اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

وجود 2587 خانوار عشایر در استان تهران

رئیس امور عشایر استان تهران از وجود دو هزار و 587 خانوار عشایر در استان تهران خبر داد و گفت: با توجه به ورود 500 خانوار عشایر از استان‌های سمنان، مرکزی و البرز، به‌طورکلی در فصل ییلاق، جمعیت عشایر استان تهران به سه هزار خانوار می‌رسد.

وجود 2587 خانوار عشایر در استان تهران

هاتف ممیزی رئیس امور عشایر استان تهران در حاشیه گردهمایی سراسری مدیران ستادی و استانی سازمان امور عشایر ایران که به میزبانی شهرستان دماوند برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دماوند اظهار کرد: در استان تهران، دو هزار و 587 خانوار جمعیت عشایر ساکن وجود دارد.

وی افزود: علاوه بر جمعیت ساکن، بالغ‌بر 500 خانوار نیز از استان‌های سمنان، مرکزی و البرز وارد حوزه ییلاقات عشایر استان تهران می‌شوند که به‌طورکلی در فصل ییلاق، جمعیت عشایر استان تهران به سه هزار خانوار می‌رسد.

رئیس امور عشایر استان تهران در خصوص وضعیت بیمه عشایر در این استان بیان کرد: به دلیل وضعیت خاص عشایر، تعدادی از خانوارها در روستاها ساکن هستند، در اولین مرحله بیمه روستایی، تعدادی از عشایر مشمول بیمه شدند.

1200 خانوار عشایر در تهران تحت پوشش بیمه اجتماعی هستند

ممیزی ادامه داد: در حال حاضر بالغ‌بر هزار و 200 خانوار در استان تهران تحت پوشش بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر هستند، اما به دلیل محدود بودن سطح خانوارها، روند اجرای بیمه تا هزار و 400 خانوار تا پایان سال جاری پیش‌بینی‌شده است که قسمتی از آن نیز تاکنون انجام‌شده است.

100 هزار رأس دام در استان تهران تحت پوشش بیمه فراگیر هستند

وی در خصوص اجرای طرح بیمه فراگیر در استان تهران گفت: تهران به‌عنوان اولین استانی بود که طرح بیمه فراگیر را اجرا کرد و در شرایط فعلی، بالغ‌بر یک‌صد هزار رأس دام تحت پوشش بیمه فراگیر در قالب 9 هزار قرارداد با بهره‌برداران قرار دارند.

رئیس امور عشایر استان تهران با اشاره به ارائه تسهیلات اشتغال پایدار بیان کرد: تسهیلات اشتغال پایدار در سال 97، به دلیل برخی مشکلات اجرایی با تأخیر به دست جامعه هدف رسید؛ دامنه انتفاع جامعه در سال گذشته حدود 6 خانوار بود، اما با پیش‌بینی‌های که در تبصره 18 قانون بودجه، در نظر داریم که در سال جاری این روند را افزایش دهیم.

ممیزی عنوان کرد: تاکنون اعتبارات در حوزه عشایر از طریق شورای اشتغال ابلاغ نشده است، اما در نشستی که در هفته گذشته برگزار شد، مقرر شد که سهم استان تهران ابلاغ‌شده تا متقاضیان در جهت جذب اعتبار به بانک معرفی شوند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه هیچ پروژه نیمه‌تمامی ملی در حوزه عشایر در استان تهران وجود ندارد و پروژه‌های ما به دلیل دامنه عملیات اجرایی، ظرف یک تا دو سال خاتمه می‌یابد.

انتهای پیام/67015/م/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول