اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

کمک مؤمنانه| از کسر حقوق داوطلبانه تا دعوت از منتظران منجی

هشتمین روز از اجرای فاز نخست کمک مومنانه در حالی به انتها می‌رسد که تعداد دست‌های مهربان هر روز بیشتر از قبل در سراسر کشور آماده‌اند تا غبار گرد و خاکی که کرونا به راه انداخت را از چهره مردم بزدایند.

کمک مؤمنانه| از کسر حقوق داوطلبانه تا دعوت از منتظران منجی

خبرگزاری فارس؛ سردبیری استانها|حنای مهمان ناخوانده‌ای به نام کرونا، که هنوز نمی‌دانیم دقیقا از کجا آمد و در بدو ورود به کشور یکه‌تاز در صدر خبرهای بد قرار گرفت، این روزها می‌رود تا در طوفان همدلی و مهربانی که ایرانی‌ها به راه انداخته‌اند، رنگ ببازد. 

کووید 19 با همه بیگانگی و ناشناس بودنش، خیلی زود با همه گرم گرفت و پیش از آنکه طینت این غریبه را بشناسیم، دست به دست جابجا شد و دود گرد و خاکی که به راه انداخت خیلی زود به چشممان رفت .

در این میان، همه شرارت‌ها و خباثت‌های ویروس غریبه یک طرف، جلوه‌هایی که از ایثار، همدلی، همبستگی و از خودگذشتگی در ایران خلق می‌شود یک طرف دیگر؛ به نحویی که می‌رود تا دوباره همین روزها حماسه‌ای شکوهمند را رقم بزند.

در تمام برهه‌های حساس در کشور به چشم دیده‌ایم که بخشش، جیب بزرگ نمی‌خواهد، دل بزرگ می‌خواهد و دستی مهربان تا غبار تمام گرد و خاکی که کرونا به راه انداخت را از چهره‌ها بزداید. 

در پی فرمایشات مقام معظم رهبری در نیمه‌شعبان مبنی بر راه‌اندازی رزمایش گسترده در کشور در راستای کمک مومنانه به نیازمندان و حمایت از خانواده‌هایی که اقتصاد آنان تحت تاثیر شیوع کرونا ویروس قرار گرفت، رزمایشی با عنوان «کمک مومنانه» جان گرفت تا دوباره مردم پای کار گره گشایی از هموطن بایستند.

فاز نخست سراسری «کمک مومنانه» از روز شنبه (۲۳ فروردین) با رمز یا صاحب‌الزمان (عج) کلید خورد و مرحله اول این رزمایش تا پایان ماه مبارک رمضان خواهد بود و پس از آن، مراحل بعدی ادامه خواهد شد.

براساس گزارشات خبرنگاران خبرگزاری فارس در سراسر کشور، در هشتمین روز برگزاری فاز نخست این طرح شاهد جلوه‌های زیبایی از خودگذشتگی و مهربانی مردم هستیم و علاوه بر بسیج و مردم، نهادهای دیگری از جمله کمیته امداد، سپاه پاسداران، بهزیستی، استانداری، دانشجویان، دانش‌آموزان نیز برای کمک مومنانه به میدان آمده‌اند.

عزم مردمان دیار علویان برای «کمک مومنانه»

مردم دیار علویان این روزها عزم خود را برای کمک مومنانه جزم کردند تا پشتیبان ایثار کادر درمانی و خانواده‌های باشند که در این دوره آسیب دیدند اما آبرومند هستند.

 

 

پیش‌بینی توزیع 30 هزار بسته سبد کالا در ساری

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان ساری از پیش‌بینی تهیه و توزیع 30 هزار بسته سبد کالا در رزمایش کمک مومنانه در این شهرستان خبر داد و گفت: پس از فرمایشات رهبری پایگاه‌های مقاومت، پاسداران و هیات‌های مذهبی وارد میدان شدند.

در ساری از زمان شروع فاز نخست رزمایش کمک مومنانه تا ۲۷ فروردین ماه جاری ۴ هزار و ۶۱۱ سبد کالا تهیه شده است و در اختیار نیازمندان قرار گرفت همچنین پیش‌بینی شده ۳۰ هزار بسته سبد کالا هر کدام به ارزش بیش از ۳۰۰ هزار تومان در قالب این رزمایش تهیه و توزیع شود

ابراهیم یعقوبی با اعلام اینکه رزمایش کمک مومنانه محله محور است، خاطرنشان کرد: ستاد شهرستانی برای برگزاری هرچه بهتر این رزمایش با حضور مسؤولان و خیران تشکیل شد.

وی از پیش‌بینی تهیه و توزیع ۳۰ هزار بسته سبد کالا هر کدام به ارزش بیش از ۳۰۰ هزار تومان در رزمایش کمک مومنانه در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: با راه‌اندازی شبکه مردمی تاکنون کمک‌های مردمی بسیار خوب و عالی بوده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان ساری ادامه داد: از زمان شروع این رزمایش ۲۱ فروردین تا ۲۷ فروردین ۴ هزار و ۶۱۱ سبد کالا تهیه شده است و در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

 

آغاز تلاشی همه‌جانبه برای کمک به نیازمندان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، پس از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در باب لزوم کمک به نیازمندان و محرومان در آستانه ماه مبارک رمضان، مقدمات برگزاری رزمایش «مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه» در استان سمنان نیز فراهم آمده است.

این روزها تلاشی همه‌جانبه در نیروهای مردمی استان سمنان برای کمک به نیازمندان این استان در آستانه ماه مبارک رمضان آغاز شده است.

 

در نخستین گام، سردار حمید دامغانی، فرمانده سپاه قائم (عج) استان سمنان به عنوان فرمانده قرارگاه رزمایش «مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه» در استان سمنان معرفی شد.

ایجاد قرارگاه «کمک مؤمنانه» در جهاد کشاورزی سمنان

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به ایجاد قرارگاه «همدلی و کمک مؤمنانه» در این سازمان،  اظهار کرد: این قرارگاه با هدف کمک به افراد نیازمندی که در شرایط بحران کرونا دچار مشکل شدند، راه‌اندازی می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله قربانیان با اشاره به الزامات ساختاری فعالیت تأثیرگذارتر قرارگاه «همدلی و کمک مؤمنانه» تأکید کرد: برای این مهم باید کمیته‌های «شناسایی افراد»، «جذب و هدایت کمک‌ها»، «پشتیبانی» و کمیته «تبلیغات و رسانه» تشکیل شود.

اجرای رزمایش مواسات و همدلی در 400 محله البرز

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان البرز نیز از اجرای رزمایش «مساوات و همدلی» در  ۳۰ منطقه و ۴۰۰ محلّه استان البرز خبر داد  و گفت: طبق اعلام مرکز نیکوکاری شهدای

 در استان البرز طبق اعلام مرکز نیکوکاری شهدای تبلیغات اسلامی برای اجرای رزمایش «مساوات و همدلی» استان به ۳۰ منطقه و ۴۰۰ محلّه تقسیم‌ شده است

تبلیغات اسلامی در رزمایش «مساوات و همدلی» استان البرز به ۳۰ منطقه و ۴۰۰ محلّه تقسیم‌شده است.

محمد محمدی افزود: آحاد مردم نوع‌دوست و نیکوکاران مرتبط با مساجد، هیئت‌های مذهبی، مؤسسات قرآنی و گروه‌های جهادی می‌توانند با مراجعه به ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان مربوطه پس از انعقاد تفاهم‌نامه و تعیین سهم مشارکت نقدی مرکز، فعالیت خیر و احسان در این رزمایش معنوی و انسانی را آغاز کنند.

تهیه 20 هزار بسته معیشتی توسط بنیاد مستضعفان به کرمان

معاون بنیاد مستضعفان نیز در حاشیه سفر به کرمان گفت: در راستای رزمایش مواسات و کمک مومنانه، ۲۰ هزار بسته معیشتی در اختیار استان کرمان قرار خواهد گرفت که کمیته امداد با هماهنگی استانداری و سایر دستگاه‌های ذیربط اقدام به توزیع کنند.

 ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات از طریق بانک سینا و صندوق امداد در اختیار خانواده‌هایی که معیشتشان به علت تبعات کرونا مورد آسیب قرار گرفته،  قرار می‌گیرد؛ همچنین در راستای رزمایش مواسات و کمک مومنانه، ۲۰ هزار بسته معیشتی در اختیار استان کرمان قرار خواهد گرفت 

 محسن منصوری افزود: بنیاد مستضعفان تاکنون در زمینه تبعات کرونا، کمک‌های بسیار خوبی هم به دستگاه‌های متولی مانند کمیته امداد و بهزیستی و هم به اقشار مختلف مردم مانند دستفروشان، کولبران، ملوانان، حاشیه نشین‌ها، خانواده زندانیان، کودکان کار و ... انجام داده و تمام ظرفیت بنیاد در این راستا به خدمت گرفته شده است.

وی ادامه داد: مقرر شد در مورد خانواده‌هایی که معیشتشان به علت تبعات کرونا مورد آسیب قرار گرفته، ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات از طریق بانک سینا و صندوق امداد در اختیار این خانواده‌ها قرار گیرد؛ همچنین در راستای رزمایش مواسات و کمک مومنانه، ۲۰ هزار بسته معیشتی در اختیار استان کرمان قرار خواهد گرفت که کمیته امداد با هماهنگی استانداری و سایر دستگاه‌های ذیربط اقدام به توزیع کنند.

 

منصوری خاطرنشان کرد: ۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض معیشتی نیز در اختیار دستگاه‌های استان قرار می‌گیرد تا با تاکید بر شهرستان‌های محروم جنوب استان کرمان توزیع شود.

توزیع ۳۱۳ بسته غدایی بین نیازمندان لرستان

مسئول قرارگاه مردمی امام خامنه ای(مدظله العالی) با اشاره به اجرای رزمایش کمک مومنانه گفت: در بحث توزیع بسته‌های غذایی و بهداشتی در قالب طرح مومنانه ورود پیدا کردیم و در این راستا ۳۱۳ بسته غذایی شامل مرغ، برنج، ماکارانی، روغن، رب و ... و ۳۱۳بسته بهداشتی شامل اسکاج، دستمال کاغذی، ژل دست و تمیز کننده سطوح دستمال کاغذی توزیع شده است.

محمد کریم خورشیدوند خاطر نشان کرد: در بحث کمک مومنانه پیگیر طرح "اطعام مهدوی" هستیم با همکاری کمیته امداد و خیرین برای نیازمندان از اول ماه مبارک رمضان تا پایان ماه مبارک هر شب افطار ۲۰۰۰ غذای گرم با رعایت پروتکل بهداشتی و نظارت مرکز بهداشت تهیه و توزیع کنیم.

 

اعلام شماره حساب رزمایش مواسات در گیلان برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی

سخنگوی رزمایش مردمی مواسات  نقش مساجد در شناسایی خانوارهای نیازمند را بسیار مهم برشمرد و گفت: مردم می‌توانند کمک‌های نقدی و مؤمنانه خود را به شماره‌حسابی که اعلام کرده‌ایم، واریز کنند.

ولی عادلی با بیان اینکه هدف از رزمایش مواسات کمک به خانواده‌های آسیب‌دیده بر اثر کرونا است، اظهار کرد: این رزمایش با دستور مقام معظم رهبری در کل کشور آغاز شده و به همین منظور یک قرارگاه در استان تشکیل‌شده که ریاست آن بر عهده نماینده ولی‌فقیه در استان و دبیری آن بر عهده سپاه قدس گیلان است.

 

سخنگوی رزمایش مردمی مواسات همچنین به حفظ حرمت خانواده‌های نیازمند تأکید کرد و افزود: بسیاری از مشاغل و کارگران روزمزد در دوران کرونا کسب‌وکار آنان تعطیل‌شده است و بر اساس تصمیمات اتخاذ شده مقرر شد کمک‌های مالی به‌صورت کارت‌های اعتباری و هدیه در اختیار خانوارهای نیازمند قرار گیرد.

شرکت فرهنگیان گیلانی در رزمایش مواسات، با کسر حقوق داوطلبانه

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش استان گیلان با بیان اینکه فرهنگیان، دانش آموزان و اولیای آن‌ها در این کمک مؤمنانه فعالیت چشمگیری دارند، گفت: کسر حقوق داوطلبانه فرهنگیان در ماه اردیبهشت، یکی دیگر از ایثارگری‌های جهادگران گیلانی عرصه آموزش است.

 

جمیل عباسی غریب با اشاره به شیوه‌نامه رزمایش «مواسات»، همدلی و کمک مؤمنانه ادامه داد: در این رزمایش، شهرستان‌ها و ادارات نواحی مختلف، ضمن احصا دانش آموزان کم برخوردار به‌ویژه خانواده‌های دانش‌آموزانی که به‌واسطه شیوع کرونا، دچار آسیب بیشتری شدند، ان خانواده‌ها تا نیمه رمضان  موردحمایت مادی و معنوی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه فرهنگیان، دانش آموزان و اولیای آن‌ها در این کمک مؤمنانه فعالیت چشمگیری دارند، افزود: کسر حقوق داوطلبانه فرهنگیان در ماه اردیبهشت، یکی دیگر از ایثارگری‌های جهادگران گیلانی عرصه آموزش است.

توزیع 9 هزار بسته حمایتی بین آسیب دیدگان کرونا در گیلان

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز از توزیع 9 هزار بسته حمایتی بین آسیب دیدگان کرونا در گیلان خبر داد و گفت: هم‌اکنون اکثر سازمان‌ها و مؤسسات خیریه در استان گیلان زیر نظر قرارگاه این رزمایش در حال فعالیت هستند.

سردار محمد عبدالله پور بر ضرورت ترویج مفاهیم دینی با راه‌اندازی ایستگاه‌های سیار تأکید کرد.

 

کمک یک میلیارد و 500 میلیون ریالی قزوینی‌ها به قرارگاه مواسات

دبیر قرارگاه مواسات و همدلی مؤمنانه در قزوین با اشاره به اینکه این قرارگاه در راستای رفع محرومیت و کمک به نیازمندان و آسیب‌دیدگان شرایط کرونا تشکیل شده است، گفت: 

در قزوین، براساس تدابیر اندیشیده شده، بستهٔ ارزاق به‌صورت مخفیانه و محترمانه به نیازمندان اهدا می‌شود و یا حساب‌های دفتری آنان پاک می‌شود تا از قرض و تنگنا نجات یابند

 با آغاز به‌کار این قرارگاه، شماره حسابی تحت اشراف نمایندهٔ محترم ولی‌‌فقیه در استان جهت دریافت کمک‌های مردمی اعلام شده و ساز و کاری با محوریت مساجد برای این موضوع طراحی شده است.

حجت‌الاسلام حسن دهقان‌نژاد افزود: در مدت کوتاهی که این قرارگاه تشکیل شده است، حدود 1 میلیارد و 500 میلیون ریال کمک‌های مردمی توسط ستاد نماز جمعهٔ استان جمع‌آوری شده و نیز بسته‌های ارزاقی توسط خیرین تهیه شده است که در روزهای آتی میان نیازمندان توزیع خواهد شد.

وی در رابطه با بحث چگونگی رصد و شناسایی نیازمندان بیان کرد: یکی از کمیته‌هایی که در قرارگاه مواسات و همدلی مؤمنانه در محل ستاد نماز جمعهٔ قزوین تشکیل شده است، کمیتهٔ رصد، شناسایی و تحلیل وضعیت نیازمندان با توجه به ظرفیت بسیج و مساجد است؛ در این میان افراد نیازمندی وجود دارند که بستهٔ ارزاق به‌صورت مخفیانه و محترمانه به آن‌ها اهدا می‌شود و یا حساب‌های دفتری آنان پاک می‌شود تا از قرض و تنگنا نجات یابند.

 

برخی افراد پیش از شیوع ویروس کرونا، وضعیت مناسبی داشتند اما اکنون با توجه به وضعیت فعلی جامعه به‌صورت موقت شغل خود را از دست داده و در تنگنا قرار گرفته‌اند؛ در صورت تمایل به این‌گونه اشخاص وام قرض‌الحسنه با بازپرداخت بلندمدت اعطا می‌شود که عزت نفس آن‌ها نیز حفظ شود

دهقان‌نژاد ادامه داد: دستهٔ دیگری از افراد وجود دارند که پیش از شیوع ویروس کرونا، دارای وضعیت مناسبی بوده‌اند اما اکنون با توجه به وضعیت فعلی جامعه به‌صورت موقت شغل خود را از دست داده و در تنگنا قرار گرفته‌اند؛ در چنین شرایطی با تحلیل وضعیت این‌گونه افراد توسط کارگروه تحلیل وضعیت و با حفظ کرامت انسانی آن‌ها، در صورت تمایل به این‌گونه اشخاص وام قرض‌الحسنه با بازپرداخت بلندمدت اعطا می‌شود که عزت نفس آن‌ها نیز حفظ شود.

وی تأکید کرد: در مرحلهٔ عملیاتی، کمیتهٔ توزیع بر اساس سازماندهی که کمیتهٔ رصد و شناسایی انجام داده است، در محله‌های مختلف این اقدام عملیاتی را انجام خواهند داد.

کمک مومنانه به دانش‌آموزان نیازمند ملایر

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش ملایر از راه‌اندازی پویش کمک مومنانه به خانواده‌های نیازمند در آموزش و پرورش شهرستان با محوریت کانون‌های فرهنگی و تربیتی و دارالقرآن خبر داد.

مسلم بیات با اشاره به ابلاغیه مقام معظم رهبری در راستای اجرای طرح کمک مومنانه در

در ملایر، پویش کمک مومنانه به خانواده‌های نیازمند در آموزش و پرورش با محوریت کانون‌های فرهنگی و تربیتی و دارالقرآن راه‌اندازی شد، تا با شناسایی دانش‌آموزان بی‌بضاعت به خانواده آنان کمک شود

حمایت از اقشار نیازمند اظهار کرد: در این راستا پویش کمک مومنانه به خانواده‌های نیازمند در آموزش و پرورش با محوریت کانون‌های فرهنگی و تربیتی و دارالقرآن راه‌اندازی شده است.

وی افزود: فرهنگیان و مردم ملایر ثابت کرده‌اند از کمک‌رسانی به خانواده‌های نیازمند دریغ نکرده و پویش کمک‌های مومنانه با هدف شناسایی خانواده‌های نیازمند، دانش‌آموزان بی‌بضاعت و کمک نقدی و غیر نقدی به آن‌ها در آستانه فرارسیدن ماه رمضان خواهد بود.

توزیع3250بسته‌معیشتی بسیج‌کارکنان گلستان در طرح کمک‌مومنانه

مسئول سازمان بسیج کارمندان سپاه نینوا استان گلستان گفت: با فرمان امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در خصوص کمک مومنانه تاکنون ۳ هزار و ۲۵۰ بسته کمک معیشتی بین خانوارهای کم‌برخوردار توزیع شده است.

سرهنگ پاسدار سید حسین میرعرب رضی تصریح کرد: با تشکیل ۳۲۲ گروه جهادی و با حضور بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ جهادگر به ضدعفونی و گندزدایی معابر و اماکن پرتردد دولتی پرداختیم و با ایجاد ۱۶۷ کارگاه تولید ماسک، ۶۶ هزار ماسک تولید کرده‌ایم.

توزیع بیش از ۴ هزار بسته معیشتی بین خانوارهای نیازمند عسلویه

فرمانده سپاه شهرستان عسلویه از توزیع بیش از چهار هزار بسته معیشتی بین خانوارهای نیازمند این شهرستان خبر داد و ادامه داد: بسیج، دفتر امام جمعه، کمیته امداد و موسسات خیریه در قالب رزمایش کمک مومنانه این رزمایش را آغاز کرده‌اند.

 

سرهنگ مهدی حسن زاده یادآور شد: یک هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی در بین خانوارها نیازمند، کسبه و کارگران آسیب دیده از کرونا شهرستان عسلویه توزیع شده و تا پایان این طرح نیز بیش از ۲ هزار ۵۰۰ بسته دیگر نیز توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: زمان توزیع بسته های معیشتی همزمان با میلاد مبارک امام حسن مجتبی(ع) در ماه رمضان است.

کارمندان کمیته امداد کردستان دست به جیب شدند

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان گفت:  در راستای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مومنانه بلافاصله در کمیته‌ امداد ستادی تحت عنوان «رزمایش بخشش ملی ایران» فعال شده که در اولین قدم آن، تمام پرسنل کمیته امداد از جیب خودشان 110 هزار تومان برای شروع این رزمایش گذاشتند.

 

محمد رسول  شیخی‌زاده با بیان اینکه اولین طرح این رزمایش طرح «هم‌سفره» است، گفت: طبق شناسایی که توسط مرکز بهداشت صورت گرفته بالغ بر 2 هزار کودک زیر 6 سال در کردستان دارای سوءتغذیه هستند بنابراین در قدم اول طرح «هم‌سفره» را پیش‌بینی کردیم که در این طرح بتوانیم این دو هزار خانوار را با اولویت اول حمایت کنیم.

دعوت از منتظران برای خدمت مومنانه به مستضعفان

قائم مقام تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به تشکیل قرارگاه مردمی «گامی به سوی جامعه مهدوی» در لبیک به رزمایش مواسات و همدلی مدنظر رهبری، گفت: این قرارگاه با رویکرد مرجعیت مهدوی مسجد مقدس جمکران، زمینه معرفت‌افزایی و انس آحاد مردم با امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) را ایجاد می‌کند.

 مسجد مقدس جمکران برای گسترش مواسات، همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان جامعه، اقدام به تشکیل قرارگاه مردمی «گامی به سوی جامعه مهدوی» کرد

محمدکاظم پورامینی با اشاره به لبیک مسجد مقدس جمکران به فرمایش مقام معظم رهبری درباره اجرای رزمایش «مواسات و همدلی»، اظهار کرد: مسجد مقدس جمکران برای گسترش مواسات، همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان جامعه، اقدام به تشکیل قرارگاه مردمی «گامی به سوی جامعه مهدوی» کرده است.

قائم مقام تولیت مسجد مقدس جمکران درباره اهداف تشکیل قرارگاه «گامی به سوی جامعه مهدوی» در مسجد مقدس جمکران به عنوان میعاد منتظران، گفت: هدف از تشکیل این قرارگاه مردمی نشان دادن جلوه‌هایی از جامعه مهدوی است و اساس و پایه آن را خادمان و دلدادگان به حضرت ولی‌عصر (عج) از اقصی نقاط کشور اسلامی و حتی خارج از کشور تشکیل می‌دهند.

به گفته رییس سازمان بسیج مستضعفین، این رزمایش پیوست‌های متنوعی دارد و در این طرح از ظرفیت خیرین و ائمه جمعه و جماعت استفاده خواهد شد، همچنین از همکاری سایر دستگاه‌ها استفاده می‌شود.

سردار غلامرضا سلیمانی در آغاز اجرای این طرح، درباره آن گفته بود: نحوه گردآوری و توزیع کمک‌های مردمی در رزمایش سراسری «کمک مومنانه» به این صورت است که کمک‌هایی که به صورت کالا خواهد بود در همان محل به افراد نیازمند اعطا می‌شود و کمک‌های نقدی نیز به دست نیازمندان همان منطقه خواهد رسید و کمک‌ها در منطقه‌ای دیگر هزینه نخواهد شد.

گزارش: کبری خوانساری

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول