اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

کاهش 60 هزار تنی خرید گندم در تهران

معاون جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به کاهش 60هزارتنی خرید گندم نسبت به سال گذشته، گفت: تاکنون فقط 50 درصد پیش‌بینی خرید گندم در استان تهران محقق شده است.

کاهش 60 هزار تنی خرید گندم در تهران

عباسعلی عامری معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره خرید گندم توسط مراکز دولتی اظهار داشت: تاکنون 50 درصد پیش بینی خرید گندم در استان تهران محقق شده است.

وی گفت: در استان تهران ٤٢٥٠٠هکتار سطح زیرکشت گندم است و پیش‌بینی تولید در این سطح ٢٥٥٠٠٠تن بوده که ١٢ مرکز خرید دولتی در استان تهران وظیفه خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را به‌عهده دارند.

عامری پیش‌بینی خرید گندم توسط مراکز خرید دولتی استان تهران را حداقل ٢٠٠هزارتن عنوان و تاکید کرد: تاکنون حدود 50 درصد میزان پیش بینی شده معادل ١٠١٤٥٩تن خریداری شده است.

معاون جهاد کشاورزی استان تهران درباره دلایل کاهش خرید توسط مراکز خرید دولتی بیان داشت: قیمت پائین خرید تضمینی گندم، ورود دلالان و واسطه‌ها برای خرید گندم به قیمت بیش از قیمت خرید تضمینی و استفاده در خوراک دام بدلیل افزایش قیمت جو بخشی از دلایل کاهش خرید است.

وی در همین رابطه ادامه داد: تعدد کارخانجات آرد و ماکارونی در استان‌های تهران و البرز و هم‌زمانی صدور مجوز خرید به بعضی از کارخانجات آرد و ماکارونی برای تامین نیاز در فصل خرید تضمینی گندم در خرید مراکز دولتی تأثیرگذار بوده است.

عامری به کاهش 60هزارتنی خرید گندم نسبت به سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: در سال گذشته حدود 160 هزار تن گندم توسط مراکز دولتی خریداری شده است و با توجه به کاهش خرید همچنین جمعیت زیاد استان تهران تامین گندم برای قوت مردم از دیگر استان‌های کشور انجام می‌شود.

انتهای پیام/پ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول