اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

نیاز ۲۰ میلیاردی پروژه تامین آب شرب شهرقدس/ کمبود ۲۸۲ لیتری آب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب غرب استان تهران گفت: پروژه انتقال آب سطحی به شهرقدس به بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرا نیاز دارد.

نیاز ۲۰ میلیاردی پروژه تامین آب شرب شهرقدس/ کمبود ۲۸۲ لیتری آب

به گزارش خبرگزاری فارس از شهر قدس، مهدی اکبریان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب غرب استان تهران امروز در مراسم کلنگ‌زنی انتقال آب سطحی به شهرقدس اظهار داشت: پروژه انتقال آب سطحی به شهرقدس تقریبا یک سال آغاز شده است و غرب استان ۱۰ شهر با جمعیت ۱.۵ میلیون نفری با ۵۴۴ هزار اشتراک آب و فاضلاب وجود دارد.

وی افزود: تمامی شهرهای غرب استان از طریق چاه‌ و آب‌های زیرزمینی تغذیه می‌شود و تمامی نگرانی ما این است که ۲۶۱ حلقه چاه موجود افزایش نیابد و با این پروژه از این تعداد کاسته شود.

مدیرعامل شرکت آبفا غرب تهران بیان داشت: ظرفیت آبدهی چاه‌ها ۴۳۴۵۸۰ متر مکعب در شبانه روز با طول شبکه ۱۶۱۴ کیلومتر و طول خطوط انتقال ۳۷۸ کیلومتر به همراه ۶۴ آب مخزن در غرب استان است و مخازن ما کم‌تر از ۲۰۰ هزار متر مکعب بوده که حداقل باید ۴۰۰ هزار مترمکعب باشد.

اکبریان گفت: در شهرقدس ۱۲۱ هزار انشعاب وجود دارد و با ۴۶ حلقه چاه به ظرفیت ۱۰۱۳ لیتر بر ثانیه آبدهی می‌شود و وضعیت مخازن شهرقدس وضعیت مناسبی نیست و با این پروژه اقدامی برای شهرقدس انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: ۲۸۲ لیتر کمبود آب در شهرستان قدس وجود دارد و ۱۰۰ لیتر از آب‌های سطحی اختصاص می‌یابد و از مزایای این طرح می‌توان به پایدار بودن تامین آب اشاره کرد و بهبود کیفیت آب نیز تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب غرب استان تهران تصریح کرد: طبق پیش‌بینی‌‌ها به بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و همه مسئولان باید کمک کنند تا فصل تابستان برای استفاده مردم آماده‌سازی شود.

انتهای پیام/ش/پ/ث30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول