اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

بازگشایی مدارس استان تهران با حضور یک میلیون و ۳۰هزار دانش‌آموز/ آخرین سال تحصیلی قرن آغاز شد

سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ همراه با نواخته شدن زنگ مهر دو هفته زودتر از موعد مقرر در شهرستان‌های استان تهران آغاز شد و یک میلیون و ۳۰هزار دانش‌آموز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و طبق گروه‌بندی‌ها روانه مکتب تعلیم و تربیت شدند.

بازگشایی مدارس استان تهران با حضور یک میلیون و ۳۰هزار دانش‌آموز/ آخرین سال تحصیلی قرن آغاز شد

خبرگزاری فارس از تهران: آئین آغاز سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ صبح امروز ۱۵ شهریور ماه همزمان با سراسر کشور در شهرستان‌های استان تهران برگزار شد و بیش از یک میلیون و ۳۰هزار دانش آموز در کلاس‌های درس حضور یافتند.

در پی شیوع بیماری کرونا و باتوجه به غیرحضوری بودن کلاس‌های درس در ماه‌های پایانی سال تحصیلی گذشته به‌منظور جبران کسری آموزشی، سال تحصیلی جدید دو هفته زودتر از اول مهرماه و متفاوت از همیشه با اجرای شیوه‌نامه ابلاغی آموزش و پرورش و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی آغاز شد.

مدارس با حضور دانش آموزان صبح امروز در حالی بازگشایی شد که طبق شیوه نامه وزارت آموزش و پرورش، میزان حضوری و مجازی بودن کلاس‌های درس، طبق تراکم دانش‌آموزان بررسی و طبق آن گروه‌بندی برای تعداد روزها و ساعت‌های حضور دانش‌آموزان در مدارس انجام می‌شود. 

آئین نمادین نواخته شدن زنگ مهر به مناسبت بازگشایی مدارس در شهرستان‌های استان تهران با حضور وزیر جهادکشاورزی، مدیرکل دفتر فنی حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و جمعی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه و مسؤولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

زنگ بازگشایی مدارس توسط وزیر جهاد در‌ ری نواخته شد

آغاز سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ و آئین بازگشایی مدارس شهرستان ری صبح امروز ۱۵ شهریور ماه همزمان با سراسر کشور، با حضور کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در هنرستان کشاورزی امام علی(ع) واقع در بخش کهریزک برگزار شد.

در این مراسم که محمد صیدلو مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، حسین توکلی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری و جمعی از مدیران آموزش و پرورش و مسؤولان شهرستانی نیز حضور داشتند، زنگ آغاز سال تحصیلی جدید به‌طور نمادین نواخته شد و دانش‌آموزان طبق گروه‌بندی‌ها و با رعایت نکات بهداشتی سر کلاس درس حاضر شدند.

بازگشایی مدارس در سال جاری دو هفته زودتر از اول مهرماه و متفاوت با سال‌های گذشته، با اجرای شیوه‌نامه ابلاغی آموزش و پرورش و با تأکید بر رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی آغاز شد.

وزیر جهاد کشاورزی: برای حمایت از هنرستان‌ها با آموزش و پرورش تفاهم‌نامه انعقاد می‌شود

کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در آئین بازگشایی هنرستان کاردانش امام علی(ع) شهرستان ری با اشاره به اهمیت تحصیل در رشته کشاورزی، اظهار کرد: کشاورزی بخش بسیار مهمی برای کشور است و تاکنون توانسته در شرایط بسیار سخت کشور و تحریم‌ها همواره نجات دهنده کشور باشد.

وی با اشاره به اینکه شرایط دانش‌آموزان برای دسترسی به جایگاه عالی فراهم است، تصریح کرد: کشاورزان آینده از نسل دانش‌آموزان فعلی هستند که در حوزه کشاورزی مشغول به تحصیل هستند، لذا می‌توان گفت که فاصله دانش‌آموزان تا کارخانجات بخش کشاورزی همچنین تا این تریبون بسیار کم است.

وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: برنامه بسیار خوبی برای کشاورزان آینده که از هنرستان‌های کشاورزی آغاز به کار می‌کنند طراحی شده و  تقدیم شورای عالی عشایر و روستایی می‌شود که تصمیمات خوبی نیز برای هنرستان‌ها اتخاذ شده است.

خاوازی  در پایان تأکید کرد: امروز اعلام می‌کنم که پشتیبان بخش کشاورزی در آموزش و پرورش هستم و در این راستا  تفاهم‌نامه‌ای با آموزش و پرورش منعقد می‌شود تا تحولی در وضعیت هنرستان‌های کشاورزی ایجاد شود.

شورای مدارس برای حضور دانش‌آموزان تصمیم می‌گیرند/ اولویت با آموزش حضوری

محمد صیدلو مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با حضور در آئین بازگشایی شهرستان‌های ری، شهرقدس و پردیس، در مهم‌ترین بخش سخنان خود بر اولویت آموزش و پرورش که حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است تأکید کرد و گفت: آغاز سال تحصیلی جدید با حضور دانش‌آموزان در مدارس آغاز شد و شورای مدارس با توجه به تراکم دانش‌آموزان در کلاس‌های درس، برای چگونگی حضور آن‌ها تصمیم می‌گیرند.

وی با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت نقش مهمی برای آموزش و پرورش انسان‌های عالم و تربیت شده دارد، افزود: اولویت آموزش و پرورش بر حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران یادآور شد: امسال با توجه به شرایط خاصی که به دلیل شیوع کرونا با آن مواجه هستیم، از مدت‌ها پیش آمادگی در مدارس به وجود آمده بود و همکاران ما توانمندی داشتند تا در هر سه وضعیت، تعلیم و تربیت در سال تحصیلی جدید را به خوبی انجام دهند.

وی با تأکید بر حفظ سلامت دانش‌آموزان ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌ها، مقرر شده است فرصت برای انجام آموزش حضوری در مدارس فراهم شود و امیدوارم با توجه به تمهیدات اندیشیده شده و آمادگی مدارس، اولیای دانش‌آموزان نیز با همراهی و نظارت خود به این امر کمک کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران اضافه کرد: سلامت دانش‌آموزان برای ما اهمیت فوق العاده‌ای دارد لذا در تمام مدارس، شورای مدرسه که متشکل از مسؤولان مدرسه و اولیاء هستند متناسب با شرایط هر مدرسه برای حضور و یا عدم حضور دانش‌آموزان همچنین چگونگی حضور آن‌ها تصمیم خواهند گرفت.

صیدلو در ادامه تصریح کرد: اگر مدرسه‌ای با تراکم دانش‌آموز کم در کلاس‌های درس باشد می‌تواند تمام روزهای هفته را به آموزش حضوری انجام دهد و اگر تراکم بالا باشد، دانش‌آموزان به دو و یا در صورت لزوم به سه گروه تقسیم خواهند شد تا امکان تحصیل به صورت حضوری ادامه داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز یک میلیون و ۳۰هزار دانش‌آموز همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ در شهرستان‌های استان تهران در کلاس‌های درس حضور یافتند که ۴۶ هزار همکار فرهنگی امر تعلیم و تربیت این دانش‌آموزان را در تمام مقاطع تحصیلی برعهده دارند.

تأکید معاون استاندار تهران بر لزوم احداث هنرستان صنعتی در شهرک شمس آباد

حسین توکلی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در آئین بازگشایی مدارس شهرستان ری که صبح امروز به طور نمادین با حضور وزیر جهاد کشاورزی در هنرستان کاردانش امام علی(ع) و با حضور مسؤولان شهرستانی در دبیرستان دخترانه شاهد ندای فاطمه برگزار شد، اظهار کرد: به دلیل شیوع کرونا در سال جاری فراز و نشیب‌های زیادی داشتیم و کلاس‌های درس نیز تحت تأثیر این موضوع غیرحضوری برگزار شد ضمن آنکه به دلیل آلودگی هوا نیز شاهد تعطیلی مدارس در سال تحصیلی گذشته بودیم.

وی بیان کرد: بر اساس تصمیم گیری ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا در خصوص برگزاری کلاس‌های آموزشی در مدارس، تعلیم و تربیت به صورت حضوری است و در این راستا پروتکل‌هایی نیز برای سلامت دانش‌آموزان ابلاغ شده است.

فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط عزاداران در ماه محرم افزود: در برگزاری آئین عزاداری دهه نخست ماه محرم که با تدابیر مقام معظم رهبری انجام شد برای نخستین بار از ظرفیت مدارس برای برگزاری آئین‌های مذهبی در فضای باز استفاده شد که تجربه بسیار ارزشمندی بود. 

توکلی با اشاره به هماهنگی‌های انجام گرفته برای برگزاری کلاس‌های آموزشی ابراز کرد: ظرفیت‌های خوبی در زیرساخت‌های آموزشی ری ایجاد شده و بر اساس سیاست‌گذاری‌ها و همراهی خیران و نهادها در احداث فضاهای آموزشی و رفاهی گام‌های مؤثری برای ارتقای آموزش برداشته شده است.

وی بیان کرد: شهرستان ری ظرفیت‌های مختلفی از جمله بافت تاریخی و مذهبی دارد و باعث ایجاد زیرساخت مناسب در حوزه آموزش و پرورش شده و بر اساس اقدامات شورای آموزش و پرورش اتفاقات خوبی دبرای ارتقای آموزش و پرورش در بخش کهریزک انجام گرفته است.

معاون استاندار تهران ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های صنعتی و کشاورزی موجود در شهرستان ری باید افراد تحصیلکرده حوزه کشاورزی و صنعت نیز در ری داشته باشیم که برای تحقق این مهم هنرستانی در شهرک صنعتی شمس آباد نیز احداث می‌شود.

توکلی با اشاره به وجود یکی از هنرستان‌های قدیمی ری که بسیاری از دانش آموزان آن، از مدیران امروز هستند، تأکید کرد: تقویت دانش‌آموزان هنرستان کشاورزی باعث ارتقای بخش کشاورزی در شهرستان و بهره‌مندی از مدیران کاربلد شده و در نهایت آینده خوبی در حوزه صنعت و کشاورزی ری ایجاد می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان بدانند با تدابیر مناسب از مشکلات ناشی از کرونا نیز به خوبی عبور می‌کنیم و امیدواریم این سال آخر از قرن به خوبی و خوشی سپری شود و قرن جدید را در شرایط بهتری آغاز کنیم.

کرونا «مهر» را پیش‌تر و بیش‌تر کرد/ آغاز سال تحصیلی در شهرقدس

آئین بازگشایی مدارس شهرستان‌های استان تهران همزمان با دیگر نقاط کشور در دبستان والفجر روستای زرنان شهرستان قدس با حضور مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، نماینده مردم حوزه شهرقدس، شهریار و ملارد در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، فرماندار و سایر مسؤولان شهرستانی و استانی صبح امروز برگزار شد.

نیمه شهریور امسال بوی مهر می‌دهد و ماه مهر امسال با محرم حسینی تقارن پیدا کرده و ماه بازگشایی مدارس امسال، رنگ و بوی حسینی دارد.

همزمان با این مراسم بازگشایی ۱۶۰ شیفت تحصیلی در دیگر نقاط شهرستان اجرا شد و در حاشیه مراسم دوچرخه سوار جوان شهرقدسی به عنوان سفیر سلامت با هدف اهمیت حفظ سلامتی به دانش‌آموزان ماسک بهداشتی هدیه کرد.

در ادامه زنگ آغاز سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ به صورت نمادین نواخته شد و دانش‌آموزان صف به صف با رعایت مسائل بهداشتی وارد کلاس‌های درس شدند.

زنگ بازگشایی مدارس در دشت ورامین نواخته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قرچک، صبح امروز ۱۵ شهریورماه همزمان با سراسر کشور آئین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا با حضور مسؤولان آموزش و پرورش شهرستان‌های دشت بزرگ ورامین و جمعی از مسؤولان و نمایندگان اداره کل آموزش و پرورش استان تهران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس برگزار شد.

به این ترتیب سال تحصیلی جدید به منظور جبران کسری آموزشی سال گذشته در پی همه گیری بیماری کرونا در کشور، دو هفته زودتر نسبت به سال‌های  قبل آغاز می‌شود. 

اولیاء و دانش‌آموزان به مثلث سلامت توجه کنند

غلامرضا بختیاری مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک در آئین بازگشایی مدارس که در مدرسه فاطمه الزهرا(س) روستای قشلاق داوود آباد برگزار شد، اظهار کرد: خوشحالیم  که سال تحصیلی جدید الفبای آخر این قرن را بار دیگر با حضور شما دانش آموزان عزیز آغاز کردیم.

وی افزود: اولویت اول ما در آموزش و پرورش سلامت دانش‌آموزان است چراکه سلامت دانش آموزان برای ما مهم می باشد،  آموزش به دانش آموزان در اولویت دوم قرار دارد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک گفت: از همه خانواده‌ها و دانش‌آموزان می‌خواهم که تمامی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، مثلث سلامت را مد نظر قرار دهند و در این زمینه کوشا باشند.

بختیاری ابراز کرد: امیدوارم دانش‌آموزان عزیز سال تحصیلی خوبی را آغاز کنند و این آرامشی که قرار است نصیب کشور عزیزمان شود با از بین رفتن ویروس کرونا محقق می‌شود.

تلاش مدیران مدارس برای القای مطالب به‌روز و با محتوای آموزشی مناسب

حسین کاغذلو فرماندار شهرستان ورامین در آئین بازگشایی مدارس و شروع سال تحصیلی جدید در مدرسه حضرت بقیه الله(عج) این شهرستان گفت: با وجود ویروس کرونا با رویکرد آموزشی جدید همراه هستیم و همه عوامل ملزم به رعایت تمامی پروتکل‌های ابلاغی از سوی ستاد مقابله با کرونا هستند.

وی ادامه داد: اگرچه حوزه تحصیل از اهمیت بالایی برخوردار است ولی حفظ سلامت دانش‌آموزان و معلمان مهم‌ترین موضوع ما در بحث آموزش است که دستورالعمل‌ها مشخص شده و همه کسانی که در بحث آموزش دخیل هستند موظف به رعایت تمامی این پروتکل‌ها هستند.

فرماندار ورامین بیان کرد: عدم رعایت دستور العمل‌های بهداشتی از سوی افراد، حضور در تجمعات و اقدام به سفر باعث شده است که این بیماری اوج گرفته و مجموعه درمان را با چالش‌هایی مواجه کند که ما خواستار رعایت تمامی پروتکل‌ها از سوی شهروندان هستیم.

کاغذلو با اشاره به اینکه نگاه به مجموعه آموزش باید ویژه و توأم با حفظ سلامتی انجام گیرد، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان، معلمان و والدینی که بیماری‌های زمینه‌ای و کرونا داشته‌اند با اعلام به مدیران مدرسه از حضور در مدارس خودداری کنند و آموزش‌ها را از راه دور و به شکل آنلاین دریافت کنند.

وی استفاده درست از ظرفیت فضای مجازی را مهم برشمرد و گفت: شرایط تحصیل به شکل مجازی شاید در سال گذشته که اولین بار در کشور آغاز شد با مشکلاتی همراه بود ولی امسال با رفع ایرادات و برنامه‌ریزی مناسب توسط عوامل آموزشی در صدد هستیم این فضا بیش از پیش در رشد تحصیلی دانش‌آموزان سهیم باشد.

فرماندار ورامین عنوان کرد: بستر فضای مجازی علاوه بر آموزش در زمینه‌های دیگر نظیر برگزاری جلسات آنلاین در دستگاه‌های اجرایی مورد استفاده قرار گرفته است که بسیار مناسب بوده و خروجی‌های آن با جلسات حضوری مغایرتی ندارد.

کاغذلو اظهار کرد: مدیران مدارس باید با القای مطالب به روز و با محتوای آموزشی مناسب دانش‌آموزان را در امر آموزش و تحصیل توأم با موفقیت یاری کنند.

حضور خانواده‌ در کنار دانش‌آموز برای پیشگیری از آسیب فضای مجازی الزامی است

حجت‌الاسلام روح الله باقری امام جمعه پیشوا در حاشیه بازگشایی مدارس در این شهرستان اظهار کرد: شیوع کرونا در اواخر سال تحصیلی گذشته به دلیل فراهم نبودن بسترهای آموزش مجازی، معلمان را با سختی مواجه کرد ولی علی‌رغم همه مشکلات و کمبودها تعلیم و تربیت به‌خوبی انجام شد.

وی افزود: کسب این تجربه موفق سبب شد تا آمادگی مناسبی برای سال تحصیلی جدید ایجاد شود و آموزش از طریق فضای مجازی ادامه یابد.

امام جمعه پیشوا گفت: استفاده از فضای مجازی برای امر تعلیم و تربیت آسیب‌هایی به همراه دارد که پیشگیری از آن مستلزم ورود خانواده‌ها و حضور فعال و مؤثر در کنار دانش‌آموز است.

حجت الاسلام باقری خاطرنشان کرد: خانواده‌ها باید با ایجاد محدودیت برای استفاده از صفحات مجازی، میزان و نحوه فعالیت فرزند خود را مدیریت کنند تا دچار آسیب نشوند.

نظارت دقیق شبکه بهداشت بر رعایت شیوه‌نامه‌ها در مدارس/ خانواده‌ها نگران سلامت دانش‌آموزان نباشند

حسین عباسی فرماندار پیشوا در آئین بازگشایی مدارس اظهار کرد: هر ساله بازگشایی مدارس با تحرک و پویایی بسیاری همراه بوده ولی امسال با توجه به شیوع کرونا شرایط ویژه و متفاوت است.

وی ادامه داد: علی‌رغم وجود این بیماری، کادر آموزش و پرورش شرایط را به‌گونه‌ای فراهم کرده‌اند تا آموزش‌ در کنار سلامت تداوم یابد.

فرماندار پیشوا گفت: در این شرایط خاص و ویژه بار اصلی تعلیم و تربیت بر دوش معلمان است و انتظار می‌رود خانواده‌ها نیز مشارکت بیشتری در افزایش سطح کیفی آموزش داشته باشند.

عباسی بیان کرد: شبکه بهداشت با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی نظارت دقیقی بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس خواهد داشت تا خانواده‌ها دغدغه سلامت و تحصیل فرزندان خود را نداشته باشند.

آئین آغازین سال تحصیلی جدید ملارد

 آئین آغازین سال تحصیلی جدید مدارس صبح امروز در دبیرستان کاشانی پور منطقه خوشنام شهرستان ملارد با حضور دانش‌آموزان، معلمان و مسؤولان شهرستانی برگزار شد.

پس از این مراسم دانش‌آموزان طبق گروه‌بندی انجام شده و با رعایت دستورالعمل ‌های بهداشتی در سر کلاس‌های درس حاضر شدند.

شهرستان ملارد دارای جمعیت دانش‌آموزی ۸۱ هزار نفری و جمعیت فرهنگی ۳۳۰۰ نفری است که در ۳۹۵ شیفت مدرسه به امر تعلیم و تربیت پرداخته خواهد شد.

آغاز سال تحصیلی با حضور ۹۵ هزار دانش‌آموز در مدارس اسلامشهر

زنگ آغاز سال تحصیلی جدید با حضور فرماندار و جمعی از مسؤولان شهرستان اسلامشهر، صبح امروز در مدرسه دخترانه شاهد صدیقه طاهره نواخته شد.

امسال سال تحصیلی جدید در نیمه شهریور ماه پس از مدت‌ها کشمکش و اما و اگرها، با دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و با حضور فیزیکی تعداد محدودی از دانش‌آموزان، امر تعلیم و تربیت طالبان علم و دانش با استفاده از روش‌های نوین آموزشی و بهره‌گیری از امکانات روز دنیا از قبیل آموزش فضای مجازی از طریق شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) همچنین برنامه‌های تلویزیونی از امروز به طور رسمی آغاز می‌شود.

 مسعود مرسلپور فرماندار شهرستان اسلامشهر در آئین بازگشایی مدارس اسلامشهر، طی سخنانی اظهار کرد: امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و جهان، شاهد یک پیچیدگی در عرصه‌های مختلف در جامعه هستیم و شرایط و تفاوت‌هایی با سال‌های گذشته را به وجود آورده و همه مردم را از نظر روحی و روانی درگیر کرده است.

وی افزود: امسال دانش‌آموزان هم شیوه نوین آموزشی را تجربه می‌کنند، هرچند که آموزش‌های مجازی نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای آموزش‌های چهره به چهره شود، اما می‌تواند بخشی از خلاء آموزشی را برای دانش آموزان پر کند.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر، با بیان چند توصیه به والدین، دانش‌آموزان و کادر آموزشی مدارس، بیان کرد: با توجه به مشکلات موجود در بستر پهنای باند اینترنت کشور و ارتباط دانش‌آموزان با شبکه اجتماعی شاد، اولیاء می‌توانند با برنامه‌ریزی مناسب زمینه استفاده بهینه فرزندان خود را در این شبکه فراهم کنند و ارتباط منظم با معلم داشته باشند.

مرسلپور با تأکید بر اهمیت و جایگاه آموزش‌های چهره به چهره دانش‌آموزان، تصریح کرد: مدیران و معلمان مدارس باید شرایطی را فراهم کنند، که دانش‌آموزان حداقل هفته یک جلسه را در مدارس و کلاس‌های درس حضور یابند و ارتباط عاطفی بین معلمان و دانش‌آموزان را ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه این شرایط طبیعت دنیا است که دچار تغییر شود، خاطرنشان کرد: نباید به دلیل شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های آموزشی را محدود کنیم، باید با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در تمام زمینه‌های علمی، فرهنگی، آموزشی و اقتصادی فعالیت‌ها را پیگیری کنیم، ما نمی توانیم کشور را محدود کنیم.

مدارس حق اخذ رضایت نامه از اولیاء برای حضور دانش‌آموزان در مدارس را ندارند

حسینعلی بنار مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر نیز در ادامه این مراسم با اشاره به تصمیم مسؤولان ارشد وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: امسال مدارس از ۱۵ شهریور ماه با شرایط جدید آماده ارائه آموزش به دانش‌آموزان شده‌اند و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی زمینه حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مدارس فراهم شده است.

وی با تأکید بر اینکه حضور فیزیکی دانشأآموزان در مدارس اجباری نیست، افزود: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور آموزش‌های غیرحضوری از طریق شبکه اجتماعی شاد و شبکه آموزش تلویزیون فراهم شده تا اگر کسی مدرسه نرفت، بتواند با استفاده از این برنامه‌ها از تحصیل و آموزش عقب نماند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر با اشاره به اینکه هیچ مدرسه‌ای حق اخذ رضایت نامه از اولیاء برای حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مدارس را ندارد، تأکید کرد: امسال بالغ بر ۹۵ هزار دانش‌آموز در مدارس شهرستان اسلامشهر ثبت نام کرده‌اند، که تعداد زیادی از این دانش‌آموزان از امروز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس حاضر شدند.

بنار توضیح داد: امسال نزدیک به ۹ هزار دانش‌آموز پایه اول ابتدایی با حضور در مدارس منطقه، نخستین روز زندگی اجتماعی و حضور در کلاس درس را تجربه می‌کنند و طی ایام سال با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی حداقل هفته دو روز در مدارس حضور خواهند یافت.

وی با اشاره به تدابیر آموزش و پرورش برای رفع کمبود فضاهای آموزشی در سطح شهرستان، خاطرنشان کرد: از تعداد ۸ پروژه خیرساز در سال جاری آغاز شده، ۵ فضای آموزشی جدید به بهره‌برداری رسیده می‌رسد و طی روزهای آینده کلنگ احداث چندین پروژه دیگر نیز به زمین زده می‌شود، علاوه بر آن برای سال تحصیلی جدید تعداد ۳۷ کلاس درس در سطح متوسطه دوم و تعداد ۳۵ کلاس درس در مقطع ابتدایی به مجموع ظرفیت فضاهای آموزشی شهرستان افزوده شده است.

آغاز سال تحصیلی در پردیس

مراسم آغاز سال تحصیلی جدید با حضور مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، هیأت مدیره عمران شهرهای جدید و فرماندار، امام جمعه، رئیس آموزش و پرورش‌ و مدیرعامل شرکت عمران پردیس صبح امروز از مدرسه مسلم ابن عوسجه ده بومهن آغاز و در ادامه زنگ آغاز سال جدید در مدرسه دکتر نویدی جاجرود سپس در مدرسه معرف فاز۱۱ مسکن پردیس زده شد و مسؤولان در پایان با حضور در مدرسه نرگس فاز۳ شهر پردیس ضمن نواختن زنگ سال تحصیلی جدید، با اهدای هدایایی به دانش‌آموزان خیرمقدم گفتند.

آغاز سال تحصیلی جدید در دماوند با ۱۹ هزار دانش آموز

مهرداد پورفتحی رئیس آموزش و پرورش منطقه دماوند در مراسم بازگشایی مدارس که به صورت نمادین در مدرسه پسرانه صدیقی برگزار شد، اظهار کرد: سال تحصیلی جدید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و توصیه‌های وزارت بهداشت در منطقه دماوند با ۱۹ هزار دانش‌آموز آغاز شد.

وی افزود: در سال تحصیلی جدید ۱۹ هزار دانش‌آموز در ۱۰۰ آموزشگاه و مدرسه در مقاطع مختلف ثبت نام و شروع به تحصیل کردند که این آمار نسبت به سال گذشته حدود ۷ درصد افزایش  داشته است، در سال  تحصیلی جدید ۱۴۷۰ دانش‌آموز کلاس اولی مشغول به تحصیل در مدارس دماوند شدند.

رئیس آموزش و پرورش منطقه دماوند گفت: روز اول مدرسه به توصیه اداره آموزش و پرورش با ورودی پایه‌ها (کلاس اول، هفتم و دهم) آغاز شد و از تعداد ورودی پایه‌ها تقریباً ۹۰ درصد دانش‌آموزان در مدرسه حضور داشتند.

پور فتحی یادآور شد: در منطقه دماوند تفویض اختیار به مدیران مدارس انجام گرفته و تصمیم گیری بر اساس شرایط و امکانات موجود بر عهده شورای مدارس خواهد بود.

وی بیان کرد: تمام مدارس این شهرستان آمادگی لازم به منظور برگزاری کلاس‌های درسی، بر اساس تدابیر و سیاست‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا را دارند و در همین راستا،‌ مدیران با بهره‌مندی از ظرفیت شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و شوراها نسبت به ضدعفونی مدارس اقدام کرده و در این خصوص هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

رئیس آموزش و پرورش منطقه دماوند با تأکید بر اینکه ۳ اصل مهم در دستور کار مدارس قرار دارد، افزود: ضرورت استفاده از ماسک، توجه به طرح فاصله گذاری اجتماعی و در نظر گرفتن تهویه مناسب برای کلاس‌ها سه اصل مهمی است که باید در مدارس رعایت شود.

پورفتحی با اشاره به راه‌اندازی اینترنت رایگان در سطح مدارس توسط اداره مخابرات ابراز کرد: راه‌کارهای متعددی به منظور آموزش حضوری به مدارس پیشنهاد شده که شامل آموزش چرخشی، آموزش بر اساس رتبه بندی دانش‌آموزان و آموزش در خانه است.

وی با بیان اینکه دستور برگزاری کلاس‌ها با حداقل دانش‌آموز در مدارس به مدیران صادر شده، خاطرنشان کرد: اصل بر آموزش حضوری است، اما در صورتی که امکان آموزش به روش‌های دیگر برای هر کدام از دانش‌آموزان وجود داشته باشد، نیازی به حضور در مدرسه نخواهد بود.

رئیس آموزش و پرورش منطقه دماوند در پایان تأکید کرد: هیچ گونه اجباری برای حضور دانش‌آموزان در مدارس وجود ندارد و تصمیم نهایی برای حضور دانش‌آموزان به عهده اولیاء است.

ویروس کرونا مثل همه چیز آموزش و پرورش به عنوان بزرگ‌ترین نهاد فرهنگی اجتماعی، تأثیرگذار و حلقه اتصال نظام با خانواده‌ها را نیز تحت تأثیر خود گذاشته است و باید دید با تصمیم‌گیری‌های انجام شده و میزان شیوع این ویروس در روزهای آینده تا چه میزان روند آموزشی کشور با موفقیت پیش خواهد رفت.

انتهای پیام/گ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول