اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی و رسته های آسیب دیده از کرونا در اسلامشهر

معاون برنامه ریزی فرماندار اسلامشهر گفت: به اصناف و واحدهای تولیدی آسیب دیده از کرونا به شرط ثبت نام در سامانه کارا تسهیلات اعطا می‌شود.

اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی و رسته های آسیب دیده از کرونا در اسلامشهر

مصطفی زینت بخش معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار اسلامشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلانسهر، اظهار کرد: کلیه اصناف و واحد‌های تولیدی و رسته‌های شغلی آسیب دیده از ویروس کرونا که توسط هیات دولت مصوب شده، تا پایان خردادماه با مراجعه به سامانه کارا نسبت به ثبت نام دریافت تسهیلات اقدام کنند.

 زینت بخش با اشاره به اقدامات  صورت گرفته در جهت حمایت از مشاغل آسیب دیده، افزود: بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا ۱۴ رسته شغلی و زیر مجموعه های آنها می توانند جهت دریافت تسهیلات بانکی، در سامانه کارا ثبت نام و پس از طی مراحل تکمیل فرآیند، نسبت به اخذ تسهیلات اقدام کنند.

وی با تاکید بر ویژگیهای این طرح ،بیان کرد: در این طرح ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان تسهیلات بر مبنای دایر یا غیر دایر بودن کسب و کارها، با بازپرداخت ۲۴ماهه و نرخ سود  ۱۲ درصد به متقاضیان  پرداخت خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شه ستان اسلامشهر، با بیان اینکه بازپرداخت اقساط از ابتدای مهر ماه سال جاری خواهد بود، تاکید کرد: واحدهایی مشمول دریافت تسهیلات هستند که از سال گذشته تاکنون فعال بوده و نیروهای کار خود را تعدیل نکرده باشند.

وی با اشاره به فعالیت بالغ بر ۶۷۰۰ کارگاه و مرکز تولیدی و صنعتی درشهرستان سلامشهر،گفت:براساس مصوبه  هیات دولت  کسبه و تولید کنندگان در عرصه های مراکز تولید و توزیع غذای آماده ،مراکز مربوط به گردشگری،اقامتی و پذیرایی، شاغلین در بخش حمل و نقل عمومی مسافر درون و برون شهری،کسب و کارهای تولید کیف و کفش،دفاتر خدمات گردشگری و زیارتی و تولیدو توزیع پوشاک  می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.

زینت بخش با اشاره به اینکه با ارائه این تسهیلات  بخشی خسارات وارده به اصناف جبران خواهد شد، خاطر نشان کرد: شاغلین در مراکز توزیع آجیل و خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه، باشگاه‌ها و مجتمع های ورزشی و تفریحی، فرهنگی، آموزشی و رسانه ای، مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی، آموزشگاههای رانندگی و سالن‌های زیبایی و آرایشگاهها،موسسات خصوصی دارای پروانه  بهره برداری از وزارت بهداشت در حوزه های درمانی،تشخیصی،آزمایشگاهی و پاراکلینیکی و واحدهای پرورش مرغ و مراکز تولید و توزیع محصولات کشاورزی نیز از جمله واحدهایی هستند که مشمول دریافت این تسهیلات حمایتی  می شوند. 

انتهای پیام/۶۷۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول