اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس:

احتکار یا عرضه خارج از قاعده کالاهای تنظیم بازار جرم است/ برای متخلفان پرونده قضایی تشکیل می‌شود

دادستان عمومی انقلاب شهرستان پردیس گفت: واحدهایی که اقدام به احتکار گوشت و یا مرغ تنظیم بازاری می‌کردند با حضور مسوولین مربوطه اعمال قانون و پرونده‌ای در تعزیرات حکومتی برایشان تشکیل شد.

احتکار یا عرضه خارج از قاعده کالاهای تنظیم بازار جرم است/ برای متخلفان پرونده قضایی تشکیل می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از پردیس، بعد از ظهر امروز علیرضا آقاجاری دادستان عمومی و انقلاب، حجت فضلعلی رئیس اداره صنعت معدن و تجارت، عابدی رئیس جهاد کشاورزی، متو تعزیرات حکومتی و حسنوند فرمانده انتظامی شهرستان پردیس و کارشناسان اداره صنعت معدن و تجارت طی گشت مشترکی از فروشگاه‌های بزرگی که اقدام به توزیع کالاهای اساسی و تنظیم بازاری می‌کردند بازرسی کردند.

علیرضا آقاجاری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس پس از پایان این گشت مشترک در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در پردیس در خصوص این گشت مشترک، ضمن تبریک فرا رسیدن دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، اظهار داشت: طبق دستورالعمل ریاست قوه قضاییه و همچنین دادستانی کل کشور تکلیفی به دادستان‌ها داده شده تا به بحث گرانی و بحث‌های مختلف این حوزه ورود کنند.

داستان انقلاب شهرستان پردیس گفت: طی ماه‌‌های اخیر چندین مورد بازرسی و گشت مشترک برای بازرسی واحدهای گران‌فروش برگزار شده که امروز نیز یکی از این گشت‌ها با حضور مسوولین مختلف و روسای ادارات برای نظارت انجام شد.

وی افزود: طی این گشت رسیدگی به بحث گران‌فروشی و توزیع کالاهای اساسی و تنظیم بازار گوشت و مرغ و نحوه توزیع این اقلام انجام شد.

آقاجاری ادامه داد: عملکرد بیشتر فروشگاه‌ها و توزیع‌کنندگان مثبت و قابل تقدیر بود اما بعضی افراد نیز این توضیع را رعایت نکرده و اجناس تنظیم بازاری را در انبارهای خود احتکار کرده بودند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس اضافه کرد: واحدهایی که اقدام به احتکار گوشت و یا مرغ تنظیم بازاری می‌کردند که بر اساس قانون این کار جرم محسوب می‌شود، با حضور مسوولین مربوطه اعمال قانون و پرونده‌ای در تعزیرات حکومتی برایشان تشکیل شد.

وی تصریح کرد: پس از تنظیم پرونده، اجناس احتکار شده به دست خریداران رسید و برای رسیدگی به این موضوعات، این دامنه از فعالیت ما ادامه‌دار خواهد بود و برنامه‌ای در این خصوص تنظیم شده که به صورت مستمر و موثر این بازدیدها انجام بگیرد.

آقاجاری ضمن هشدار به فروشگاه هایی که کالاهای اساسی و تنظیم بازار را توزیع می‌کنند، اظهار کرد: احتکار در قوانین ما جرم است و مجازاتی مشخص دارد و با ورود دادستانی به این موارد پرونده‌ی قضایی برای این افراد تشکیل خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس ضمن درخواست از شهروندان، بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده این موارد از طریق مراجع رسمی، تخلفات را اعلام کنند تا همکاران ما به این تخلفات رسیدگی و اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/67016

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول