اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

مهم‌ترین چالش‌های صنعت گردشگری کشور/ توسعه همه‌جانبه گردشگری با رویکرد بیانیه گام دوم انقلاب

کارشناسان در نشست «گردشگری در گام دوم انقلاب اسلامی»، ضمن بیان مهم‌ترین چالش‌های گردشگری کشور بر توسعه گردشگری به‌عنوان یکی از کامل‌ترین بخش‌های اقتصادی-اجتماعی برای تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب تأکید کردند.

مهم‌ترین چالش‌های صنعت گردشگری کشور/ توسعه همه‌جانبه گردشگری با رویکرد بیانیه گام دوم انقلاب

به گزارش خبرگزاری فارس، نشست نخبگانی با عنوان «گردشگری در گام دوم انقلاب اسلامی» با حضور محمدرضا اکبری، استاد و پژوهشگر حوزه گردشگری، منوچهر جهانیان، رئیس دانشکده گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ، علیرضا محمدعلی‌زاده، فعال حوزه گردشگری و زیارت و جمعی از کارشناسان و فعالان فرهنگی و دانشگاهی برگزار شد.

علیرضا محمدعلی‌زاده، فعال حوزه گردشگری و زیارت در بخشی از این نشست با بیان اینکه رهبر حکیم انقلاب اسلامی ایران با صدور بیانیه گام دوم انقلاب، به تبیین دستاورد‌های شگرف چهار دهه گذشته پرداخته و توصیه‌هایی اساسی به منظور جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی ارائه فرموده‌اند، گفت: به‌نمایش گذاشتن شعائر انقلاب اسلامی در معرض دید گردشگران خارجی در گام دوم انقلاب ضرورتی بیش از گذشته دارد، زیرا که نظریه نظام انقلاب اسلامی ایران، خودش جاذبه‌ای برای گردشگری است؛ استقلال، آزادی، عزت ملی، استکبارستیزی، آرمان‌خواهی، ارزش‌های انقلابی و مردمی و سبک زندگی اسلامی-ایرانی دارند، برای گردشگران دنیا جالب توجه است و آنان را علاقه‌مند به سفر به ایران می‌کند، زیرا ما با دنیا متفاوت هستیم و این تفاوت عامل جذب گردشگران خارجی است.

محمدرضا اکبری، استاد و پژوهشگر گردشگری نیز در این نشست با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب به حدی جامع و کامل است که نقشه توسعه کشور را در همه ابعاد ترسیم کرده است، گفت: این بیانیه بسیار هوشمندانه تنظیم شده است و بر تمامی مسئولسین حوزه گردشگری لازم است که از این بیانیه به‌عنوان یک سند جامع، چهارچوب کلی و نقشه راه استفاده کنند.

اکبری گفت: ما ۱۲۰ مشکل را در صنعت گردشگری بررسی کرده‌ایم که هرکدام از آن‌ها یک بحث مفصل می‌خواهد. محور اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کالبدی و محیطی نهادی و مدیریتی مهم‌ترین چالش امروز ما در گردشگری کشور با توجه به اهداف گام دوم انقلاب است.

سخنران دیگر این نشست، منوچهر جهانیان، رئیس دانشکده گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ بود که وی نیز در این نشست بر آسیب‌شناسی و راهبرد‌های حوزه گردشگری، ترویج جاذبه‌های گردشگری ایران مبتنی بر شعائر انقلاب اسلامی، آینده‌پژوهی عرصه گردشگری در ایران و ترویج گردشگری در مناطق روستایی و محروم کشور اشاره کرد.

رئیس دانشکده گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ به بعد معنوی گردشگری هم اشاره کرد و گفت: این حوزه می‌تواند منجر به تغییر دیدگاه‌ها و نگرش‌ها در زمینه سفر شود و شاهدیم که در ایران اسلامی سخن از گردشگری تعالی‌بخش است؛ رویکردی که گردشگری کشور را از آسیب‌های اجتماعی نظیر ابتذال اخلاقی در تور‌ها و اماکن گردشگری مصون نگه می‌دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول