اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

تولید بیش از 11 هزار تن گوشت قرمز توسط عشایر استان تهران/تولید 14 هزار تن تولیدات لبنی

مدیر امور عشایر استان تهران گفت: میزان تولید گوشت قرمز توسط عشایر استان تهران در سال ۹۷ به ۱۱ هزار ۷۶۰ تن می‌رسد و حدود ۱۴ هزار تن تولیدات لبنی داریم و از این ۱۴ هزار تن عمده‌ای وارد بازارهای مصرفی استان تهران و بخشی هم زمینه مصرفی دارد.

تولید بیش از 11 هزار تن گوشت قرمز توسط عشایر استان تهران/تولید 14 هزار تن تولیدات لبنی

هاتف ممیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: استان تهران ۲۵۸۷ خانوار عشایر دارد که مراکز قشلاقی آن‌ها عمدتاً واقع در حوزه جنوب غرب استان، شهرستان ورامین، ری و ملارد است.

وی افزود: در حال حاضر ما فصل تعلیف دام را نداریم، یعنی تعلیف دام از ابتدای آبان ماه شروع و تا پایان دی‌ماه ادامه دارد و یک دوره بهره‌برداری در این زمان دارد که نزدیک به ۶۰ روز است و دوره تایم بعدی عملکرد بهاره عشایر است که از اول فروردین‌ماه آغاز و تا آخر اردیبهشت‌ماه ادامه دارد؛ بنابراین ما بحث عشایر در حوزه قشلاقی را نداریم یا در میانبرها و در اکثر مواردی که برای تعلیف دام‌هایشان اجاره می‌کنند که عمدتاً به صورت استیجاری از آن استفاده می‌کنند و یا اینکه دام در شرایط بسته است.

این مسؤول اظهار داشت: امسال امور عشایر استان تهران در حوزه توانمندسازی و افزایش درآمد و معیشت خانوار دو تا کار انجام دادیم، اول اینکه سعی می‌کنیم زیرساخت‌های تولید را درزمینهٔ تکمیل زنجیره تولید فراهم کنیم یعنی قصد ما این است که میدان‌های عرضه دام و عرضه محصولات، شرایطی را فراهم کنیم که در استان تهران بتوانند خود تولیدکنندگان عشایر در حوزه عرضه محصولات وارد کار شوند.

ممیزی افزود: در حوزه تسهیلات بانکی هم خوشبختانه اتفاقات خوبی افتاده است که در حال حاضر طرح زنجیره تولید گوشت قرمز را در استان تهران داریم که با تولید کنسانتره توسط شرکت‌های تعاونی عشایری و شبکه تعاونی که در هشت شهرستان مستقر هستند و قرارداد با بهره‌برداران عشایر به صورت پروبال بندی و افزایش راندمان لاشه است که باعث افزایش تولید در سطح استان تهران می‌شود.

مدیر امور عشایر استان تهران گفت: میزان تولید گوشت قرمز توسط عشایر استان تهران در سال ۹۷ به ۱۱ هزار ۷۶۰ تن می‌رسد و حدود ۱۴ هزار تن تولیدات لبنی داریم و از این ۱۴ هزار تن عمده‌ای وارد بازارهای مصرفی استان تهران و بخشی هم زمینه مصرفی دارد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های روستا و عشایری، گفت: قرار بر این است نمایشگاه و فروشگاهی، به صورت دائمی برای عشایر استان برای عرضه محصولات دایر شود.

این مسؤول اظهار داشت: ما در دو سال اخیر چهار نمایشگاه را برای معرفی توانمندی و محصولات عشایر داشتیم که آخرین نمایشگاه حدود یک ماه پیش در محل نمایشگاه بین‌المللی برگزار شد که توانمندی‌های حوزه روستایی و عشایری را به نمایش گذاشتیم.

ممیزی بیان کرد: درخواست ما ایجاد یک مرکز عرضه محصولات عشایری با یک برند مشخصی است که بتوانیم عرضه محصولات را در تمام ایام سال انجام دهیم که آن چیزی است که مدنظر ماست.

مدیر امور عشایر استان تهران ابراز داشت: از حمایت‌های همه دستگاه‌های اجرایی، استاندار تهران که رئیس شورای عشایر تهران هم هستند و همه فرمانداران که زمینه اجرای پروژه‌های عمرانی و فعالیت‌های خدماتی در شهرستان‌ها درزمینه‌ی ارتقای شاخصه‌های توسعه انسانی فراهم می‌کنند، تشکر می‌کنم.

وی در پایان افزود: امیدواریم که مجموعه اقداماتی که در دولت انجام‌گرفته شده بتواند افزایش درآمد و سطح معیشت خانوار عشایر را داشته باشد و شاخص‌های توسعه انسانی را بر اساس آن چیزی که سند برنامه ششم توسعه استان است بهبود و جامعه را از این سطح برخورداری از خدمات مرتفع کند.

انتهای پیام/67037/م/ث40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول