایمنی و پیشگیری از حوادث در سطح کشور، یادآوری حماسه سازی آتش‌نشانان میهن عزیزمان در دفاع مقدس و ایجاد زمینه‌های مناسب برای آموزش همگانی به مردم برای پیشگیری از حوادث مختلف و حفاظت از سرمایه های ملی سه مؤلفه نامگذری این روز بود.

شهردار بومهن افزود: شهرداری بومهن در بحث تجهیز ناوگان آتش‌نشانی در حد استانداردهای ملی کار کرده و ایستگاه آتش‌نشانی با ۳۰ پرسنل مجرب به صورت شبانه‌روزی به شهروندان خدمات ارائه می‌دهند.

موسوی ادامه داد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا که مشکلاتی را برای کشور و جهان به وجود آورد، پرسنل ما خدمات شایسته‌ای را در این حوزه انجام داده و در زمینه سیل و حوادث مختلف به ویژه آتش‌سوزی‌هایی که در شهر رخ می‌دهد، سازماندهی خوبی انجام و سرعت کار بسیار زیاد شده است.

وی عنوان کرد: سازماندهی ساختار اداری را در شهرداری بومهن و در واحد آتش‌نشانی قوت دادیم و امید داریم با تلاش پرسنل واحدهای مختلف، ضدعفونی معابر و اماکن عمومی را انجام داده و باز هم در این حوزه به کمک مردم خواهیم آمد.

شهردار بومهن ضمن تقدیر از حضور دلگرم کننده امام جمعه و فرماندار، تأکید کرد: از شورای اسلامی شهر که با اقدامات مختلف در حوزه تشویق، پشتیبانی، تهیه تجهیزات و سایر مسائل روحیه پرسنل آتش‌نشانی را قوت دادند تا شهری تاب آور در زمینه اطفاء حریق و سیل استانداردها داشته باشیم.

جانفشانی آتش‌نشانان با هیچ کاری جبران نمی‌شود

در ادامه این نشست اسماعیل میرطاهری نایب رئیس شورای اسلامی شهر بومهن، روز آتش‌نشان را روز حمایت از ایثارگری و جانفشانی آتش‌نشانان دانسته که با هیچ تقدیری زحمات و جانفشانی‌های آن‌ها قابل جبران نیست، گفت: حمایت‌های بیشتر شورای شهر از پرسنل آتش‌نشانی بیشتر از گذشته خواهد شد.

اولویت آموزش و پیشگیری برای ایمن سازی جامعه شهری

عبدالعظیم رضایی فرماندار شهرستان پردیس، در ادامه ضمن تبریک روز آتش‌نشان و تقدیر از زحمات و تلاش‌های پرخاطره پرسنل آتش‌نشانی و تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت مجاهدت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و درود بر روح بلند شهدایی که برای اعتلای نظام و صیانت و حفاظت از مرز و بوم مملکت جان خود را فدا کردند، اظهار کرد: در تمام ادوار چهل ساله انقلاب برای روح شهدای آتش‌نشانانی که برای حفاظت از سلامت، جان، سرمایه‌های اجتماعی و ملی جامعه جان عزیز خود را فدا کردن درود می‌فرستیم.

وی با بیان اینکه امروز سالروز گرامیداشت فرماندهان دفاع مقدس نیز را سپری می‌کنیم، گفت: جوانان کم سن و سال آن دوران با روح بلند و عظمتشان خوش درخشیدند و تاریخ پرعظمت انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را با افتخار رقم زدند.

فرماندار پردیس یادآور شد: در هر مقطعی با توجه به شرایط کشور همچنان فرماندهان، سربازان و افسرانی هستند که جانفشانی می‌کنند و در این دوره شاهد ایثار و فداکاری و مجاهدت مدافعان سلامت هستیم.

رضایی بیان کرد: در روزهای اخیر شاهد شیوع این بیماری و افزایش تعداد مبتلایان هستیم و نگرانی شدیدی از کمبود تخت و امکانات درمانی در کشور وجود دارد و مردم و ما وظیفه داریم با مراقب، رعایت ملاحظات و عدم برگزاری تجمعات کمک کوچکی در کاهش شیوع این بیماری داشته باشیم تا از این هفته سخت نیز به سلامتی عبور کنیم.

وی ابراز کرد: اساس نامگذاری امروز برای تجلیل از آتش‌نشان‌هایی است که در چنین روزی در سال پنجاه و نه زمانی که پالایشگاه آبادان طی حمله هوایی دچار آتش‌سوزی مهیبی شد و آتش‌نشانان با حضور خود قصد مهار این حریق را داشتند و متأسفانه تعدادی از این پرسنل خدوم به شهادت رسیدند.

فرماندار پردیس تصریح کرد: کسی که برای نجات و خدمت به خلق تلاش می‌کند در هر عرصه‌ای که جان‌فشانی کند قطعاً به مقام شهادت می‌رسد و ما نیز درود می‌فرستیم بر شهدای آتش‌نشانی که با خودگذشتگی جان خود را تقدیم ملت کرده‌اند.

رضایی افزود: آنچه مهم است در بحث باید با آموزش، پیشگیری، ایمن سازی جامعه و غیره بیشتر تلاش کنیم زیرا هرچه در ایمنی و آموزش هزینه شود، مهم نیست زیرا سرمایه گذاری برای حفظ جان است.

وی ابراز کرد: با این آموزش‌ها نیروها توانمند شده و در ایام حوادث با کمترین هزینه و مشکل روبه‌رو می‌شویم و باید تجهیزات، امکانات و سایر موارد به روز شده و شرایطی فراهم شود تا آمادگی روحی و جسمی پرسنل بیشتر شود.

فرماندار پردیس اضافه کرد: خانواده‌های آتش‌نشانان دغدغه دارند زیرا این شغل بسیار پرخاطره است و عشق خدمت به مردم و روحیه ایثار و فداکاری که بالاترین درجه معرفت بوده باعث حضور آتش‌نشانان در این شغل است.

رضایی تشریح کرد: با ایمن‌سازی سازمان‌ها، دستگاه‌های خدماتی و استانداردسازی اماکن دولتی و غیره که تأییده آن توسط آتش‌نشانی صادر می‌شود می‌توانیم در این حوزه پیگشیری کنیم.

۳۶۱ عملیات آتش‌نشانی بومهن در یک‌سال

علیرضا کوچکی مسؤول آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بومهن در ادامه برنامه با اعلام آمار یکساله دو ایستگاه بومهن، اظهار کرد: ۳۶۱ عملیات طی یکسال در شهر بومهن انجام شده که از این تعداد ۱۷۳ مورد حریق و مابقی نشت گاز، تصادفات و مارد دیگر بوده است.

وی گفت: از زمان شیوع کرونا حدود هشتاد هزار لیتر مایع ضدعفونی و ۶۱۰ لیتر الکل، ۴ هزار لیتر آب ژوال و  ۵۰۰ کیلوگرم کلر با ۵ هزار لیتر آب مخلوط و در سطح معابر و اماکن دولتی و پاساژها مصرف شده است.

مسؤول آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بومهن بیان کرد: دو ایستگاه  آتش‌نشانی با پنج دستگاه خودرو که سه دستگاه ویژه حریق سنگین، یک دستگاه حریق نیمه سنگین و یک دستگاه ویژه حریق سبک است و با ۳۰ پرسنل به صورت شبانه روزی و در خدمت شهروندان هستیم اما پرسنل همچنان در خصوص استخدام با مشکل روبه‌رو هستند و امیدواریم این وضیعت استخدامی به زودی حل شود.

لزوم حمایت بیشتر از آتش‌نشانان/ برخی در ادارات پشت میز می‌نشینند و از فکرشان هم استفاده نمی‌کنند

سپس حجت الاسلام سیدحسین حسینی امام جمعه شهرستان پردیس با تبریک روز آتش‌نشان، اظهار کرد: با حضور شهردار جدید فعالیت‌های چشمگیری را در حوزه‌های مختلف شهر مشاهده می‌کنیم که این فعالیت‌ها باعث بهبود سطح زندگی شهروندان خواهد شد.

وی ادامه داد: در قرآن آمده که اگر کسی جان یک فرد را نجات دهد یعنی جان تمام انسان‌ها را نجات داده است و آتش‌نشانان این نقش را برعهده دارند و اگر کوتاهی شود نیز عذاب و عدم ورود به بهشت را در پی خواهد داشت.

امام جمعه پردیس افزود: در زمان وقوع حوادث، خانواده آتش‌نشانان هرلحظه آماده دریافت خبری هستند و این استرس بسیار سخت، سنگین و آزار دهنده است اما از سوی دیگر برای خانواده این پرسنل زحمتکش نیز ثواب کارهای مردان آن‌ها نوشته می‌شود.

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر رفع مشکلات استخدامی آتش‌نشانان، ادامه داد: باید از خانواده آتش‌نشانان تجلیل شود زیرا این جان‌فشانی فقط مخصوص آتش‌نشانان نیست بلکه خانواده‌های آن‌ها نیز در این از خودگذشتگی همراه هستند.

وی اضافه کرد: خیلی از شغل‌ها اینگونه پرخطر نیست، در نقطه مقابل در برخی ادارات معدود افرادی پشت میز می‌نشینند و فقط از خودکار استفاده می‌کنند و شاید از فکرشان هم کار نکشند، بنابراین باید حمایت از این پرسنل را بیشتر کرد.

امام جمعه پردیس با بیان اینکه از خانواده آتش‌نشانان نیز باید تجلیل شود، تأکید کرد: پس از وقوع حادثه پلاسکو استرس مردم و خانواده‌ها بیشتر شده و پرسنل آتش‌نشانی باید با حساسیت بیشتری کار کنند و با بالابردن دغدغه و انگیزه کاری کنند تا در دنیا و آخرت سربلند باشند.

انتهای پیام/۶۷۰۱۶/گ۱/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول