اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

۶۴ مورد شکایت از پزشک به حوزه نظام پزشکی قرچک/ عمده شکایت در حوزه دندان‌پزشکی

رئیس نظام پزشکی شهرستان قرچک گفت: تاکنون ۶۴ مورد شکایت از پزشک به حوزه نظام پزشکی ارجاع شده است که عمده شکایت‌ها در حوزه دندان‌پزشکی و پزشکان عمومی بوده است.

۶۴ مورد شکایت از پزشک به حوزه نظام پزشکی قرچک/ عمده شکایت در حوزه دندان‌پزشکی

به گزارش خبرگزاری فارس از قرچک، دکتر عباس افشار ظهر سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: اهدافی که سازمان نظام پزشکی دنبال می‌کند حمایت از حقوق بیماران و تنظیم روابط و امور نظام پزشکی است.

وی گفت: در حوزه تبلیغات مواردی که به حوزه نظام پزشکی مربوط می‌شود باید با مجوز سازمان باشد و اندازه تبلیغات باید با مجوز سازمان باشد تا خارج از عرف صورت نگیرد.

افشار افزود: یک نفر از اعضای هیئت‌مدیره نظام پزشکی به‌عنوان نماینده شهرستان در نظام پزشکی استان عضو می‌شود تا مشکلات درون صنفی شهرستان را در استان پیگیری کنند.

رئیس نظام پزشکی شهرستان قرچک گفت: سازمان نظام پزشکی دارای ۱۱ عضو است که این ۱۱ نفر از همه تخصص‌ها و گروه‌های مختلف حضور دارد و همه افراد حاضر در سازمان نظام پزشکی به‌صورت رایگان فعالیت می‌کنند و نظام پزشکی کنونی قرچک اولین نفرات حاضر در هیئت‌مدیره هستند.

وی بیان داشت: دادسرای انتظامی نظام پزشکی شهرستان قرچک با پیگیری‌هایی که صورت گرفت تشکیل‌شده است تا به شکایت‌های مردمی رسیدگی کند.

افشار خاطرنشان کرد: تاکنون ۶۴ مورد شکایت به پزشکان به حوزه نظام پزشکی ارجاع شده است که عمده شکایت‌های صورت در حوزه دندانپزشکی بوده و پزشکان عمومی بوده است.

رئیس نظام پزشکی شهرستان قرچک در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص نظارت بر پزشکان قلابی، گفت: نظارت بر این افراد بر عهده شبکه بهداشت و درمان است و نظارت‌های خوبی در این خصوص صورت گرفته است و این بازرسی‌ها به‌صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود.

وی گفت: برخورد سازمان نظام پزشکی با افرادی است که مجوز درمان دارند به افرادی که مجوز درمان ندارد هیچ کاری صورت نمی‌گیرد.

روال شکایت شهروندان از پزشکان همانند شکایت عادی است

دکتر سید هادی قریشی نایب‌رئیس و رئیس هیئت بدوی انتظامی نظام پزشکی شهرستان قرچک نیز در این نشست در خصوص شکایات مردمی از پزشکان، گفت: روال شکایت همانند شکایت‌های عادی صورت می‌گیرد و بعد از بررسی مورد شکایت و تائید آن به دادسرای نظام پزشکی ارجاع می‌شود و تنها فرق آن با دادگاه این است که حکم لازم در سازمان نظام پزشکی را هیئت نظام پزشکی صادر می‌کند.

وی گفت: شکایت‌هایی که در دادسرا در حوزه نظام پزشکی صورت می‌گیرد به این هیئت نظام پزشکی ارجاع می‌شود تا نظریه کارشناسانه از طریق داده خواهد شد.

برای ۳۱ پرونده پزشکی کیفرخواست صادرشده است

دکتر سعید کریمی عضو هیئت‌مدیره و دادستان انتظامی نظام پزشکی شهرستان قرچک نیز در این نشست، گفت: نزدیک به ۳۱ پرونده که ۴۹ درصد از پرونده‌ها را تشکیل می‌دهد کیفرخواست صادرشده و حدود ۲۴ مورد از پرونده‌ها با توافق دو طرف رفع شده است. ۱۹ درصد پرونده‌ها هم منع تعقیب صادرشده که این ۱۹ درصدها به خاطر نبود مدارک و عدوم وقوع حرم است.

تبلیغات در فضای مجازی باید با مجوز نظام پزشکی باشد

دکتر مرتضی احدپور عضو هیئت‌مدیره و رئیس کمیته تبلیغات نظام پزشکی شهرستان قرچک در این نشست، گفت: تبلیغات سو باعث می‌شود حوادث و اتفاقات جبران‌ناپذیر به وجود آورد. در حوزه تبلیغات باید رسانه‌ها دقت کنند تا افراد سودجو اقدام به تبلیغات اقلام غیربهداشتی نکنند.

وی تأکید کرد: تبلیغات در فضای مجازی باید با مجوز نظام پزشکی باشد، در بعضی تبلیغات مواردی مطرح می‌شود که افراد تخصص لازم را ندارند که منجر به بروز مشکلات می‌شود.

احدپور در پایان خاطرنشان کرد: فضای مجازی به‌عنوان بازوی توانمند می‌تواند کمک‌حال سازمان نظام پزشکی باشد تا تبلیغات در فضای مجازی با مجوز سازمان صورت گیرد.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول