اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

کمک مومنانه|از اقدام خیرخواهانه معلم فداکار تا ایستادگی خادمان حسینی پای کار مردم

در حالی خطر شیوع کرونا بسیاری از کسب و کارها را از رونق انداخت و افراد زیادی در آستانه بیکاری قرار گرفتند، که موجی از همدلی و مواسات در کشور به راه افتاده است و زیبایی‌های ارزشمندی در روزهای کرونایی از دل سختی‌ها ظهور می‌کند.

کمک مومنانه|از اقدام خیرخواهانه معلم فداکار تا ایستادگی خادمان حسینی پای کار مردم

خبرگزاری فارس؛ سردبیری استانها| در حالی خطر شیوع کرونا بسیاری از کسب و کارها را از رونق انداخت و افراد زیادی در آستانه بیکاری قرار گرفتند، که در پی فرمایشات مقام معظم رهبری در نیمه‌شعبان مبنی بر راه‌اندازی رزمایش گسترده در کشور در راستای کمک مومنانه به نیازمندان و حمایت از خانواده‌هایی که اقتصاد آنان تحت تاثیر شیوع کرونا ویروس قرار گرفته، موجی از همدلی و مواسات در کشور به راه افتاد.

 با هجوم کووید 19، دل‌ها به هم نزدیکتر شد و جلوه‌هایی از ایثار و همدلی برای شکست کرونا پدیدار شد؛ صاحبخانه‌‌ها و صاحب مغازه‌ها مهربان‌تر شدند و با از خودگذشتگی اجاره بهای چندماه را بخشیدند.

زیبایی‌های ارزشمندی در روزهای کرونایی از دل سختی‌ها ظهور کرد‌؛ سازمان بسیج مستضعفین و سپاه پاسداران پیشقدم اجرای رزمایشی غرورآفرین و تحسین برانگیز شدند. رزمایشی با عنوان «کمک مومنانه» تا تلخی ویروس غریبه، کام زندگی را تلخ نکند.

نحوه گردآوری و توزیع کمک‌های مردمی در رزمایش سراسری «کمک مومنانه» به این صورت است که کمک‌هایی که به صورت کالا خواهد بود در همان محل به افراد نیازمند اعطا می‌شود و کمک‌های نقدی نیز به دست نیازمندان همان منطقه خواهد رسید و کمک‌ها در منطقه‌ای دیگر هزینه نخواهد شد.

پخت نان برای نیازمندان، بخشش حقوق برای تامین اینترنت دانش آموزان، خرید گوشی همراه برای دانش‌آموزان نیازمند، نذر چند تن خرما و صرف هزینه مراسم ترحیم برای تهیه بسته‌های نذری از جمله اقدامات خودجوش مردم در این روزها بوده است.

به گفته رییس سازمان بسیج مستضعفین، رزمایش «کمک مومنانه» پیوست‌های متنوعی دارد و در این طرح از ظرفیت خیرین و ائمه جمعه و جماعت استفاده خواهد شد، همچنین از همکاری سایر دستگاه‌ها استفاده می‌شود.

 دانش‌آموزان قزوینی در مدرسه ماسک تولید می‌کنند

دانش آموزان و اولیای آن‌ها در مدرسه الزهرا(س)، در منطقه محروم طارم سفلی قزوین، برای نیازمندان و اقشار محروم ماسک تولید می‌کند. ویدئوی فارس از خط تولید ماسک در این مدرسه را مشاهده کنید.

 

 

توزیع بسته‌های معیشتی و غذای گرم در پلدختر

همزمان با آغاز رزمایش کمک مومنانه در لرستان 400 بسته معیشتی و 600 بسته غذای گرم بین نیازمندان پلدختری توزیع شد.

منصور کریمی‌فرد افزود: امروز در نخستین مرحله از برگزاری رزمایش همدلی و کمک مومنانه در این شهرستان، سپاه پلدختر با شناسایی جامعه هدف خود توسط پایگاه‌های مقاومت این شهرستان برای کمک به قشرهای آسیب پذیر از ویروس کرونا وارد عمل شد.

 

وی گفت: در این راستا در نخستین روز از ماه مبارک رمضان بسته‌های معیشتی بین نیازمندان و خانواده‌هایی که در کرونا دچار آسیب شده و یا شغل خود را از دست دادند توزیع شد.

توزیع 12 هزار بسته‌ معیشتی در قالب طرح کمک مومنانه

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام هادی(ع) گفت: طی سه مرحله 12 هزار بسته معیشتی میان قشر آسیب دیده بیماری کرونا توزیع خواهد شد.

سرهنگ علی شعبانی،  گفت: با توجه به  منویات مقام معظم رهبری در پویش مومنانه و در راستای اجرای طرح مواسات، ناحیه مقاومت بسیج امام هادی (ع) اقدام به جمع آوری کمک های مردمی در ۳۵  قرارگاه محلی کرده است. 

 

وی با اشاره به اینکه بخش اعظم این کمک‌ها ازسوی سپاه پاسداران و مردم بوده است بیان کرد: علاوه بر این بسته‌های ارزاق، حدود سیصدو پنجاه میلیون هم وجه نقد جمع آوری شده که آن هم در این قرارگاه ها تصمیم گیری می‌شود و تحویل مردم عزیز این مناطق خواهد شد.

توزیع حدود 5 هزار بسته معیشتی سهم موکب‌های حسینی در مازندران

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران گفت: بیش از 4هزار و 700 بسته معیشتی به‌ارزش 200 تا 280هزار تومان توسط موکب‌های امام حسین (ع) در استان مازندران جمع‌آوری شده است.

محمدحسن اصغری با بیان اینکه این کمک‌های مومنانه توسط 12 موکب حسینی در استان جمع‌آوری شده است، افزود: توزیع کمک‌های مومنانه توسط موکب‌ها از اوایل اردیبهشت در استان آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد.

وی یادآور شد: البته موکب‌های اربعین حسینی از ابتدای بروز بیماری کرونا در زمینه تولید ماسک ، دستکش ، لباس بیمارستانی و مواد ضدعفونی کننده نیز بسیج شدند و فعالیت‌های خوبی در این زمینه داشتند.

برخورداری 5 هزار خانوار چرامی از کمک‌های مؤمنانه 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج چرام گفت: سهمیه شهرستان در رزمایش کمک‌های مومنانه پنج هزار خانوار است که بخشی از آن باید توسط خیران تامین شود.

سید اصغر پوربهشت با بیان اینکه در مرحله اول رزمایش کمک‌های مومنانه در شهرستان چرام ۴۰۰ بسته حمایتی توزیع شد، ادامه داد: طی این مدت توسط موسسه‌های خیریه و گروه‌های جهادی ۵۰۰ میلیون ریال به نیازمندان اهدا شده است.

وی ارزش هر کدام از بسته‌های توزیع شده را ۳۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: برای اجرای مرحله دوم رزمایش مومنانه، خانوار‌های نیازمند توسط بسیجیان، دهیاری‌ها و بخشداران شناسایی و معرفی شده اند.

حال و هوای متفاوت ازنا در ماه رمضان

حال و هوای شهرستان ازنا در ماه مبارک رمضان امسال با کمک مردم و خیرین و برگزاری رزمایش کمک مومنانه متفاوت از سال‌های قبل است.

 

 

جوانان هیئتی پای کار رزمایش کمک مومنانه در گچساران

رئیس شورای هیات مذهبی گچساران ابراز کرد: پس از فرمایشات مقام معظم رهبری  در خصوص مواسات و کمک به نیازمندان جوانان هیئتی و مسجدی شهرستان گچساران پای کار آمدند و موفق شدند تا اینجای کار بسته‌های معیشتی و بهداشتی را تهیه  و در بین افراد نیازمند و اقشار آسیب دیده از کرونا توزیع کنند.

 

کاظم‌پوربا اشاره به محلات کم برخوردار و وضعیت معیشتی  این محلات خاطرنشان کرد:  با ایجاد کارگاه‌های تولیدی  کوچک خانگی در محلات کم برخوردار شهر دوگنبدان بتوان مشکلات معیشتی و اقتصادی  این قشر از جامعه را مرتفع کرد  که در این زمینه در نظر داریم با مشارکت جمعی از خیرین شهرستان و هیئت‌های مذهبی محلات و مساجد کارهای خوبی در این زمینه صورت بگیرد.

آغاز رزمایش کمک مؤمنانه در فیروزکوه با توزیع یک‌هزار بسته معیشتی

فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان فیروزکوه از آغاز رزمایش کمک مؤمنانه در فیروزکوه با توزیع یک‌هزار بسته معیشتی همچنین تعدادی بسته‌های بهداشتی خبر داد.

 

سرهنگ غلام درویش افزود: در این رزمایش همدلی و کمک‌های مؤمنانه همه اقشار مختلف بسیج، مردم مؤمنِ انقلابی و همیشه در صحنه شهرستان، خیران، ورزشکاران، حقوقدانان، عشایر و  دیگر اقشار کمک کردند که بتوانیم  این رزمایش را در شهرستان فیروزکوه به بهترین وجه اجرایی کنیم.

فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان فیروزکوه عنوان کرد: امروز هم در حدود هزار بسته غذایی همچنین بسته‌های بهداشتی در سطح شهرستان تهیه شده که به فضل الهی بتوانیم به دست افراد نیازمند و اقشاری که بر اثر ویروس منحوس کرونا دچار مشکل شدند برسانیم.

راه‌اندازی صندوق در دانشگاه یاسوج برای مشارکت در رزمایش کمک مومنانه

رئیس دانشگاه یاسوج با بیان این که صندوقی در این دانشگاه به منظور مشارکت در رزمایش کمک مومنانه راه‌اندازی شده است، افزود: دانشگاه یاسوج و مجموعه مدیریتی و شخصا هرگونه همکاری که در این خصوص لازم باشد انجام خواهیم داد.

از پخت نان برای نیازمندان تا تامین اینترنت دانش‌آموزان در رزمایش مومنانه

در دیار آفتاب و شهر شازند صاحب یک نانوایی لبیک‌گویی به ندای رهبر عزیز را با پخت نان رایگان برای نیازمندان رقم زد و در راستای طرح رزمایش کمک مومنانه و با کمک خیرین اقدام به توزیع نان رایگان به نیازمندان کرد.

شاطر علی می‌گوید: تنها کاری که از دستم بر می‌آید برای شرکت در طرح رزمایش مومنانه همین کار است که امیدوارم خداوند قبول فرمایید.

وی می‌افزاید: در ماه رمضان باید با الگوگیری از مولایمان علی (ع) باید دست نیازمندان را بگیریم و به کمک نیازمندان بشتابیم.

 

در شهر ساوه نیز یک معلم خیراندیش با تقبل تامین اینترنت ۲۰۰ دانش آموز  به جمع مشارکت کنندگان در طرح رزمایش مومنانه پیوست.

معلم ساوجی با بخشش حقوق خود اینترنت ۲۰۰ دانش آموز را برای آموزش مجازی تامین کرد.

 

این خیر فرهنگی در اقدامی دیگر با کمک هیات طفلان مسلم ساوه در زمینه تولید ماسک برای دانش آموزان نیز فعالیت می‌کند و در فراخوانی از سایر فرهنگیان دعوت کرده تا در این طرح مشارکت کنند.

توزیع 2 هزار بسته معیشتی ضیافت همدلی در بابل

در راستای رزمایش "ضیافت همدلی" از محل اجرای نیات موقوفات شهرستان بابل ۲ هزار بسته معیشتی تهیه و از آستان مقدس امامزاده قاسم (ع) بین نیازمندان بابلی توزیع شده است.

 

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در آیین توزیع بسته‌های معیشتی رزمایش ضیافت همدلی که با حضور امام جمعه بابل در آستان مقدس امامزاده قاسم(ع) برگزار شد، اظهار کرد: اوقاف مازندران در نظر دارد در ایام ماه مبارک رمضان 12 هزار بسته معیشتی را بین مددجویان استان توزیع کند.

وی عنوان کرد: با توجه به بسته بودن درب مساجد و آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه باید از ظرفیت اجتماعی بقاع متبرکه برای محرومیت‌زدایی بهره‌گیری کرد که این امر از طریق مراکز افق امامزادگان و رزمایش ضیافت همدلی در حال اجراست.

آغاز توزیع بسته‌های ارزاق بین نیازمندان محله‌های مرکزی تهران

معاون شهردار منطقه ۱۱ تهران اعلام کرد: توزیع بسته‌های ارزاق برای خانواده‌های نیازمند با همکاری خیرین در محله‌های مرکزی شهر تهران آغاز شد.

 

محمد جواد رشیدی در آستانه آغاز ماه مبارک رمضان و با هدف کمک به نیازمندان محله های مرکزی تهران بسته کمک معیشتی ارزاق شامل حبوبات، مواد پروتئینی، مواد بهداشتی و سایر لوازم توسط گروه های مردمی، خیرین فعال سراهای محلات و سازمان های مردم نهاد با مشارکت بسیج شهرداری منطقه۱۱و معاونت اجتماعی فرهنگی تهیه شد.

به گفته رشیدی بسته های ارزاق بر اساس لیست نیازمندان که توسط مردم و شهرداری منطقه۱۱ شناسایی شده اند توزیع خواهد شد.

توزیع ۳۷۵ بسته غذایی بین نیازمندان شهرستان تفت

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تفت از توزیع ۳۷۵ بسته غذایی بین نیازمندان شهرستان تفت بر اساس رزمایش مواسات، همدلی و کمک‌های مؤمنانه قبل از ماه مبارک رمضان خبر داد.

سرهنگ دوم پاسدار سید مصطفی آقایی با اشاره به همراهی خوب ائمه جماعات، مساجد و مؤسسات خیریه شهرستان تفت، گفت: ۲۴ مرکز در شهر تفت و بیش از ۲۴ مرکز در روستاهای شهرستان کار جمع‌آوری کمک‌های مردمی و توزیع اقلام را انجام می‌دهند.

وی از برگزاری مانور رزمایش مواسات، همدلی و کمک‌های مؤمنانه در شهرستان تفت خبر داد و گفت: سه‌شنبه نهم اردیبهشت‌ماه این مانور در مصلا بزرگ قدس شهر تفت انجام می‌شود و طی آن هزار و صد بسته بین نیازمندان شهر تفت توزیع می‌شود.

 

سرهنگ آقایی به توزیع ۱۳۰ بسته غذایی به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال در روستای اسلامیه شهرستان تفت اشاره کرد و گفت:  به همت هیئت‌امنای مسجد قدمگاه علی ابن موسی‌الرضا (علیه‌السلام) و بسیجیان پایگاه حر روستای اسلامیه بسته‌های معیشتی شامل برنج، رب گوجه، روغن و مرغ تهیه و هم‌زمان با آغاز ماه مبارک رمضان بین اقشار نیازمند توزیع شد.

ارتشی‌ها؛ پای کار روستائیان

به همت قرارگاه عملیاتی لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار و تیپ ۱۵۸ شهید کشاورزیان نیروی زمینی ارتش، رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه در روستای سطوه شهرستان شاهرود برگزار شد.

رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه به همت لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار و تیپ ۱۵۸ شهید کشاورزیان در روستای سطوه در ۱۷۰ کیلومتری شاهرود از توابع دهستان طرود برگزار شد.

در این رزمایش میدانی، ایستگاه سلامت در این روستا برپا شد و ویزیت و نسخه داروی رایگان در اختیار ویزیت‌شوندگان قرار گرفت.

 

همچنین ضدعفونی معابر، خانه‌ها و اماکن عمومی روستا انجام شد و فرماندهان قرارگاه عملیاتی لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار و تیپ ۱۵۸ شهید کشاورزیان با خانواده‌های شهدای روستا دیدار و از آنان تجلیل کردند.

 

کمک‌های نقدی و غیرنقدی در قالب ۲۸۰ بسته معیشتی شامل مرغ، عدس، برنج، لوبیا، قند و ماسک با حضور فرماندهان به خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا و نیازمندان اهدا شد.

توزیع ۱۰۰۰ بسته غذایی بین نیازمندان نهاوند

عصر امروز در پی رهنمودهای مقام معظم رهبری اولین مرحله رزمایش مواسات مومنانه در شهرستان نهاوند با توزیع ۱۰۰۰ بسته غذایی از محل سپاه نهاوند آغاز شد.

 در مراسم آغاز این رزمایش که امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولین محلی حضور داشتند فرمانده سپاه نهاوند گفت: رزمایش مومنانه در این شهرستان با شروع ماه مبارک رمضان آغاز شده و در اولین مرحله آن بسته‌های غذایی برای یک‌هزار خانوار تهیه و آماده توزیع شد.

علی مختاری گفت: امروز توسط گروه‌های تعیین شده این اقلام بین خانوارهای نیازمند توزیع می‌شود.

 

وی با بیان اینکه رزمایش کمک مومنانه طی دو مرحله در ماه مبارک رمضان انجام می‌شود افزود: این بسته‌ها شامل یک کیسه برنج، روغن، گوشت، مرغ، رب گوجه، قند، ماکارونی و ماسک به ارزش ریالی ۳۰۰ هزار تومان و جمعا ۳۰۰ میلیون تومان است.

فرمانده سپاه ناحیه همدان افزود: به منظور هر چه بهتر برگزار شدن این رزمایش ۳ هزار و ۵۰۰ خانوار در سطح شهرستان با همکاری کمیته امداد، بهزیستی، دهیاری،ها و پایگاه‌های مقاومت در سطح روستا شناسایی شده است.

وی گفت: در طول ماه مبارک رمضان طی دو مرحله بسته‌های غذایی بین آنان توزیع می‌شود.

توزیع بیش از ۴۵ میلیارد ریال کمک‌های مومنانه سپاه در کردستان

فرمانده سپاه کردستان از توزیع ۱۵ هزار و ۱۷۰ بسته معیشتی به ارزش ۴۵ میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال در قالب مرحله اول رزمایش بزرگ کمک مومنانه در استان خبر داد.

 

سردار سیدصادق حسینی ادامه داد: با کمک پایگاه‌های مقاومت رزمایش سراسری کمک مومنانه در ۲۳ فروردین ماه امسال آغاز شد و ۲۵ هزار و ۸۰۵ خانوار شناسایی شدند که پس از بررسی‌های دقیق و هماهنگی با کمیته امداد و بهزیستی ۱۸ هزار و ۸۲۰ خانوار تایید شد.

توزیع 17 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان گلستان

دبیر قرارگاه خدمت‌رسانی ستاد اجرایی فرمان امام گلستان گفت: در راستای اجرای طرح «رزمایش مومنانه» برای تحقق منویات مقام معظم رهبری 17 هزار بسته معیشتی در ماه

 خیرین و افرادی که هر ساله نذوراتی در قالب سفره افطار داشتند، امسال این نذورات را به صورت بسته‌های معیشتی تهیه کرده و در محلات خود بین نیازمندان توزیع کنند

مبارک رمضان بین نیازمندان گلستانی توزیع می‌شود.

علی رسولی با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی بیشتر مردم در زمان شیوع ویروس کرونا ادامه داد: تلاش داریم تا این کمک‌ها به افراد نیازمندی که تحت پوشش هیچ ارگان و نهاد حمایتی قرار ندارند توزیع شود تا بخشی از مشکلات معیشتی آنها در ماه مبارک رمضان مرتفع شود.

وی با بیان اینکه  در ماه مبارک رمضان امسال با توجه به شیوع کرونا امکان ادای نذورات مردم در قالب سفره افطار امکان‌پذیر نیست، خاطرنشان کرد: از خیرین و افرادی که هر ساله نذوراتی در قالب سفره افطار داشتند تقاضا داریم این نذورات را به صورت بسته‌های معیشتی تهیه کرده و در محلات خود بین نیازمندان توزیع کنند.

سردار غلامرضا سلیمانی، رییس سازمان بسیج مستضعفین در آغاز اجرای این طرح، درباره آن گفته بود: نحوه گردآوری و توزیع کمک‌های مردمی در رزمایش سراسری «کمک مومنانه» به این صورت است که کمک‌هایی که به صورت کالا خواهد بود در همان محل به افراد نیازمند اعطا می‌شود و کمک‌های نقدی نیز به دست نیازمندان همان منطقه خواهد رسید و کمک‌ها در منطقه‌ای دیگر هزینه نخواهد شد.

گزارش: کبری خوانساری

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول