اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

100 هزار تبعه خارجی در ورامین غربالگری کرونا می‌شوند

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان ورامین گفت: شناسایی و غربالگری اتباع خارجی فقط به منظور رعایت مسائل بهداشتی است و هیچ ارتباطی به طرد آنان از کشور ندارد.

100 هزار تبعه خارجی در ورامین غربالگری کرونا می‌شوند

به گزارش خبرنگار فارس از ورامین، سید اصغر تقوی معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان ورامین عصر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص غربالگری اتباع خارجی اظهار داشت: با شناسایی کلیه اتباع بیگانه و افغانستانی مجاز و غیرمجاز ساکن در این شهرستان که در حدود یک‌صدهزار نفر تخمین زده می‌شود طرح غربالگری ویروس کرونا روی این افراد انجام می‌شود.

وی ادامه داد: شیوع ویروس کرونا و ابتلاء افراد به این بیماری جنسیت، سن و ملیت نمی‌شناسد و برای مقابله با آن باید تمامی افراد مسائل بهداشتی را رعایت کنند.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان ورامین با بیان اینکه به منظور بررسی وضعیت سلامتی همه باید در طرح غربالگری ویروس منحوس کرونا شرکت کنند، افزود: اتباع بیگانه مجاز که دارای کد خانوار بوده و در سامانه یکپارچه بهداشت(سیب) نام آن‌ها ثبت شده توسط کارشناسان شبکه بهداشت شناسایی و تماس گرفته شده است ولی اتباع غیرمجازی که از داشتن هرگونه اوراق هویتی بی‌بهره بوده و جمعیت شناور محسوب می‌شوند وضعیت مشخصی در خصوص غربالگری ویروس کرونا ندارند.

تقوی تصریح کرد: این افراد با تصور این که با شرکت در طرح غربالگری بیماری کرونا ممکن است شناسایی شده و طرد شوند در این طرح شرکت نکرده و شاید در صورت ابتلاء نیز به مراکز درمانی مراجعه نکرده باشند و دیگر افراد را نیز مبتلا کنند.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی این افراد فقط به منظور رعایت مسائل بهداشتی است و هیچ ارتباطی به طرد آن‌ها از کشور ندارد.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان ورامین بیان داشت: بسیاری از اتباع افغانستانی در حوزه کشاورزی و دامپروری به ویژه در مناطق روستایی مشغول به فعالیت بوده که تلاش می‌شود تا با استفاده از توان جهاد کشاورزی، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستا این افراد شناسایی شده و در طرح غربالگری ویروس کرونا شرکت داده شوند.

تقوی در پایان ابراز داشت: بسیاری از کودکان اتباع افغانستانی در مدارس شهرستان ورامین مشغول به تحصیل هستند که با استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش برای شرکت این افراد در غربالگری کرونا استفاده می‌شود.

انتهای پیام /۶۷۰۳۷/پ/س/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول