اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

اجرای پروتکل‌های بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا توسط عشایر دماوند/ پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه خط انتقال آب عشایری

مسؤول امور عشایر دماوند از اجرای پروتکل‌های بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا توسط عشایر دماوند خبر داد.

اجرای پروتکل‌های بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا توسط عشایر دماوند/ پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه خط انتقال آب عشایری

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، مجید خدابخش مسؤول امور عشایر دماوند عصر امروز در جلسه ساماندهی امور عشایری شهرستان دماوند اظهار داشت: در شهرستان دماوند ۲۵۰ خانوار عشایر به صورت دائم سکونت دارند و همچنین حدود ۲۷۰ خانوار عشایر مهمان نیز از شهرستان‌های پاکدشت، ورامین، قرچک، شهرری و استان سمنان وارد منطقه می‌شوند.

وی افزود: اعتبارات دریافتی امور عشایر دماوند در سال گذشته از محل ارزش افزوده ۴۸۵ میلیون تومان و از محل صندوق توسعه ملی به منظور انتقال آب ۲ میلیارد تومان بود.

این مقام مسئول بیان داشت: ۳ پروژه خط انتقال در حال اجرا بوده و تاکنون ۴۰‌ درصد پروژه محقق شده است و تا پایان خرداد ماه نیز به اتمام خواهد رسید.

خدابخش عنوان کرد: در سال جاری فصل ییلاق با چند روز تاخیر آغاز خواهد شد‌‌‌ و همزمان با آغاز این فصل عملیات ترمیم و مرمت راه‌های عشایری نیز انجام خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات عشایر منطقه خاطرنشان کرد: یکی‌ از مهم‌ترین مشکلاتی که امور عشایر با آن مواجه است از بین رفتن ایل راه‌ها به دلیل جاده سازی و ساخت و سازهای متعدد در این مسیر است.

خدابخش در خصوص اقدامات صورت گرفته در پی شیوع کرونا یادآور شد: با توجه به شرایط فعلی تمام دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا در زمینه کوچ اجرا شده است.

انتهای پیام/۶۷۰۶۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول