ترور در تهران یا حلقه آتش دور اورشلیم؛ پیروزی با کدام است؟

حوالی ساعت ۲ بامداد دهم مرداد، «اسماعیل هنیه» میهمان تهران ترور شد. ترور عنصر دیپلماتیک بیش از آنکه نشان دهنده تفوق اطلاعاتی رژیم صهیونیستی باشد حاکی از استیصال روانی اوست.
طی ۲۴ ساعت سه عملیات ترور در تهران، جرف النصر و بیروت رخ داد. گستره عملیاتی این پروژه فراتر از توان تل آویو و ماحصل سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به واشنگتن است. کما اینکه بخش عراقی آن از سوی ارتش آمریکا انجام شد.اما این ترورها به معنای پیروزی رژیم و شکست محور است؟ سنجش شکست یا پیروزی مبتنی بر روند وقایع است نه وقایع مقطعی. مثل بازی شطرنج؛ ممکن است جناح برنده، مهره‌های ارزشمندی را از دست بدهد اما زمین بازی را از پادشاه رقیب بگیرد. اینکه محور مقاومت نظیر رژیم صهیونیستی نمی‌تواند ترور کند، دلیل بر شکست نیست، بلکه مزیت نسبی آن در زمین دیگری است. ایران و رژیم صهیونیستی در دو زمین متفاوت، صاحب ایده و قدرت هستند. رژیم در راهبرد ترور و ایران در راهبرد نهضت‌سازی اطراف قلمروی اشغالی. این موضوع که هر بار، با ترور جوخه آدم کش‌های رژیم صهیونیستی، موجی از تحلیل پیرامون شکست محور مقاومت منتشر می‌شود، نشان از عدم فهم زمین بازی دارد. بیش از ۲۷۰۰ عملیات ترور در سابقه ۷۵ ساله رژیم صهیونیستی به ثبت رسیده، از همین رو، این مدال را می‌توان به سینه رژیم اسرائیل زد که حرفه‌ای ترین تروریسم دولتی جهان است.
اما کارزار ترور رژیم صهیونیستی، استیصال از حلقه آتشی است که نهضت‌های محور مقاومت اطراف قلمروی رژیم ایجاد کردند. برای فهم بهتر، سناریو معکوس را در نظر بگیریم:فرض که رژیم صهیونیستی اطراف ایران از پاکستان و افغانستان تا عراق و ترکیه، نهضت‌هایی را تشکیل می‌داد که به صورت مستمر شهرهای مرزی و بعضا عمقی ایران را هدف قرار می‌داد، جمهوری اسلامی نیز در پاسخ صرفاً شخصیت‌های محور صهیونیست را در فلسطین اشغالی و دیگر کشورها ترور می‌کرد.در سناریو مذکور برد با کدام است؟ محوری که به حرفه‌ای ترین شکل ممکن ترور می‌کند یا محوری که قلمروی دیگری را زیر آتش می‌برد؟اکنون حلقه‌ای از آتش اطراف خانه عنکبوت شکل گرفته. به تعبیر یک تحلیلگر صهیونیست، اسرائیل به بچه کتک خور منطقه تبدیل شده است. از هر سو دستی بلند می‌شود و بر سر صهیون می‌زند.به عنوان نمونه می‌توان گفت که حزب الله تقریباً تا عمق ۴۰ کیلومتری شمال فلسطین را خالی از سکنه کرده. این یعنی قلمروی اسرائیل نحیف‌تر شده. حتی اگر همین الان منازعه به پایان برسد، بعید است صهیونیست‌ها به راحتی به خانه‌های اشغالی خود بازگردند. روزنامه معاریو نوشت: «حزب الله دستاوردهای اعجاب آوری برای خود به دست آورده ...حزب الله کمربند امنیتی در شمال [فلسطین اشغالی] ایجاد کرده است و تعیین کننده و اداره کننده جنگ در آنجاست. برای اولین بار طی ۷۶ سال مراکز نظامی و غیرنظامی هدف قرار می گیرند و شهرک نشینان [صهیونیست] آواره شده اند.»رژیم قدرتمندی که سال ۱۹۶۷ سه ارتش عربی را در عرض چند ساعت منهدم و خاک سه کشور را اشغال کرد، سال ۲۰۲۴ پس از قریب به یکسال با نیم میلیون سرباز و پشتیبانی ارتش‌های قدرتمند جهان، نتوانسته «سنوار» را حذف کند و بر غزه تحت محاصره مسلط شود.

اما نتیجه راهبرد ترور برای اسرائیل چه بود؟

اگر همین امروز این سؤال از تک تک مقامات امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی پرسیده شود که نتیجه ترور شهید «سید عباس موسوی» دبیر کل پیشین حزب الله لبنان برای اسرائیل خوب بود یا نه، قطعاً پاسخ منفی خواهد بود. زیرا جانشین موسوی در حزب الله لبنان توانست سال ۲۰۰۰ لبنان را آزاد کند و اسرائیل را فراری دهد، سال ۲۰۰۶ اولین شکست تاریخ را به رژیم صهیونیستی تحمیل کند و در سال ۲۰۲۴ برای بیش از ۱۰ ماه، صهیونیست‌ها را از شمال فلسطین اشغالی آواره کند، رژیم هم جرات حمله همه جانبه به لبنان را نداشته باشد. پس از ترور سردار سلیمانی در فرودگاه بغداد نیز «برایان هوک» مسئول پرونده ایران در دولت وقت آمریکا فاتحانه رجز خواند که مهره شاه از صفحه شطرنج حذف شد. اما اشتباه می‌کرد. حذف سردار شهید با هدف یکسره کردن پرونده فلسطین و تسلط بلوک آمریکا بر غرب آسیا بود. واقعه تلخی بود. مهره ارزشمندی از جناح مقاومت کنار رفت. اما نتیجه چه شد؟ رژیم صهیونیستی سه سال بعد از ترور، درگیر بزرگترین بحران تاریخ تشکیل خود شد که تاکنون ادامه دارد.رژیم بزرگترین ضربه تاریخی خود را از یکی از ۶ ارتشی خورد که فرمانده فقید نیروی قدس طی ۲۰ سال در محیط پیرامونی فلسطین ایجاد کرده بود. اکنون همین شش ارتش حلقه آتش اطراف رژیم را تشکیل دادند. #اسماعیل_هنیه #رژیم_صهیونیستی #حزب_الله_لبنان
02:14 - 11 مرداد 1403

4 بازنشر13 واکنش
177٫1k بازدید



18 پاسخ

تصویر نمایه‌ی ‌.S A.b. B.gh.ds‌
@DANEAL11 مرداد 1403
در پاسخ به
بغیر از نقض قوانین و حاکمیتی و استقلال کشور،مهمانی که گذرنامه سیاسی داشته ترور کردن،یعنی چندین نقض،ایران هم حق داره از خود دفاع کنه،مجاهدین کشورا نیابتی نیستن از وطن خود دفاع میکنن،غرب واروپا وصهیونیست نیابتی و پایگاه داره،نتانیابو یک قاتل روانی متهم ومجرم هست ،اروپا و شورای امنیت شریک قاتل کودکانه

@Alimw11 مرداد 1403
در پاسخ به
اسمان و ریسمان بافتن ندارد بعد اینهمه ترور موفق و زدن هرکس و هرجایی که دلشون میخواد فقط ترور خود نتانیاهو پاکنش تراز هستش واگرنه حملات مثل عین السعد و... فقط حکم چسب زخم رو جای عمل قلب هستش

تصویر نمایه‌ی ‌سیامک فراز‌
@user17196262935711 مرداد 1403
در پاسخ به
حالا هی فیلم گاندو بسازیم ......................

@user17083278716411 مرداد 1403
در پاسخ به
چند سالی می‌شود صهیونیست ها نام قدس را به اورشلیم تغییر دادند و برای مسلمانان همان قدس باقی می ماند و سعی شود در این موارد دقت شود

@user170910137837480215311 مرداد 1403
در پاسخ به
قابل توجه کسانی که مانند کاربر علی فکر میکنند ایا اسراعیل تونست هموزن وعده صادق جواب بده جواب خیر هست پس هر کس داره در این جنگ از ابزار قدرت خودش جواب میده که در سمت اسراعیل زبون ترور توسط خودفروختگانش هست. ایران هم بوقتش حتما جواب مناسب در استین خواهد داشت

تصویر نمایه‌ی ‌ابوالفضل خلیلی‌
@Abkhalili11 مرداد 1403
در پاسخ به
احسنت و مرحبا ،بسیار واقع بینانه و با در نظر گرفتن عمق استراتژیک نوشته شده است .حذف بعضی از مهره های کلیدی توسط دشمن پیروزی نیست بلکه نشان از سردرگم بودن است . محاصره ی دشمن و چشم در چشم شدن در کنار دیوارش نشانه پیروزی قریب الوقوع است و این به برکت سردار سایمانی و تلاش چهل ساله انقلاب اسلامیست

تصویر نمایه‌ی ‌احمد رضا توانا 65‌
@Tavana6511 مرداد 1403
در پاسخ به
عجیبه که بعضی از کاربران ترور رو نشانه "موفقیت" رژیم خبیث می‌دونند! هرچند در برابر این نوع نگاه فقط باید سکوت کرد اما از سر دلسوزی دو کلمه عرض شود:۱. امروز ترور کار سختیه؟ مگه ترامپ در کعبه‌آمال شما غرب‌پرستان ترور نشد؟۲. مرز عاقبت‌به‌خیری و عاقبت‌به‌شری مویی بیش نیست! (در این قضایا: خوشحالی/حزن)

@Shadow_of_night11 مرداد 1403
در پاسخ به
گوسفندو که ذبح میکنی بعدش لگد میزنه اینم همونه‌

تصویر نمایه‌ی ‌هور درآتش‌
@sata14411 مرداد 1403
در پاسخ به
لطفا تحلیل های الکی انتشار ندین ما مال این مملکتیم ودلمون میسوزه اونا به راحتی نفوذ کردن وابروی ما رفت الان باز شروع شده امریکا میگه ایران داره اماده میشه موشک بزنه به مناطق غیر نظامی اینا کافرن وهمگی مسلح تا روند پهلوان مابانه ما رو ببینن همینه بابا بزن یه بار بیارش پایین بمب اتم درست کنید

تصویر نمایه‌ی ‌حمید رضایی‌
@user17082705771411 مرداد 1403
در پاسخ به
به همین شیوه میخوان پوتین رو هم ترور کنن -ترور هنیه در ایران یعنی اینکه جان مقامات ارشد نظامی و سیاسی مون در امان نیست-وجب به وجب سرزمین های اشغالی رو موشکباران کنید-موشکی مثل موشک هایپرسونیک فتاح هزینه تولیدش ۲۰۰ هزار دلاره -۲ هزار فروند ش میشه ۴۰۰ میلیون دلار -با ۲ هزار فروند اسراییل به فنا میره

@user17127289462511 مرداد 1403
در پاسخ به
تبیین منطقی و به جایی بود. کلیت امور به ضرر صهیونیست در حال رقم خوردنه. این گونه اقدامات دشمن، دست و پا زدن های آن ها و به ویژه شخص نتانیاهو را برای حیات، نشان می دهد. کاری که باید لحاظ گردد:۱- انتقام جهت خنثی سازی اقدام دشمن2- تقویت میراث حاج قاسم یعنی محور مقاومت.انشالله پیروزی نزدیک است.

@user17127289462511 مرداد 1403
در پاسخ به
زمانه زمانه کربلا است.(نبرد حق و باطل) مواظب باش جا نمونی.

تصویر نمایه‌ی ‌علی همایون‌
@DarkSpace11 مرداد 1403
در پاسخ به
این کشتار و ترور فقط برای ۷۵ سال نیست. از اول تاریخ یهود این بوده. حتی تو کتاب تورات دست خوردشون، نصف کتاب از جانب خدا فقط دستور کشتار مردم داده. حتی آلوده کردن آب و کشتن حیوانات.

تصویر نمایه‌ی ‌علی همایون‌
@DarkSpace11 مرداد 1403
در پاسخ به
رسانه خیلی مهمه. اسرائیل زیر آتش که هر روز کشته میده با سانسور شدید، از دید نصف مردم ایران، هیچ آسیبی ندیده ولی کوچکترین اتفاق در ایران رو بزرگ جلوه میدن. ایران باید کار رسانه ای رو از اول درست انجام میداد. مکان شهید بوسیله موبایلش پیدا شد. ترور هم از داخل خود ایران بوسیله موشک کوچک ضد زره کورنت.