اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

کشف ۵ کیلو مواد مخدر و ۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در شرق تهران

فرمانده انتظامی شرق استان تهران با بیان اینکه با انجام طرح ضربتی خیبر طی این مدت ۷۵ فقره سرقت کشف و ۵۴ سارق شناسایی و دستگیر شدند و همچنین ۹۰۰ قلم کالا قاچاق کشف شد که ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال ارزش ریالی این کالاها بود، گفت: طی شش ماه اخیر توانستیم بالغ‌بر ۸ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف کنیم.

کشف ۵ کیلو مواد مخدر و ۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در شرق تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، سردار کیومرث عزیزی فرمانده انتظامی شرق استان تهران بعدازظهر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه کشفیات طرح خیبر در شهرستان پردیس، در جمع خبرنگاران در خصوص این طرح، اظهار کرد: در این طرح مال‌خرها و خرده‌فروشان مواد مخدری که در محلات و مناطق آلوده شهرستان‌های دماوند و پردیس اقدام به ارتکاب جرم می‌کردند شناسایی و طی یک هفته با انجام طرح ضربتی خیبر، منجر به دستگیری معتادان متجاهر و فروشندگان مواد مخدر شد.

وی با بیان اینکه، طی این دو طرح ۴۳ نفر معتادان متجاهر و خرده‌فروشان مواد مخدر دستگیر و حدود ۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر از این افراد کشف و ضبط شد، گفت: با اقدام خوب دستگاه قضایی ۱۶ محل که اقدام به فروش مواد مخدر می‌کردند تخریب شدند که ارتکاب مجدد جرم در این محل‌ها امکان‌پذیر نباشد.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران تأکید کرد: طی این مدت ۷۵ فقره سرقت کشف و ۵۴ سارق شناسایی و دستگیر شدند و همچنین ۹۰۰ قلم کالا قاچاق کشف شد که ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال ارزش ریالی این کالاها بود.

عزیزی ادامه داد: ۲۲ واحد صنفی که اقدام به فروش اجناس قاچاق می‌کردند شناسایی و پلمپ شدند و ۶۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلتی که فاقد مدرک و یا سرقتی بودند کشف و ضبط شدند.

کشف هشت تن و ۲۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر

وی اضافه کرد: همکاران ما با کمک اطلاعات مردمی طی شش ماه اخیر توانستند بالغ‌بر ۸ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف کنند که به نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش کشفیات را در این حوزه داشتیم.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران تصریح کرد: در این مدت در حوزه دستگیری‌ها ۴۵۰۰ نفر از معتادان متجاهر، قاچاقچی و فروشندگان مواد مخدر دستگیر و ۲۶ باند در طی این مدت متلاشی شد.

عزیزی افزود: امسال یکی از ویژگی‌های خوب در فعالیت پلیس هماهنگی بیشتر با سایر استان‌ها بود که عملیاتی به‌صورت مشترک از مبدأ و بین‌راه با دیگر استان‌ها انجام و کشفیات خوبی را در این حوزه داشتیم.

وی ادامه داد: در حوزه کالاهای قاچاق نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد افزایش کشفیات کالای قاچاق را داشتیم که ۱۷۰ میلیارد تومان ارزش کشفیات در طی هشت ماه را شاهد بودیم که تعداد پرونده‌های بالای ۱۰۰ میلیون تومان ما نسبت به سنوات گذشته پیشرفت چشمگیری داشته اما نیاز به کمک مردم داریم تا با همکاری دستگاه قضا و تعزیرات حکومتی با این متخلفین برخورد خواهیم کرد.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران اضافه کرد: در بحث وقوع سرقت، در تیرماه امسال ۲۲ درصد افزایش سرقت و ۲۲ مرداد این رصد به تا ۱۶ و در شهریورماه به ۶ درصد رسید و در مهرماه نیز ۱۵ درصد اما به‌طورکلی تا به امروز هفت درصد افزایش وقوع سرقت را در شرق استان داشتیم که امیدواریم با قاطعیت همکاران ما و حراست مردم از اموال خود تا پایان سال در این حوزه کاهش را داشته باشیم.

عزیزی تصریح کرد: در حوزه تصادفات و تلفات رانندگی درون‌شهری و برون‌شهری در برخی مناطق شاهد افزایش تلفات و تصادفات بودیم که به همین دلیل از هم‌وطنانمان و کاربران ترافیکی درخواست داریم به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی به‌خصوص در فصل بارش نزولات آسمانی که جاده‌ها لغزنده می‌شود با احتیاط و سرعت مطمئنه تردد کنند تا شاهد کاهش تلفات رانندگی باشیم.

وی افزود: مردم پلیس را همراه خود بدانند و مطمئن باشند تذکرات و هشدارهای پلیس در جهت حفظ سلامت رانندگان و سرنشینان خودروها است و امیدواریم با کمک یکدیگر در این حوزه نیز کاهشی چشمگیر را داشته باشیم.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران در خصوص معتادان متجاهر گفت: در استان تهران کبود کمپ داریم و سهمیه ماهیانه ما ۲۰۰ نفر برای جمع‌آوری معتادان مجاز است که نیروی انتظامی می‌تواند در عرض نیم ساعت ۲۰۰ نفر را تحویل این کمپ‌ها بدهد.

عزیزی اضافه کرد: باید فکر اساسی برای این کمبود کمپ ماده شانزده شود و اگر می‌خواهیم تمام معتادان متجاهر جمع‌آوری شوند باید اقدامی عاجل برای این کار صورت بگیرد و با استقرار کمپ‌های جدید می‌توانیم معضل را کاهش داد.

وی تصریح کرد: با طرح خوب پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور این معتادان متجاهر تا ۶ ماه در این کمپ‌ها نگهداری و پس‌ازاینکه به‌صورت کامل پاک شدند ترخیص می‌شوند اما پس از خروج از کمپ و ورود به جامعه ابتدا باید خانواده‌ها پذیرای افراد باشند و بعدازآن هم سازمان‌هایی که وظیفه حمایتی و درمانی دارند پیگیر این افراد باشند.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران افزود: باید این حمایت‌ها توسط سازمان‌ها انجام شود تا این افراد به چرخه معیوب مواد مخدر بازنگردند، فارغ از این دستگیر کردن این معتادان متجاهر ساده‌ترین کاری است که نیروی انتظامی می‌تواند انجام دهد.

عزیزی ادامه داد: شهرستان استان تهران که غیر از پیشوا و فیروزکوه که جمعیت آن اکثراً بومی هستند در باقی شهرستان‌های شرق استان تهران مانند پاکدشت، ورامین، قرچک و به‌صورت ویژه پردیس جزو شهرهای حاشیه‌ای هستند و جمعیت ناهمگونی در آن‌ها استقراریافته است.

وی اضافه کرد: نیاز است که در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، عمرانی، تقویت پلیس و واحدهای نظارتی اقدامات ویژه‌ای انجام شود و اگر می‌خواهیم نتیجه متفاوتی داشته باشیم باید به سراغ کارهای انجام‌نشده برویم زیرا در تمام سازمان‌های کارها وجود دارد.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران تصریح کرد: با کمک فرمانداران، بخشداران، شهرداران و... می‌توانیم وضعیت امنیت را ارتقا داده و به آن استانداردی که خواسته مردم است برسانیم زیرا مردم می‌خواهند پلیسی مقتدر و دستگاه قضایی قاطع در کنارشان باشد.

عزیزی در خصوص افزایش نیرو و تجهیزات در شهرستان پردیس، بیان کرد: پلیس به‌صورت ویژه در حال هوشمند سازی و توانمندسازی است و اگر بتوانیم از فناوری‌های نوین استفاده کنیم شاید یک فناوری خاص بتواند جایگزین صدها نفر از کارکنان نیروی انتظامی شود.

وی افزود: اگر حوزه مانیتورینگ و پایش تصویری را در تمام شهرها و به‌صورت کامل و جامع داشته باشیم، اشرافیت پلیس در حوزه‌های جرم خیز بیشتر و پیشگیری از جرائم را خواهیم داشت.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران ادامه داد: در شهرستان پردیس و حومه آن تعداد بالایی اتباع بیگانه داریم گه یکی از راه‌های کنترل اتباع خارجی کنترل الکترونیکی است تا پلیس تعداد، محل‌های کار، اسکان و تجمع آن‌ها را مشخص کند.

عزیزی اضافه کرد: حال که نظام پذیرفته که این اتباع میهمان ما باشند باید خدماتی داده و توانمندی‌هایی را برای بهبود پلیس ارتقاء یابد.

وی تأکید کرد: در حوزه‌های مختلف نیروی انتظامی در برنامه دارد تا تعداد نیرو و تجهیزات را نسبت به جمعیت و سرانه و همچنین استانداردهای پلیس در سایر کشورها افزایش دهد اما به‌تنهایی نمی‌تواند کاری انجام بدهد.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران بیان کرد: اگر می‌خواهیم پلیس تقویت شود باید در دولت برنامه‌ریزی‌هایی صورت بگیرد تا ارتقا را در این بخش شاهد باشیم همچنین نمایندگان مجلس نیز کمک کرده و راه را تسهیل کنند تا نیرو، امکانات و تجهیزاتی به‌روز در اختیار پلیس قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه‌های مختلف کمبودهایی وجود دارد اما با ایثار و تلاش چند برابری کارکنان این کبودها جبران شده اما باید به‌صورت ویژه این حوزه دیده شود تا تجهیزات و تعداد نیرو نسبت به جمعیت و سطح انتظارات مردم و نزدیک به استانداردهای بین‌المللی ارتقاء پیدا کند.

انتهای پیام/۶۷۰۱۶/پ/ی۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول