اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

محمدجواد لاریجانی مطرح کرد

اعتقاد علامه ‌حسن‌ زاده آملی به تدریس ریاضی و فیزیک در حوزه‌ علمیه

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در رابطه با ابعاد شخصیتی علامه حسن‌زاده آملی گفت: ایشان معتقد بود حوزه‌های علمیه باید از علوم پایه کار را شروع کنند و در علوم پایه مباحث ریاضی و سپس فیزیک اولویت دارد.

اعتقاد علامه ‌حسن‌ زاده آملی به تدریس ریاضی و فیزیک در حوزه‌ علمیه

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، محمدجواد لاریجانی امروز در همایش ملی ابن سینا و اعطای یازدهمین جایزه ویژه علمی ترویجی حضرت عبدالعظیم(ع) به علامه حسن‌زاده آملی اظهار داشت: ماهیت بعضی نعمت‌ها پنهان است و نخستین آن نعمت بودن و وجود است چرا که وجود ما ضروری نیست اما خداوند بر ما لباس هستی پوشاند.

وی ادامه داد: نعمت دوم نعمت انسانیت است؛ انسان یعنی صاحب نطق و اراده که زمینه‌ساز افعال که افعال محل ظهور همه کمالات انسانی از جمله بصیرت و سایر کمالات است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در خصوص نعمت پنهان سوم تصریح کرد: نعمت پنهان سوم، نعمت هدایت است؛ هدایت 4 سپهر دارد که نخستین آن مربوط به عالم نطق است، دومین سپهر حساسیت نسبت نشانه‌ها، سپهر سوم هدایت انبیا و چهارمین سپهر ولایت است.

لاریجانی گفت: علامه حسن‌زاده آملی برای طلاب امروز و دانشگاهیان اهل علم مباحث بسیاری دارد؛ یکی از ویژگی های بارز ایشان، سخاوت در علم بود یعنی بهترین دستاوردهایش را در دسترس شاگردان قرار می‌داد.

لاریجانی در رابطه با ابعاد شخصیتی علامه حسن‌زاده آملی گفت: ایشان معتقد بود حوزه‌های علمیه باید از علوم پایه کار را شروع کنند و در علوم پایه مباحث ریاضی و سپس فیزیک اولویت دارد.

وی ادامه داد: ویژگی دیگر رفتار علمی ایشان اعتقاد به علم ناطق و عمل صالح بود و پیام آن برای دانشگاهیان این است که همیشه دغدغه کاربرد علوم داشته باشند.

وی با اشاره به تقوا، دوراندیشی و صداقت علامه حسن‌زاده آملی به عنوان ویژگی‌های شاخص، عنوان کرد: علامه حسن‌زاده در زمینه ارجاع حساس بود و هر چه از دیگران نقل می‌کرد عین عبارت را  مطرح می‌کرد که خصلتی آکادمیک است و برای اهل علم بسیار آموزنده است.

انتهای پیام/د/ط/الف/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول