فعال شدن اپلیکیشن موبایلی «تهران من» از امروز/ اختلال در خدمترسانی هدف دشمن از حمله سایبری
رئیس سازمان فاوای شهرداری تهران از فعال شدن اپلیکیشن موبایلی تهران من طی روز جاری خبر داد و گفت: اختلال در خدمترسانی به مردم هدف دشمن از حمله سایبری بود.
به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، هادی محضرنیا رئیس سازمان فاوای شهرداری تهران با حضور در برنامه صبح بخیر ایران درباره موضوع حمله سایبری دشمن به سامانههای شهرداری تهران، اظهار داشت: اخلال در خدمترسانی به مردم از اهداف جدی دشمن در این حمله سایبری بود که خوشبختانه با اقدام به موقع از آسیب به سامانهها جلوگیری شد و تلاش دشمن درا ین حمله ناکام ماند. وی با اشاره به اینکه 400 سرویس متنوع در شهرداری داریم چرا که شهرداری 22 منطقه، 120 ناحیه و 50 شرکت و سازمان وابسته دارد، گفت:زمانی که این اتفاق پیش آمد حدود 300 نفر از کارکنان مربوطه شبانهروزی مستقر شدند تا اختلال کامل برطرف شود ولی حجم سرویسها از یک طرف و پیچیدگی حمله سایبری از طرف دیگر کمی سبب زمانبر شدن این قضیه شد. رئیس سازمان فاوای شهرداری تهران ادامه داد: بر همین اساس ما همه خدمات را در ابتدای کار فریز و متوقف کردیم تا تست آلودگی انجام گیرد و مرحله به مرحله مطمئن شویم مشکلی نیست و نرمافزار و شبکه کاملا ایمن و پاک است همچنین همزمان حفاظت از دادههای مردم بسیار حائز اهمیت بود که مدنظر قرار گرفت. محضرنیا خاطرنشان کرد: از آنجایی که تراکنشهای مالی زیادی روی سامانههای شهرداری انجام میشود همه چیز را دقیق رصد و تست کردیم تا حقی از شهروندان ضایع نشود که همه این قضایا سبب شد که اندکی کندی در بازگشت برخی از خدمات و برقراری آن داشته باشیم.
وی از در دسترس قرار گرفتن اپلیکیشن موبایلی تهران من طی روز جاری خبر داد و گفت: البته از هفته اولی که این حادثه پیش آمد وبسایت تهران من در اختیار مردم قرار گرفت تا سوابق تردد آنها و کیف پولشان را مشاهده کنند ادامه دارد....
08:29 - 8 تیر 1401