اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

تکمیل و تحویل مسکن مهر پردیس تا پایان سال/ جابه‌جایی مصلای پردیس برای احداث ایستگاه مترو

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس از تکمیل و تحویل مسکن مهر پردیس تا پایان سال خبر داد و گفت: سود وام ۴هزار واحد مسکن مهر در پردیس که مصرف کننده واقعی نیستند از ۴ به ۱۸درصد خواهد رسید.

تکمیل و تحویل مسکن مهر پردیس تا پایان سال/ جابه‌جایی مصلای پردیس برای احداث ایستگاه مترو

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس سید مهدی هدایت مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس، بعدازظهر دوشنبه در نشستی خبری که به صورت ویدئو کنفرانس از محل سالن اجتماعات شرکت عمران برگزار شد، به سوألات خبرنگاران پاسخ و اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم شهر جدید پردیس نحوه تحویل باقیمانده واحدهای مسکن مهر است.

وی ادامه داد: طی هماهنگی انجام شده با توجه به بستر سازی‌هایی که از سال گذشته داشتیم پیمانکاران کم کار و یا پروژه‌های متوقف شده را با الحاقیه‌های انجام شده اقاله کرده و بسترهای تکمیل کار را فراهم کردیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس افزود: با منابعی که در بودجه امسال دیده‌ایم و اخذ وام هزار میلیارد تومانی که با مصوبات انجام شده امروز در مرحله نهایی کار قرار دارد و از هفته آینده این منابع به پروژه‌ها تزریق خواهد شد.

هدایت اضافه کرد: افتتاح ۱۵هزار واحد مسکن مهر در فازهای مختلف را در اواخر تیرماه خواهیم داشت که با این افتتاح این تعداد افتتاح‌های مسکن مهر پردیس به ۶۰هزار واحد خواهد رسید.

وی تصریح کرد: تعداد ۱۰هزار واحد دیگر مسکن مهر نیز در شهریورماه افتتاح می‌شود و مابقی واحدهای پردیس نیز تا پایان سال افتتاح و به مالکان تحویل خواهد شد و امیدواریم با همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان امسال پرونده مسکن مهر بسته شود.

دریافت ۲۰میلیون تومان از خریداران مسکن مهر پردیس

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس بیان کرد: علی‌رغم اینکه شاهد چندین مرتبه افزایش قیمت‌ها در طی ماه گذشته بودیم، اما با توجه به تدابیری که مجموعه وزارت راه و شهرسازی اندیشیده تا به امروز هیچ افزایش قیمتی را در واحدهای مسکن مهر نداشتیم.

هدایت یادآور شد: از اول خردادماه برای تکمیل سریع واحدهای مسکن مهر همچنین جلوگیری از بورس بازی مسکن مهر اقدامی بنیادی را در پردیس انجام خواهیم داد.

وی عنوان کرد: با تدابیر اندیشیده شده از ابتدای خردادماه از ظرفیت‌های موجود در پردیس استفاده و واحدهای مسکن را در اسرع وقت تکمیل خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس اضافه کرد: بخشی از سوبسیدهایی که دولت به واحدهای مسکن مهر تخصیص داده که تقریباً برای هر واحد ۱۰۰میلیون تومان است را از خریداران دریافت خواهیم کرد.

هدایت تصریح کرد: حدود ۲۰میلیون از سوبسید صدمیلیون تومانی دولت را از خریداران واحدهای مسکن مهر دریافت خواهیم کرد و این مبلغ شامل گروه‌های هدف و نفرات اول ثبت نامی ما نمی‌شود.

وی افزود: دریافت این مبلغ شامل افرادی که قبل از این تاریخ اقدام به خرید و یا فروش مسکن مهر کرده باشد نمی‌شود و فقط ۲۰ میلیون تومان از خریداران واحدهای مسکن مهر و یا سرمایه گذاران مسکن مهر پردیس دریافت خواهد شد.

۱۶کیلومتر متروی پردیس در زیرزمین

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در خصوص مترو نیز گفت: موضوع مترو پردیس را امروز با حضور معاون عمرانی استاندار تهران پیگیری کردیم که خوشبختانه موانع موجود به سرعت در حال رفع است.

هدایت ادامه داد: بحث تفاهم نامه شرکت عمران با قرارگاه خاتم الانبیا(ص) به اتمام رسیده و مصوبه مجمع شهرهای جدید کشور نیز دریافت و طی روزهای آینده با اخذ مصوبه هیأت دولت به صورت رسمی کلنگ‌زنی عملیات عمرانی متروی تهران به پردیس عملیاتی خواهد شد.

وی طول متروی تهران به پردیس را حدود ۲۴ کیلومتر عنوان کرد و افزود: در این پروژه ۳۸کیلومتر تونل‌های دوقلو رفت و برگشت، پل یک کیلومتری بر روی رودخانه جاجرود و حدود ۸ کیلومتر نیز ریل گذاری روباز دیده شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس تشریح کرد: متروی پردیس به صورت یک طرفه ۱۸ و نیم کیلومتر تونل، یک کیلومتر پل ۷۰ متری و حدود ۴ کیلومتر خطوط ریل رو باز را شامل می‌شود که فضای روباز در شهر پردیس قرار دارد و به صورت غیررسمی عملیات اجرایی آن در بخش‌های آزمایشگاهی تجهیز کارگاه آغاز شده است.

هدایت ابراز داشت: پس از دریافت مصوبه هیأت دولت، به احتمال بسیار زیاد خردادماه کلنگ‌زنی متروی پردیس با ارزش ریالی بیش از ۴هزار و ۵۰۰میلیارد تومان اجرا خواهد شد.

شروع مسکن ملی با ۴۰میلیون تومان/ آغاز افتتاح حساب برای افراد واجدالشرایط مسکن ملی پردیس

وی در خصوص پروژه مسکن اقدام ملی پردیس، نیز عنوان کرد: پروژه اقدام ملی پردیس با تلاش پرسنل در مرحله افتتاح حساب است و در این پروژه پردیس اولین شهری در کشور بوده که افتتاح حساب‌ در این زمینه را از روز گذشته شروع کرده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس ادامه داد: افراد ثبت‌نامی که پالایش شده و واجد شرایط بودند شماره حساب به صورت پیامک برای آن‌ها ارسال شده بود که امروز شاهد واریزی ۴۰میلیونی و اولیه متقاضیان این طرح بودیم تا به عنوان متقاضی واقعی شرکت عمران پردیس در این طرح شناخته بشوند.

هدایت با بیان اینکه بخش اجرایی و آماده‌سازی‌ها در حال اجرا است، تأکید کرد: پردیس دو بخش اقدام ملی دارد که در بخش اول واگذاری زمین به تعاونی‌های واجد شرایط بود که ساخت از سوی تعاونی و با مشارکت اعضاء انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دولت به این تعاونی‌ها به صورت حمایتی زمین می‌دهد و در این قالب کار ساخت با شرکت عمران نیست و فقط تعاونی‌ها کار ساخت را انجام می‌دهند و تعهد دارند در بازه زمانی مشخصی واحدها را ساخته و تحویل اعضاء بدهند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس بیان کرد: در بخش دوم که از امروز افتتاح حساب‌ها توسط شرکت عمران انجام و متقاضیان در حال واریز وجوه اولیه هستند در بین فازهای ۹ و ۵ زمین‌هایی مکان‌یابی شده و مجموعه قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) در حال آماده‌سازی این نقاط است.

هدایت یادآور شد: انتخاب پیمانکاران این طرح نیز در هفتم خردادماه با بازکردن پاکت‌ها که به صورت مرحله‌ای برگزار شده انجام و امیدواریم از پانزده خردادماه کار در بخش ساخت واحدهای اقدام ملی آغاز شود تا بتوانیم این واحدها را در اسرع وقت تکمیل و تحویل افراد واجد شرایط بدهیم.

شروع هزار و ۴۰۰میلیارد تومان پروژه مشارکتی در پردیس

وی در خصوص خدمات رفاهی و خدماتی مسکن مهر پردیس، عنوان کرد: امیدواریم در کنار تکمیل واحدها و تحویل آن به متقاضیان، بتوانیم خدمات رفاهی و سایر موارد لازم را نیز تکمیل کنیم که در این راستا هزار و ۴۰۰میلیارد تومان پروژه مشارکتی را در قالب پروژه‌های تجاری، فرهنگی، ورزشی، درمانی و غیره به صورت طرح‌های سرمایه‌گذاری تعریف و در اسرع وقت آغاز کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم همزمان با تکمیل واحدها تمام فضاهای مورد نیاز را توسط وزارت راه و شهرسازی تکمیل و تحویل دستگاه‌های بهره‌بردار بدهیم.

هدایت افزود: با تعامل‌های خوبی که با مجموعه‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر پردیس انجام داده‌ایم طی روزهای آینده با کمک ویژه‌ای که به این مجموعه خواهیم داشت مسکن مهر را در بخش‌های خدمات رسانی تحویل شهرداری خواهیم داد تا شرکت عمران به وظیفه ذاتی خود بپردازد.

وی در خصوص ارائه خدمات به ساکنان مسکن مهر نیز بیان کرد: به غیر از اداره گاز باقی خدمات دستگاه‌های خدمات رسان مانند آب، فاضلاب، برق، خطوط انتقال، تصفیه خانه‌های آب و فاضلاب و موارد دیگر که تمام کارهای زیرساختی و بسیار هزینه بر است را برای اینکه بتوانیم واحدها را به سرعت به مردم تحویل دهیم به عهده شرکت عمران و توسط این شرکت انجام می‌شود و فقط دستگاه خدمات‌رسان بحث انتقال انشعابات را انجام می‌دهند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس ابراز داشت: امیدواریم و انتظار داریم که هم‌چون سال‌های گذشته تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان به خصوص شرکت آب و فاضلاب سریعاً نسبت به اتصال انشعابات به واحدها اقدام کنند تا بتوانیم افتتاح ها را در تاریخ‌هایی که متعهد شدیم انجام بدهیم.

هدایت با تقدیر و تشکر از وزیر و معاون وزارت راه و شهرسازی، تأکید کرد: با پیگیری‌هایی که توسط مقام عالی وزارت و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید کشور انجام شده وام یک‌هزار میلیارد تومانی را با مصوبات قانونی از بانک مرکزی و بانک مسکن اخذ کردیم و امیدواریم بانک مسکن نیز در بخش پرداخت این مبلغ نیز کارها را تسریع کند تا بتوانیم در تعهدهایی که به متقاضیان داریم خوب و به موقع عمل کنیم.

افزایش سود بانکی ۴هزار واحد مسکن مهر به ۱۸درصد

وی در خصوص افزایش سود وام واحدهای خالی مسکن مهر در پردیس به ۱۸درصد، خاطرنشان کرد: افزایش آورده متقاضیان اول را در این طرح نداشتیم بلکه این افزایش شامل خریداران واحدهای مسکن مهر و افرادی که از ابتدای خردادماه اقدام به خرید مساکن مهر می‌کنند می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس تصریح کرد: در پردیس حدود ۳ تا ۴هزار واحد داریم که به دلیل اینکه واحدها قرارداد دارند، نمی‌توانیم بدون ایجاد ظرفیت حقوقی با این افراد برخورد کنیم.

هدایت اضافه کرد: به دنبال این هستیم که بتوانیم مصوبه‌ای را از شورای مسکن کشور بگیریم تا حداقل وام این افراد از یارانه‌ای به ۱۸درصد تبدیل شوند زیرا مالکان این واحدها مصرف کننده واقعی نیستند و فقط خرید و فروش می‌شوند و عملاً این واحدها به هیچ عنوان در اختیار مصرف کننده واقعی نرسیده است.

وی عنوان کرد: این پیشنهاد به شورای مسکن کشور داده شده و در صورت تصویب، ما وام این واحدها که چندین بار خرید و فروش شده و منتج به سکونت نشده را از یارانه‌ای به ۱۸درصد تبدیل می‌کنیم.

تعهد ساخت ۱۹هزار واحد مسکن اقدام ملی در پردیس/ خردادماه زمان اعلام قیمت نهایی

مدیرعامل شرکت عمران پردیس در خصوص تعداد واحدهای مسکن ملی در پردیس، گفت: شرکت عمران پردیس در طرح ساخت واحدهای مسکن اقدام ملی ۱۹هزار واحد را تعهد کرده که بسازد و تلاش می‌کنیم تا پایان سال اقدامات برای شروع کار مهیا شود.

هدایت یادآور شد: تا به امروز ۸هزار و ۵۰۰ واحد مسکن اقدام ملی در قالب واگذاری زمین به تعاونی‌ها را با تعهد ساخت در زمان مقرر انجام دادیم و ۳هزار واحد نیز با روش ثبت نام آغاز شده است.

وی ادامه داد: در مجموع برآورد ساخت ۱۱هزار و ۵۰۰واحد مسکن اقدام ملی پس از باز کردن پاکت‌ها برای مشخص شدن پیمانکار مشخص می‌شود و قیمت اولیه ۴۰میلیون برای تثبیت و شناخت متقاضیان واقعی است.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس اظهار کرد: در مسیر ساخت واحدها اگر افزایش قیمتی در بخشی اقلام مهم ساختمانی داشته باشیم قیمت‌ها به روز می‌شود، اما رقم اولیه تا پایان خردادماه اعلام خواهد شد.

هدایت اعلام کرد: ۴۰میلیون مبلغ اولیه باید توسط افراد ثبت نام شده واریز شود تا بخشی از این مبلغ برای شروع به کار پیمانکاران و برای تکمیل سریع و شروع آن پرداخت شود.

جابه‌جایی مصلای پردیس برای احداث ایستگاه پایانی مترو

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص ایستگاه پایانی متروی پردیس و انتقال محل مصلای این شهر برای احداث پایانه و مجتمع ایستگاهی مترو، بیان کرد: ایستگاه پایانی متروی تهران به پردیس در ضلع شمالی پارک فناوری و در کنار ساختمان حال حاضر مصلای این شهرستان که بیش از بیست سال از احداث آن می‌گذرد قرار دارد.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس افزود: با توجه به شیبی که متروی تهران به پردیس دارد ایستگاه پارک فناوری ۱۶متر در زیر زمین قرار دارد و ما با هماهنگی‌هایی که با مدیران شهرستانی، شوراها و امام جمعه شهرستان پردیس داشتیم جابه‌جایی محل کنونی مصلای پردیس را اعلام کردیم.

هدایت ادامه داد: دو نقطه برای جابجایی محل مصلی پردیس پیشنهاد شده و در حال تحقیقات هستیم و به طور قطع محل کنونی مصلی به مجتمع ایستگاهی مترو تبدیل خواهد شد که دارای کاربری‌های متعددی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: مصلای پردیس برای تکمیل پایانه و در نهایت تحویل به بهره‌بردار مترو و شهرداری تغییر محل خواهد داد.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس در پاسخ به سوأل بعدی خبرنگار فارس مبنی بر وضعیت شهرک وزارت راه و شهرسازی در ضلع شمالی فاز سه این شهر، گفت: این تعاونی خاص وزارت راه و شهرسازی است که از سال‌های گذشته از شرکت عمران زمین‌هایی را برای احداث واحد برای کارکنان خریداری کرده است.

هدایت تصریح کرد: متأسفانه این تعاونی به بخشی از تعهدات خود به شرکت عمران عمل نکرد و موضوعات دیگر و مشکلات ساکنان نیز بررسی و به زودی اعلام خواهد شد.

دریافت ۲۰میلیون از خریداران خرد مسکن مهر

وی در خصوص محل هزینه کرد مبالغ ۲۰میلیون خرید و فروش در پردیس، بیان کرد: صددرصد مبالغ دریافتی از محل نقل و انتقال مسکن مهر که از ابتدای خردادماه آغاز می‌شود صرف تکمیل واحدها خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس در خصوص کمبود منابع در شرکت عمران، اذعان کرد: با توجه به افزایش قیمت اجاره بهاء که مانند سراسر کشور در شهرستان پردیس نیز شاهد بودیم، این روزها به اقتصاد گروه هدف ما ضربه زده و ویروس کرونا نیز بار سنگین دیگری بر دوش متقاضیان وارد کرده است.

هدایت افزود: تلاش کردیم برای تسریع در ساخت و تحویل واحدها این مبلغ را در خرید و فروش‌ها اعمال کنیم و منابع محدودی که از محل عاید شرکت‌عمران می‌شود زیاد نیست اما می‌تواند برای افزایش سرعت ساخت و ساز مؤثر باشد و فقط از ابتدای خردادماه از سرمایه گذاران خرد مسکن مهر دریافت خواهد شد.

رصد تحرکات افزایش قیمت مسکن در پردیس

وی در خصوص افزایش قیمت مسکن در پردیس و برنامه‌ شرکت عمران برای مدیریت در این حوزه و اینکه آیا با افتتاح مترو، مسکن مهر پردیس افزایش قیمت چشمگیرتری خواهد داشت، گفت: فرماندار و اعضای شورای تأمین شهرستان این قیمت‌گذاری‌ها و فعالیت‌ها را رصد می‌کنند که طی ماه‌های اخیر یک سری تحرکات شروع شده بود که توسط دستگاه‌های نظامی، انتظامی، اطلاعاتی و قضایی در حال رصد شدن است.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس تصریح کرد: افرادی که بخواهند در این شهر قیمت‌های کاذب ایجاد کنند، قطعاً با پیگیری حقوقی خود از طریق دادستانی برخورد خواهیم کرد، اما معمولاً بحث قیمت‌ها، به عرضه و تقاضا مربوط بوده و اتفاقات مختلف در افزایش قیمت‌ها تأثیرگذار است.

هدایت عنوان کرد: پردیس نیز از این قاعده مستثنی نیست اما طی یک سال گذشته این موضوع مدیریت شده و همیشه قیمت تمام شده را فروش، مقایسه و رصد می‌کنیم که خوشبختانه اتفاق غیرمتعارفی طی چند ماه اخیر رخ نداده است.

مسکن اقدام ملی هم افزایش قیمت خواهد داشت

وی در خصوص آغاز طرح اقدام ملی و احتمال افزایش قیمت مسکن در این طرح، تأکید کرد: ما در بخش طرح مسکن اقدام ملی و ساخت آن، قراردادهایمان را با سازندگان نهایی خواهیم کرد اما بخشی از این اقلام قطعاً اگر افزایش قیمت داشته باشد شامل اقدام ملی خواهد بود.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس خاطرنشان کرد: اگر افزایش قیمتی داشته باشیم شامل پروژه مسکن اقدام ملی هم می‌شود، همانطور که در مسکن مهر چندین مرتبه شاهد افزایش قیمت بودیم.

هدایت ابراز کرد: با تدابیر خوبی که وزارت راه و شهرسازی اتخاذ کرده با نقاط ضعفی که در پروژه‌های مسکن مهر در سراسر کشور داشتیم، از تمام نقاط ضعف و قوت استفاده شده و هدف ما این است که در این پروژه‌ها آورده‌های متقاضیان به موقع پرداخت شده و وامی نیز برای آن پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: تلاش داریم تا مراحل ساخت مسکن اقدام ملی را کوتاه کنیم تا در مسیر ساخت با حداقل افزایش قیمت مواجه شویم.

کوتاهی دست دلالان از بازار مسکن مهر

مدیرعامل شرکت عمران پردیس در خصوص بازار مسکن و حضور دلالانی که در پردیس خرید و فروش می‌کنند، نیز اظهار داشت: این افراد به صورت روزانه در پردیس مسکن خرید و فروش می‌کنند و سود زیادی می‌کنند و هیچکدام از این معاملات منجر به سکونت نمی‌شود به همین دلیل وزارت راه و شهرسازی به دنبال این است که بر خرید و فروش مبلغ بیست میلیون تومان را معین کند و واحدها به نیازمندان واقعی رسیده و آن‌ها را صاحب خانه کنیم.

هدایت یادآور شد: این به نفع متقاضیان اول ما بود و شامل افرادی که قبل از این در پردیس واحد خریداری کردند و یا واحدشان تکمیل نشده نمی‌شود و افزایش سود وام ۴ به هجده درصد فقط شامل کسانی است که از سال‌های گذشته واحدهایشان آماده شده، ساکن دارد، اما این افراد برای اخذ دفترچه اقساط و سکونت مراجعه نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: متأسفانه افرادی که واحدهای خود را دریافت نمی‌کنند به تمام ساکنین ضرر وارد می‌کنند؛ بلوک‌هایی در پردیس وجود دارد که از ۱۰۰ واحد ۳۷ واحد آن تا به امروز برای گرفتن واحد خود مراجعه نکرده و دفترچه قسط را نیز دریافت نکرده‌اند.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس تشریح کرد: به همین دلیل پیشنهاد افزایش سود بانکی به ۱۸درصد را ارائه دادیم و متقاضیان مطلع باشند که این افزایش برای افرادی که واحدهایشان آماده شده و ساکن هستند، واحدهایشان در حال آماده شدن است و یا کسانی که دفترچه قسط دریافت کرده‌اند نیست، بلکه این افزایش سود بانکی برای دو تا سه هزار نفری است که چند سال برای تحویل واحد آماده خود مراجعه نکرده‌اند.

هدایت بیان کرد: طی مصوباتی اجازه گرفتیم که از منابع داخلی شرکت در آماده سازی، محوطه سازی و ساخت کمک‌ کنیم و این مبالغ نیز در همین راه هزینه می‌شود.

انتهای پیام/۶۷۰۱۶/پ/س/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول