اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

ستاد نمازجمعه ورامین در ایام کرونا به یاری محرومان رفت

امام جمعه موقت ورامین گفت: با همت اعضای ستاد نماز جمعه قرارگاه فرهنگی و جهادی در ورامین واقعاً تأثیرگذار بوده و نمازجمعه در محلات و روستاهای محروم در ایام کرونا به یاری محرومان رفت و خدمات فراوانی با کمک خیران و مسؤولان ارائه کرده است.

ستاد نمازجمعه ورامین در ایام کرونا به یاری محرومان رفت

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین صبح امروز در جلسه هماهنگی سالروز تأسیس نهاد مقدس نماز در ۵ مرداد، اظهار کرد: سنگ بنای سنت حسنه فراموش شده نماز جمعه در ۵ مرداد ۱۳۵۸ زده  شد و در استان تهران بعد از شهر تهران دومین نماز جمعه در آبان ماه ۵۸ در ورامین اقامه شد و این سند دولت‌مداری مردم این دیار را بیش از پیش اثبات کرد.

وی ادامه داد: تأثیرگذاری نماز جمعه در ۴۱ سال گذشته فراوان بوده است که نمونه آن در هشت سال دفاع مقدس، نابودی فتنه‌ها و یاری کردن کشور و مردم درحوادث طبیعی بوده است.

امام جمعه موقت ورامین تأکید کرد: وظیفه ما حفظ سنگر نماز جمعه بوده و این جایگاه به اشخاص و شخص خاصی مرتبط نیست و متعلق به همه مردم و جریان‌ها است.

حجت الاسلام محمودی با اشاره به سخن  رهبری معظم درباره اهمیت نماز جمعه بیان کرد: همانطور که امام خامنه‌ای فرمودند، قلب هر شهر نمازجمعه و شخص امام جمعه فرمانده آن است و می‌بینیم با ثبات‌ترین پایگاه هفتگی در دنیا و خصوصاً جامعه تشیع همین نماز جمعه و پیام سیاسی هفتگی آن است که موضوعات سیاسی آن در دنیا و منطقه تأثیرگذار بوده است.

وی ایام کرونایی را ضربه‌ای به حضور مردم در نماز جمعه دانست و گفت: ایام کرونا نمازجمعه کاهش جمعیت داشته که طبیعی بوده ولی تأثیرگذاری آن کم نشده است و دیدیم در ایامی هم که نماز جمعه بصورت فیزیکی تعطیل بود اما خطبه‌ها و پیام‌های آن در فضای مجازی بدست مردم می‌رسید.

امام جمعه موقت ورامین تصریح کرد: در نماز جمعه ورامین، از افراد تأثیر گذار استفاده کرده‌ایم و باز هم از همه مردم و اهل فکر استمداد می‌طلبیم نقطه نظرات، نقدها و پیشنهادت را به جان می‌خریم.

حجت الاسلام محمودی اشاره‌ای به اقدامات نمازجمعه ورامین در ایام کرونا داشت و عنوان کرد: با همت اعضای ستاد نماز جمعه قرارگاه فرهنگی و جهادی در ورامین واقعاً تأثیرگذار بوده و نمازجمعه در محلات و روستاهای محروم در ایام کرونا به یاری محرومان رفت و خدمات فراوانی با کمک خیران و مسؤولان ارائه کرده است.

وی یادآور شد: ما باید قدردان نعمات الهی مثل نمازجمعه باشیم که سرمایه بزرگی است و مردم بدانند بهترین سنگر حلقه وصل آن‌ها با مسؤولان نمازجمعه است.

رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه ورامین اضافه کرد: نمازجمعه در تولید و شعار سال «جهش تولید» تاکنون نقش فعالی داشته است و با ورود مستقیم به کارخانجات و شهرک‌های صنعتی در تبلیغات محصولات و اتصال بخش تولید خصوصاً تولیدکنندگان و مسؤولان مربوطه، توانسته نقش‌آفرینی کند.

حجت الاسلام محمودی در پایان گریزی به سال‌های قبل و اوایل انقلاب زد و گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ما در دشت ورامین فقط یک نماز جمعه داشتیم ولی الان هفت نماز جمعه فعال داریم که این نشان دهنده روحیه نشاط و ولایت مداری مردم این دیار است.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول