اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

در حوزه گردشگری باید برای ری درآمد پایدار ایجاد کرد

کاندیدای اختصاصی شهرری در فهرست ۳۰ نفره لیست وحدت تهران گفت: باید با توجه به موضوع گردشگری مذهبی و تاریخی ری در حوزه اشتغالزایی برای گروه‌های مختلف مثل فعالان در حوزه حمل و نقل، کاسبان و از همه مهم‌تر آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) درآمد پایدار ایجاد کرد.

در حوزه گردشگری باید برای ری درآمد پایدار ایجاد کرد

سید علی یزدی‌خواه نامزد یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پاسخ به این سوأل که در صورت ورود به مجلس استیضاح کدام وزیر را پیگیری می‌کند، اظهار داشت: هر وزیر کم‌کاری که با تذکر شفاهی یا کتبی گرفته در انجام وظایفی که برای او تعیین شده کم کاری کند با استیضاح مواجه خواهد شد و در صورت ورود به مجلس با اعتماد مردم در شرایط فعلی موضوعات اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار است که عملکرد آن باید به طور جدی بررسی شود و می‌تواند در اولویت استیضاح قرار گیرد.

وی اولین طرح مورد ارائه در صورت راه‌یابی به مجلس شورای اسلامی را پیگیری شفافیت آرای نمایندگان دانست و در مورد اولین موضوعی که از دولت برای ری مطرح می‌کند اینگونه پاسخ داد: شهرری با توجه سابقه تاریخی بالا توجه به نیازهای ساکنان آن از اهمیت بالایی برخوردار است که در اولین قدم ما پس از انتخاب در مجلس ساماندهی حق‌آبه را در دستور کار قرار خواهم داد چرا که در پشت سد ماملو آب‌های سطحی جمع می‌شود که باید برای ساماندهی آن‌ها اقدامات اساسی انجام شود.

کاندید مجلس یازدهم در پاسخ به مشکلات زیست محیطی ری از جمله معضل آرادکوه و آلودگی هوا تشریح کرد: باید جانمایی بهتری انجام شود تا از مشکلات موجود آن کاسته شود و اهالی ری به خصوص ساکنان آن حوالی دچار مشکل نشوند. مجتمع دفن زباله آرادکوه در نزدیکی باقرشهر، کهریزک و شور آباد قرار دارد که باید از نظر جغرافیایی زمین قابلیت دفن و بازیافت برای این امر اختصاص یابد.

یزدی‌خواه با بیان اینکه مشکلات مجتمع دفن زباله آرادکوه مردم ری و حتی تهران را دچار ناراحتی کرده است، اضافه کرد: برای حل این معضل قدیمی باید فکر و اقدام اساسی انجام شود. در حوزه آلودگی هوا هم باید نسبت به کاتالیزورها بنزین مصرفی و معاینه فنی خودروها توجه بیشتری شود همچنین باید موضوع کمربند سبز شهرها نیز مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی معتقد است: ری به عنوان چهارمین شهر مذهبی کشور همچنین دارا بودن جاذبه‌های گردشگری تاریخی می‌تواند به یکی از قطب‌های گردشگری تبدیل شود و در حال حاضر گردشگران خارجی بسیاری از کشورهای هند، پاکستان، عراق و کویت به ری می‌آیند و باید به موضوع گردشگری مذهبی و تاریخی در حوزه اشتغالزایی برای گروه‌های مختلف مثل فعالان در حوزه حمل و نقل، کاسبان و از همه مهم‌تر آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) درآمد پایدار ایجاد کرد.

انتهای پیام/۶۷۰۵۲/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول