اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

افزایش دزدی و دروغ در جامعه فاصله گرفتن از نسل شهداست

مسؤول سابق تفحص شهدا گفت: اگر امروز در جامعه ما دزدی، دروغ و بخوربخورهایی که اتفاق افتاده است به خاطر این است که ما از نسل شهدا فاصله گرفته‌ایم.

افزایش دزدی و دروغ در جامعه فاصله گرفتن از نسل شهداست

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، حاج محمد احمدیان مسؤول سابق تفحص شهدای دفاع مقدس در یادواره شهدا که در مسجد جامع بقیه‌الله روستای باغخواص برگزار شد، اظهار داشت: ما بعد از سال‌ها در تفحص هویت یک شهید جوان را از بیابان‌ها پیدا کردیم که پلاک او به بدنش چسبیده بود، خیلی از ماها امروز هویت و اصالت اصلی‌مان را فراموش کرده‌ایم و ان‌شاءالله نیت کنیم آن هویت و اصالت اصلی به دل جوانان امروز ما برگردد.

وی افزود: روزی یک ژنرال عراقی از من سؤالی پرسید که امروز سؤال خیلی از جوانان ماست، گفت در آن ۸ سال جنگ چه اتفاق مهمی افتاده است که شما امروز در هر نقطه از ایران یک امامزاده یا بارگاهی ساخته‌اید.

احمدیان گفت: امروز اگر ما در هر کجا از این سرزمین علوی یادمان و بارگاهی داریم به برکت خون همین شهداست که شجاعانه و مقتدرانه جنگیدند و از میهن اسلامی خودشان دفاع کردند تا ما بمانیم و همین باعث شده است تا امروز انقلاب ما ۴۰ ساله شود.

مسؤول سابق تفحص شهدای دفاع مقدس با بیان اینکه امام فرمودند مسیری که شهدا در پیش‌گرفته‌اند مسیری است که سیدالشهدا در پیش‌گرفته بودند، تاکید کرد: امروز مردم عراق برای شهید ما حرم و بارگاه ساخته‌اند به دلیل این‌که می‌گویند مزار شهدای شما دارالشفاء است و ما دیگر مریض‌های خود را به دارالشفاء نمی‌بریم و به شهدا متوسل می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه اگر ما ۴ ویژگی شهدا را داشته باشیم جامعه ما عاقبت‌به‌خیر می‌شود، یادآور شد: اگر امروز در جامعه ما دزدی، دروغ و بخوربخورهایی که اتفاق افتاده است به خاطر این است که ما از نسل شهدا فاصله گرفته‌ایم.

احمدیان ابراز داشت: در انتخابات پیش رو به دنبال آن‌هایی بگردیم که این ۴ ویژگی شهدا را داشته باشند یکی از این ویژگی‌ها امام شناسی و ولی شناسی است شهیدی ۱۸ ساله بود که فرمانده گردان بود و در ارتفاعات ماعوت با نیروهایش محاصره می‌شود در این میان بچه‌ها چاره‌ای جزء عقب‌نشینی نداشتند که دستور عقب‌نشینی صادر شد یکی به او گفت علی جان عقب‌نشینی راهش نیست گفت می‌خواهم همین کار را کنم یعنی اینکه خودم بمانم همه هر کاری که از دستشان برمی‌آمد تا این فرمانده را متقاعد کند و برگردد راضی نشد که او در یک دست نویسه‌ای می‌نویسد مواظب باشید امام تنها نماند.

مسؤول سابق تفحص شهدای دفاع مقدس گفت: ای جوانان و حزب‌اللهی‌ها که خیلی از ماها امروز دچار تردید شدیم که چرا مقام معظم رهبری این‌گونه در موضوع بنزین تصمیم گرفتند، بدانید که این بچه‌ها به ما آموختند در هرجایی باید حواسمان به ولی‌فقیه زمانمان باشد و گوش‌به‌فرمان او باشیم.

وی بیان کرد: شهدا زمان‌شناس بودند آنها همانند ما درس می‌خواندند، کار می‌کردند و خانواده داشتند اما بر همه این‌ها پشت کردند و برای دفاع از کشور پا به عرصه میدان جنگ گذاشتند و گوش‌به‌فرمان امام خود دادند.

احمدیان افزود: شهدا تکلیف محور بودند، ما در عملیات والفجر ۲ سه تا ارتفاع را گرفتیم و دشمن صبح آن روز حمله کرد و یک ارتفاع مانده بود که دشمن حمله کرد و از ارتفاع دود بلند می‌شد که در این لحظه شهید خرازی بر روی فرکانس آنتن رفت و گفت برهانی برهانی حسین یک‌وقت در آن انفجار صدایی به گوش ما رسید و حسین گفت بله فرمانده به گوشم و این به ما می‌فهماند که ما باید در بدترین شرایط گوش‌به‌فرمان ولی و امام خودمان باشیم.

مسؤول سابق تفحص شهدای دفاع مقدس با خطاب به کسانی که دشمن در سال‌های ۹۷ و ۹۸ بر آن‌ها فشار می‌آورد و جلوی دشمن اظهار عجز و ناتوانی نکردند، تصریح کرد: هرکجا دشمن بفهمند شما ضعیف‌تر شده‌اید فشارها را دوچندان می‌کند و از این موقعیت نهایت سوءاستفاده را می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: چهارمین ویژگی شهدا این بود که آنها اهل اشک و توسل به اهل‌بیت (ع) بودند که در تاریکی باخدای خود راز و نیاز می‌کردند و در دین خدا کم نمی‌گذاشتند.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/پ/ی۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول