اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

آغاز فصل دوم کمک‌های مؤمنانه در ری/ توزیع بیش از یک میلیون بسته در فصل اول

فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: فصل دوم رزمایش همدلی با عنوان «احسان علوی، استمرار کمک‌های مؤمنانه» در دهه ولایت با مشارکت همه نهادها و دستگاه‌های سطح شهرستان برگزار می‌شود.

آغاز فصل دوم کمک‌های مؤمنانه در ری/ توزیع بیش از یک میلیون بسته در فصل اول

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، حسین توکلی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی که ظهر امروز در سالن شهدای مدافع حرم فرمانداری ری برگزار شد، اظهار کرد: همزمان با دهه ولایت و مناسبت‌های مذهبی پیش رو طرح سراسری «احسان علوی، استمرار کمک‌های مؤمنانه» در راستای منویات مقام معظم رهبری با مشارکت همه نهادها و دستگاه‌ها برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه فصل اول رزمایش کمک‌های مؤمنانه در شهرستان ری بازخورد خوبی داشت، افزود: کمک‌های مؤمنانه کار اسلامی، تربیتی و اخلاقی است که در سطح جامعه تأثیرگذار بوده و در فصل اول که مقارن با مناسبت‌هایی مثل عید نوروز، ماه رمضان و اعیاد مذهبی بود، در چندین مرحله در مناطق مختلف انجام شد.

توزیع بیش از یک میلیون بسته معیشتی در فصل اول

معاون استاندار تهران با بیان اینکه بیش از یک میلیون بسته معیشتی در فصل اول در سطح شهرستان توزیع شد، گفت: این آمار مربوط به گزارشات رسمی دستگاه‌ها و نهادها است و آمار واقعی خیلی بیشتر از این‌ها بود که با مشارکت نیکوکاران و گروه‌های جهادی انجام می‌شد و اطلاعات برخی از آن‌ها ثبت نشده است لذا در فصل دوم که همزمان با دهه ولایت آغاز خواهد شد و در این رابطه دستورالعملی از وزارت کشور با محوریت غدیر ابلاغ شده است، همه بخشداری‌ها و ائمه جمعه باید کارگروهی تشکیل بدهند و همه پای کار بیایند که انتظار داریم میزان کمک‌ها نسبت به مرحله قبل بیشتر باشد و استمرار پیدا کند.

توکلی با تأکید بر اینکه باید در بحث توزیع برای گروه هدف برنامه‌ریزی شود، بیان کرد: همه نهادها و دستگاه‌ها باید به صورت منسجم و هماهنگ در اجرای این طرح شرکت کنند و توجه داشته باشند که اولا شأن افراد حفظ شود و دوماً جنبه تبلیغی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه هزینه برگزاری جشن‌ها و همایش‌های دهه ولایت صرف کمک‌های مؤمنانه خواهد شد، ادامه داد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته قرار است بنیاد مستضعفان در رابطه با این موضوع توجه ویژه‌ای به شهرستان ری داشته باشد و با چندین شرکت بزرگ نیز مذاکراتی داشتیم تا در این طرح مشارکت کنند.

فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به تولیدات ماسک در سطح شهرستان تصریح کرد: به میزان کافی پارچه تهیه کرده و در اختیار کارگاه‌های تولیدی قرار داده‌ایم و اکنون از نظر ماسک و مواد ضدعفونی در سطح شهرستان کمبودی نداریم و در رابطه با غرفه‌های توزیع ملزومات بهداشتی در میادین و معابر، باید بازدیدهای مستمر توسط نمایندگان سپاه، شهرداری، اداره صمت، شبکه بهداشت و فرمانداری به منظور کنترل مجوز و رعایت نکات بهداشتی انجام شود.

برنامه‌های آئینی و سنتی کمرنگ نشود/ لزوم برنامه‌های کوتاه و بلندمدت برای حجاب

توکلی در ادامه با اشاره به برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی صبح امروز در محل فرمانداری ابراز کرد: مهم‌ترین دغدغه کشور پس از مسائل اقتصادی، بحث فرهنگی است که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده و باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه جامعه به سمت پیر شدن می‌رود، افزود: تشویق جوانان برای ازدواج باید از اولویت‌های شورای فرهنگ عمومی باشد و در این راستا باید تسهیلاتی برای ازدواج جوانان فراهم شود که همکاری شعبات بانک‌ها در ارائه تسهیلات نیز می‌تواند تأثیرگذار باشد.

معاون استاندار تهران عنوان کرد: باتوجه به اینکه امسال برنامه‌های آئینی و سنتی ایام مسلمیه و دهه ولایت برگزار نخواهد شد، نباید این مناسبت‌ها کمرنگ شود و باید با تبلیغات محیطی و استفاده از بستر فضای مجازی این مناسبت‌ها را گرامی بداریم.

توکلی در ادامه با اشاره به تجلیل از بانوان محجبه ادارات گفت: باید در حوزه عفاف و حجاب برنامه‌های کوتاه و بلند مدت داشته باشیم و دستگاه‌های متولی نسبت به تولید محتوا در این رابطه به صورت جدی اقدام کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه امروز اولویت دشمن نفوذ در حوزه فرهنگی است، خاطرنشان کرد: بسیاری از بانوان در عرصه‌های مدیریتی موفق‌تر بوده‌اند لذا باید از ظرفیت‌های بانوان در عرصه‌های مدیریتی استفاده بهینه کنیم.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول